149 Reacties

één jaar geleden

Reactie op Esth-R

En als je 1 dutje weer doet, maar die bijv eerder start? Hier was het zoal ...
Ja ik probeer vandaag weer 1 slaapje.. ze was 5u wakker dus hoop dat ze red half12 in bed.. Welke wakkertijden ga jij aanhouden dan? Soms denk k dat t ook nog slaapregressie kan zijn maar dit is nu week 6 dat ze zo vroeg is 😓

één jaar geleden

Reactie op d-emelssa

Ja ik probeer vandaag weer 1 slaapje.. ze was 5u wakker dus hoop dat ze red ...
Ik heb begrepen dat vanaf deze leeftijd wakkertijden niet meer helemaal lijdend zijn, maar ze vanaf de middagdut wel nog ongeveer een wakkertijd van 4,5u aangeven. Ik haal hem er om 14u uit en hij gaat dan 18:30/18:45 slapen. Vanochtend was het hier ook weer vroeg, dus hij is om 11:30u naar bed gegaan voor zijn middagdut. Dat laatste stukje was even wat lastiger, maar lekker samen even spelen was een goede afleiding om toch nog even wakker te kunnen blijven, wat te eten en naar bed te gaan. Hij was wel meteen vertrokken 🙂 De middag gaat normaal wel gewoon goed tot bedtijd, ik hoop dat dit nu voor ons ook wat gaat doen, maar dat weet ik ook nog niet zeker natuurlijk.. zo raar dat het 1 dag dan wel goed gaat en daarna ineens weer niet 🤷‍♀️ maar opgeven is geen optie, we “moeten” dit kunnen doorbreken. 😬 ik hoop dat het steeds wat later uit bed halen in de ochtend uiteindelijk zijn vruchten gaat afwerpen 🤞🏻

één jaar geleden

Reactie op Esth-R

Ik heb begrepen dat vanaf deze leeftijd wakkertijden niet meer helemaal lij ...
Hier vandaag ook 11:30/13:30 geslapen! Als je dan 4,5u aanhoud kom je op vroege bedtijd.. hier oom 18:30 na bed gegaan en sliep iets voor 19:00 dus ben benieuwd na morgenochtend.. denk dat t gewoon 5u wordt 🥺

één jaar geleden

Reactie op d-emelssa

Hier vandaag ook 11:30/13:30 geslapen! Als je dan 4,5u aanhoud kom je op vr ...
Fijn dat ze de middag goed heeft geslapen! Ik zou dan indd ook voor 18:30 gaan hoor! Hier ook 18:30u er in en rond 19u in slaap gevallen.. we houden de moed er maar weer in!! Hopen dat onze kleintjes uiteindelijk toch eens gaan begrijpen dat 5u echt nog geen tijd is om wakker te worden 🥴

één jaar geleden

Reactie op Esth-R

Fijn dat ze de middag goed heeft geslapen! Ik zou dan indd ook voor 18:30 g ...
Nou indd. Er slaapt nog een meisje van 3,5 in de kamer naast haar dus kan er ook niet te lang laten liggen als ze gaat roepen/jengelen want dan word dr zus ook wakker😅

één jaar geleden

Reactie op d-emelssa

Nou indd. Er slaapt nog een meisje van 3,5 in de kamer naast haar dus kan e ...
Ik snap dat je dat wilt voorkomen 😅 Hoe is het vannacht gegaan? Hier om 05:30 wakker, om 06:00u er uit gehaald. Nog niet waar we willen zijn, maar als dit betekent dat er wel wat verandering komt, ben ik al blij. Vandaag maar dezelfde tijden aanhouden als gister..🤞🏻

één jaar geleden

Reactie op Esth-R

Ik snap dat je dat wilt voorkomen 😅 Hoe is het vannacht gegaan? Hier om 05 ...
Hier dus ook iets over half6 wakker en bij 6e ging ze roepen! De zus was ook wakker door t hoesten dus beter dan dagen ervoor.. hou jij nu gewoon half12 aan slapen? Hier slaapt ze maar max 2u

één jaar geleden

Reactie op d-emelssa

Hier dus ook iets over half6 wakker en bij 6e ging ze roepen! De zus was oo ...
Ja, tussen 11:30 en 11:45 zal hij er wel in liggen en dan haal ik hem er uiterlijk 14u weer uit. Hij red het dan prima tot 18:30/19u, dus ik wil dit wel aanhouden nu en kijken of de ochtenden mee gaan veranderen uiteindelijk.

één jaar geleden

Reactie op Esth-R

Ja, tussen 11:30 en 11:45 zal hij er wel in liggen en dan haal ik hem er ui ...
Ja hier ook 11:30 na bed gegaan maar werd voor half1 al wakker door herrie vd buren😩 snel bij dr zus op kamer neergelegd en hopen dat ze daar nog even in slaap valt🙏

één jaar geleden

Reactie op d-emelssa

Ja hier ook 11:30 na bed gegaan maar werd voor half1 al wakker door herrie ...
Ohh dat is vervelend als ze dan ook nog door externe geluiden wakker worden, net nu we dat niet nodig hebben..! Hier ging het goed en gisteravond ook weer rond 18:30 naar bed gebracht, vanochtend werd hij om 06:30 wakker en 7u er uitgehaald. Het begint er op te lijken dat de kleine aanpassingen hun werk beginnen te doen! 🤗 Zo bizar eigenlijk, een half uurtje eerder voor het dutje en in de avond naar bed, blijkt dus een hoop te doen! Dit gaan we dus zeker volhouden..! Hopen dat er voor jullie ook verandering in zit? Dat beetje meer slaap doet een mens goed. 😴

één jaar geleden

Reactie op Esth-R

Ohh dat is vervelend als ze dan ook nog door externe geluiden wakker worden ...
Helaas niet meer geslapen gister half7 na bed gedaan sliep rond 7 en was 5:15 weer wakker😫 vandaag dus weer half12 na bed en hopen dat ze op de zus haar kamer wilt slapen want ze zijn nog bezig bij de buren😓

één jaar geleden

Reactie op d-emelssa

Helaas niet meer geslapen gister half7 na bed gedaan sliep rond 7 en was 5: ...
Jij heb dus wel echt een wakkertijd smiddags van 4,5u ??

één jaar geleden

Reactie op d-emelssa

Jij heb dus wel echt een wakkertijd smiddags van 4,5u ??
Ja, ons schema is nu de middagdut van 11:30/11:45 tot 14u en in de avond in bed om 18:30/18:45. In de ochtend laat ik hem nu 30 minuutjes wachten voor ik hem er uit haal of tot 7 uur dus. Zoals het er nu uitziet is dit dus een schema wat voor ons werkt.

één jaar geleden

Reactie op Esth-R

Ja, ons schema is nu de middagdut van 11:30/11:45 tot 14u en in de avond in ...
Ja hoop het voor je!🙏 hier slaapt ze meestal maar 2u en 6u wakkertijd in ochtend vanaf 5:15 is dan echt de max! 12-2 slapen zou indd top zijn! Wie weet ooit😬

één jaar geleden

Reactie op d-emelssa

Ja hoop het voor je!🙏 hier slaapt ze meestal maar 2u en 6u wakkertijd in o ...
ik begrijp je gevoel daar in helemaal! Niet elk kindje slaapt hetzelfde of heeft hetzelfde ritme, dus het is echt zoeken wat voor jullie gaat werken, en daar moet je een methode bij vinden die voor jou ook goed voelt, anders werkt het ook niet mee. Misschien zou het voor nu kunnen helpen om haar een half uurtje eerder naar bed te brengen als ze bijv om 13:30u wakker is, dan om 18u naar bed? Ik weet niet of dat voor jullie werkt natuurlijk en of zij daar ook op reageert, maar als ze daarmee misschien wat later wakker kan worden, kun je uiteindelijk de middagdut wat gaan verlaten, waardoor je haar bedtijd ook weer kunt aanpassen? Ik roep ook maar wat hè, het is soms een abracadabra puzzel 😂

één jaar geleden

Reactie op Esth-R

ik begrijp je gevoel daar in helemaal! Niet elk kindje slaapt hetzelfde of ...
Nou ik weet t echt niet meer😭 gister 13:15 wakker en gingen iets over 18 na boven 18:15 in bed en sliep 18:30 en werd 4:30 wakker😩 en sliep echt niet meer, hoe ga k deze dag doorkomen

één jaar geleden

Reactie op d-emelssa

Nou ik weet t echt niet meer😭 gister 13:15 wakker en gingen iets over 18 n ...
Bij mij ging t 3 dagen goed en nu ook weer veels te vroeg. Als ik jou was zou ik er in de ochtend toch even een powernap in gooien, max 30 minuten ofzo rond 8.30.

één jaar geleden

Reactie op Annepanne19

Bij mij ging t 3 dagen goed en nu ook weer veels te vroeg. Als ik jou was z ...
Halfuur in ochtend en dan evt 2u in de middag? Mijn man zegt kijk maar wat ze slaapt maar als ze langer slaapt dan normaal komt Ze ook vaak weer eerder in ochtend

één jaar geleden

Reactie op d-emelssa

Halfuur in ochtend en dan evt 2u in de middag? Mijn man zegt kijk maar wat ...
Ik snap niet helemaal wat je bedoeld maar ik zou haar dan bv weer rond 13.00 in bed doen, maar ik heb ook nog niet exact t wiel uitgevonden hoor maar je kan t proberen.

één jaar geleden

Reactie op Annepanne19

Ik snap niet helemaal wat je bedoeld maar ik zou haar dan bv weer rond 13.0 ...
Vind 30min zo kort.. ik lees veel niet wakker maken in cyclus en die is 45/50’min..