149 Reacties

één jaar geleden

Reactie op d-emelssa

Vind 30min zo kort.. ik lees veel niet wakker maken in cyclus en die is 45/ ...
Je kan t testen en kijken wat beter werkt. Als die van mij nu te lang slaapt in de ochtend wilt ie smiddags niet meer.

één jaar geleden

Reactie op Annepanne19

Je kan t testen en kijken wat beter werkt. Als die van mij nu te lang slaap ...
Ja lastig he.. hier ene keer wel andere keer wil ze dan indd in middag niet. Word dit gedoe met dat slapen zoo zat! Met me oudste (3,5) heb k dit nooit gehad

één jaar geleden

Reactie op d-emelssa

Ja lastig he.. hier ene keer wel andere keer wil ze dan indd in middag niet ...
Ohh balen dat het nog vroeger is geworden!! Het is echt zoeken waar je dochter het beste op reageert, eerder of juist later naar bed, toch nog een powernap in de ochtend of beter van niet.. pff ik snap je frustratie en vermoeidheid helemaal! 😫 En dan heb jij er nog eentje extra bij rond lopen..!

één jaar geleden

Reactie op Esth-R

Ohh balen dat het nog vroeger is geworden!! Het is echt zoeken waar je doch ...
Ja ik hoop dat dit eenmalig is.. heb even contact gehad met t cb en die gaf aan haar in middag 1,5u te laten slapen ipv 2u om te kijken of ze dan de nacht wat langer slaapt! Vandaag dus 2 slaapjes van 45min gedaan 19:00 op bed dus ben benieuwd na morgenochtend 🥺

één jaar geleden

Ohja enof een nachtlampje aan doen kan evt ook helpen zei ze.. maar ben dan weer bang dat ze dan daar weer wakker van word 😬

één jaar geleden

Reactie op d-emelssa

Ohja enof een nachtlampje aan doen kan evt ook helpen zei ze.. maar ben dan ...
Het is misschien het proberen waard, maar jij kent je dochter daar het beste in. En geef het ook wat tijd om te veranderen. Een paar dagen hetzelfde ritme aanhouden en zien of dat iets in beweging brengt. Ik hoop het voor je! 🤞🏻🤞🏻

één jaar geleden

Reactie op Esth-R

Het is misschien het proberen waard, maar jij kent je dochter daar het best ...
Jaa maar om t zelfde ritme aan te houden moet je een beetje zelfde ritme tijd wakker worden en dat is moment echt niet zo..

één jaar geleden

Reactie op d-emelssa

Jaa maar om t zelfde ritme aan te houden moet je een beetje zelfde ritme ti ...
Dat is ook zo. En het is lastig om haar in de ochtend wat langer te laten liggen vanwege het risico dat de oudste er van wakker word natuurlijk.. 😫 Hopelijk doet het aanpassen van de slaap overdag iets goeds voor de vroege ochtenden! En wie weet helpt het advies van het cb! Ik volg op instagram ook slaaptipsvoorbabys en lees daar ook vaak dat ze juist vroeg wakker worden door te weinig slaap overdag of te laat naar bed gaan. Ik weet dat laat naar bed gaan bij ons betekent dat hij nog vroeger wakker is, lekkere omgekeerde psychologie toch haha Vroeger, later, meer of minder slaapjes.. het blijft een lastige puzzel, maar uiteindelijk kom je er vast uit! 💪🏻

één jaar geleden

Reactie op Esth-R

Dat is ook zo. En het is lastig om haar in de ochtend wat langer te laten l ...
Ja cb zei ze moeten tussen 11-14u slaap hebben per 24u ze slaapt ene nacht 10 andere nacht 11uur en op de dag 2uur dus ze slaapt “genoeg” als k er sochtends na byv 4u wakker na bed doe en ze slaapt 2u weigerd ze vaak slaapje in de middag .. Ja die volg ik ook. En daar staat altijd dat ze 2u “moeten” slapen in de middag.. we hebben een tijd gehad ging t super goed sliep ze tot half7/7u en ging 12-2 slapen en 19u 19;30 na bed en ging prima! Dat is vaker zo en dan ineens schakelt ze om en is ze weer vroeg alleen duurd t nu dus al 6wkn 😵‍💫😫

één jaar geleden

Reactie op d-emelssa

Ja lastig he.. hier ene keer wel andere keer wil ze dan indd in middag niet ...
Ja me2, geen dag is hetzelfde, alles draait de hele dag en nacht om slaap inmiddels 🥴

één jaar geleden

Reactie op Esth-R

Dat is ook zo. En het is lastig om haar in de ochtend wat langer te laten l ...
Ik heb al meerdere consulten gehad bij slaaptipsvoorbabys maar bij mij ook nog elke dag anders en vaak voor 6.00 wakker

één jaar geleden

Reactie op Annepanne19

Ik heb al meerdere consulten gehad bij slaaptipsvoorbabys maar bij mij ook ...
Oh dus hun tips helpen ook niet? Ik denk er wel eens aan maar vind t dus zonde van me geld want hoor vaak dat t niet werk.. hier vanmiddag half6.. maar alleen maar hangen zeuren en huilen dus half9 op bed gelegd en sliep meteen en werd zelf na 50min wakker🤷‍♀️

één jaar geleden

Ohh vervelend! En balen dat het niet heeft geholpen na consult… ik wilde ook niet direct een consult pakken en heb eerst het early birds geprobeerd, dat blijkt nu wel te helpen, vanochtend was het weer 6u wakker hier, dus we hebben ondertussen een uur gewonnen..! Maar het hele slaapverhaal beheerst wel je hele dag hè 😵‍💫

één jaar geleden

Reactie op d-emelssa

Oh dus hun tips helpen ook niet? Ik denk er wel eens aan maar vind t dus zo ...
Tot nu toe helaas niet, inmiddels een pedagoog ingeschakeld via het consultatiebureau maar die gelooft ook niet erg in de slaapcoaches op afstand, zij zegt de moeten het kind zien en weten wat er speelt, elk kind is anders.. Ik heb vandaag een flesje water in zn bed gezet en een extra speen, eens kijken of dat helpt. Probleem bij ons is zodra hij wakker is gaat ie staan en gooit hij zijn speen uit bed omdat ie weet dat wij dan komen omdat ie dan niet meer verder gaat slapen zonder 🙄

één jaar geleden

Reactie op Esth-R

Ohh vervelend! En balen dat het niet heeft geholpen na consult… ik wilde oo ...
Wat doe je nu anders dan? Ja t is niet grappig meer, ook omdat ik 26 weken zwanger ben en zo niet geniet van de 2e zwangerschap hierdoor en alleen maar kan denken, hoe overleef ik een tweede.

één jaar geleden

Reactie op Annepanne19

Tot nu toe helaas niet, inmiddels een pedagoog ingeschakeld via het consult ...
Hier precies het zelfde en hebben nu een kleintje van 3 maanden die van hem wakker word anders

één jaar geleden

Bij mij draaien de dagen ook alleen maar om t slapen van de jongste! Vind k ook sneu voor de oudste! Vanochtend half6 wakker en was heel huilerig en hangen en moe dus half9 op bed en sliep 50min smiddags weer na bed gedaan toen sliep ze na 2u nog.. toen maar wakker gemaakt maar ben benieuwd hoe vroeg ze nu gaat komen😬 ze slaapt normaal maar 2u in de middag..

één jaar geleden

Reactie op d-emelssa

Bij mij draaien de dagen ook alleen maar om t slapen van de jongste! Vind k ...
Ja het is echt slopend... Ben ook benieuwd, ze zeggen ook vaak slapen doet slapen dus hou ons op de hoogte. Die van mij was net weer wakker om 4 uur, luier verschoond en dit keer water gegeven ipv melk en hij accepteerde het zo waar, 2 spenen en een fles water hielp helaas niet in bed, 2 gooit ie er net zo hard uit en t water had ie niet gevonden. Nu lig ik weer wakker waarschijnlijk tot hij weer wakker wordt. Kan echt wel janken, ben er zoooo klaar mee.

één jaar geleden

Reactie op Annepanne19

Wat doe je nu anders dan? Ja t is niet grappig meer, ook omdat ik 26 weken ...
Ohh nee ik begrijp je gevoel daar ook helemaal in. Het slechte slapen is voor mij ook een rede dat ik nog niet klaar ben om voor een tweede te gaan, de wens is er wel, maar ik zou gewoon niet weten hoe ik dat nu moet doen! 😕 Wat ik heb veranderd is het rekken van uit bed halen in de ochtend, hij word wakker en dan wachten we steeds iets langer om hem uit bed te halen. Het middagdutje heb ik een half uurtje vervroegd naar 11:30 en ik haal hem er echt 14u uit dan. De afgelopen 2 dagen werd hij zelf al rond 14u wakker, maar kan gerust doorslapen als ik hem niet er uit zou halen. Daarna werkt het hier om de 4,5u wakkertijd aan te houden en gaat hij om 18:30 weer naar bed. Het zijn geen kleine robotjes, dus wat hier werkt, hoeft niet bij jullie zo te werken.. dat maakt het natuurlijk ook lastiger om een oplossing te vinden… En we kunnen niet meer doen dan ons best om die cirkel van te vroeg wakker worden te doorbreken. Ik hoor net de eerste kreetjes weer, hopelijk blijft het nog even wat langer stil, maar dit is in de 8 dagen dat we met deze manier bezig zijn, nu de 6e ochtend dat hij later wakker is geworden, 1 keer 05:30 de rest van de keren na 6u. Alleen op dag 1 en 3 was het nog 5u. Nu nog proberen te werken naar 7u, maar dat ene uurtje wat hij nu al langer slaapt, doet al een hoop.

één jaar geleden

Reactie op Annepanne19

Ja het is echt slopend... Ben ook benieuwd, ze zeggen ook vaak slapen doet ...
Ohhh 😫 Een arsenaal aan speentjes liggen er hier ook altijd in bed hoor! Die gooit hij ook altijd op de grond, maar gelukkig blijft er altijd minimaal 1 nog bij hem… en een rietjesbeker met wat water staat er ook meestal in zijn bed inderdaad. Hij kan ook prima pas rond 7/7:30 aan zijn ontbijt beginnen, dus honger is het ook niet waar hij wakker van word..