149 Reacties

één jaar geleden

Hier werd ze vandaag dus om 6uur wakker!! Maar of dat komt door dat ze meer geslapem heb of omdat ze maar 4u wakker was tussendoor geen idee 🤷‍♀️ vandaag ook dat ritme maar proberen 😬

één jaar geleden

Reactie op Esth-R

Ohh nee ik begrijp je gevoel daar ook helemaal in. Het slechte slapen is vo ...
Ja ons kind sliep gewoon goed voordat ik zwanger werd, als ik dit had geweten... Maar slaapt hij nu 2 keer?

één jaar geleden

Gister was t dus 3-4-4 ritme 😬 en kwam ik mooi op 19:30 bedtijd uit. Vandaag ga k dat denk niet redden maar we gaan t zien! Hier zit er 1 speen vast aan haar knuffel! Zo heeft ze altijd speen bij de hand

één jaar geleden

Reactie op Annepanne19

Ja ons kind sliep gewoon goed voordat ik zwanger werd, als ik dit had gewet ...
Nee, alleen de middagdut! En het is even doorbijten, maar het komt echt wel goed hoor! Maar ik begrijp je gevoel wel en het is inderdaad jammer dat je nu niet echt kan genieten..! 🙁

één jaar geleden

Reactie op d-emelssa

Hier werd ze vandaag dus om 6uur wakker!! Maar of dat komt door dat ze meer ...
Geeft wel weer wat moed! Hopen dat je kan uitvinden welke aanpassing dus helpt 🤞🏻

één jaar geleden

Hier dus al een paar dgn 6u 6:10 en vandaag 6:20 😅 ze zit inmiddels gewoon weer op 2u slaap per dag alleen nog wel 2 slaapjes.. wil dat deze week nog even doorzetten en dan kijken of ze volgende week weer na 1 slaapje kan of ze dan deze ochtend tijd ook aanhoud😬

één jaar geleden

Reactie op d-emelssa

Hier dus al een paar dgn 6u 6:10 en vandaag 6:20 😅 ze zit inmiddels gewoon ...
Ohh dat is fijn!!! Hier ook nog steeds na 6u. Vanochtend 6:10 wakker, wat liggen brabbelen en af en toe eens wat roepen en om 7u er uitgehaald 😁

één jaar geleden

Reactie op Esth-R

Ohh dat is fijn!!! Hier ook nog steeds na 6u. Vanochtend 6:10 wakker, wat ...
Wat is jou schema nu dan vandaag?

één jaar geleden

Reactie op d-emelssa

Wat is jou schema nu dan vandaag?
Vandaag zijn we wat in de war 🙈 in de auto was hij iets voor 11u al in slaap gevallen tot we thuis waren na half 12. Ik laat hem nu nog wel even spelen en kijk of hij rond 13u misschien nog een uurtje wilt slapen. Normaal zou ik nog 11:30-14 en dan 18:30 aanhouden. Als het goed blijft gaan met later wakker worden en hij rond 6:30 wakker is, wil ik het middagdutje langzaam gaan aanpassen naar 12:30-14:30 of 13-15 (net waar hij het beter op doet) om zo te komen op 19u naar bed en dan hopelijk 7u wakker😬

één jaar geleden

En hoe gaat het bij jullie nu met de vroege vogels? Hier zijn de tijden nog wel wat wisselend, maar steeds vaker pas om 7u uit bed. Vanochtend is hij rond 5u wel eventjes een kwartiertje wakker geweest, maar uit zichzelf weer in slaap gevallen tot 07:15. 🤗 We gaan vanaf vandaag naar het schema van 7u opstaan, 13-15u middagdut en avond 18:30/19u slapen. Eens kijken of dat goed gaat de komende tijd, zou wel fijn zijn als we weer wat later kunnen gaan lunchen 😅 maar buiten dat, gaat het gelukkig een heel stuk beter in die 2 weken dat we bezig zijn met deze methode! Hoop dat er bij jullie ook positieve verandering in zit..! 🤞🏻

één jaar geleden

Reactie op Annepanne19

Tot nu toe helaas niet, inmiddels een pedagoog ingeschakeld via het consult ...
Hee een beeeetje laat misschien, ons zoontje deed ook heel erg zn speen uit bed gooien voor aandacht, dat hebben we hier opgelost door de speen middels een hydrofiele doek aan de spijltjes van het bed vast te maken 🙃 wellicht helpt t jullie ook!

één jaar geleden

Reactie op Esth-R

En hoe gaat het bij jullie nu met de vroege vogels? Hier zijn de tijden no ...
Hier sinds 2 dagen weer terug na 1 slaapje.. slaapt 3u 🤷‍♀️ of komt omdat ze koorts had weet ik niet. Werd 6:15 wakker, vandaag alleen 5:45 en heel gehuild in slaap vanacht😵‍💫 ma goed alles beter dan half5/5uur

één jaar geleden

Reactie op Corinaal

Hee een beeeetje laat misschien, ons zoontje deed ook heel erg zn speen uit ...
Haha fijn dat dat bij jullie werkt alleen mijn zoontje draait echt zijn hele bed door tijdens het slapen dus ben bang dat dat niet werkt.

één jaar geleden

Reactie op Esth-R

En hoe gaat het bij jullie nu met de vroege vogels? Hier zijn de tijden no ...
Ons zoontje slaapt nu voor de 2e nacht van 18.45 tot 6.15... dus het is redelijk alleen echt maar 1,5 uur in de middag, maar als het zo blijft dan ben ik allang tevreden 😅

één jaar geleden

Reactie op d-emelssa

Hier sinds 2 dagen weer terug na 1 slaapje.. slaapt 3u 🤷‍♀️ of komt omdat ...
Ohh ja als ze ziek zijn is het hele ritme weer om zeep meestal.. 🙈 Als ze die uurtjes nodig heeft overdag en de rest ook al beter doet, dan zit je op de goede weg toch! Inderdaad alles beter dan voor 5 uur 😵‍💫😅

één jaar geleden

Reactie op Annepanne19

Ons zoontje slaapt nu voor de 2e nacht van 18.45 tot 6.15... dus het is red ...
Super fijn hè een uurtje in de ochtend kan al zo’n verschil maken voor je gevoel..! Als je zoontje het verder goed doet op die 1,5u in de middag, dan is dat misschien zijn ritme inderdaad 😁 Het kindje van een vriendin van mij slaapt de nachten perfect en meestal met gemak 13-14u aan een stuk… enige is dus dat ze nu ineens overdag niet meer wilt slapen en een hele dag zonder dutje is toch ook wel heftig voor eentje van nog geen 2 jaar! Zo is er overal wel wat hè 😅 geef mij dat middagdutje nog maar zo lang mogelijk..🤞🏻😄

één jaar geleden

Reactie op Esth-R

Super fijn hè een uurtje in de ochtend kan al zo’n verschil maken voor je g ...
Gister na kleine 2u werd ze wakker. En vanochtend was t weer 5u 😵‍💫😫

één jaar geleden

Reactie op d-emelssa

Gister na kleine 2u werd ze wakker. En vanochtend was t weer 5u 😵‍💫😫
Ohh die boefjes ook! Hier gister het middagdutje van 13-15 laten gaan, denk toch dat dat net wat te laat was, het in slaap vallen duurde nu langer.. dus vandaag een half uurtje eerder proberen.. Hier was het vannacht om 02:30 ook ineens feest 😵‍💫 hij wilde per se wat melk, dus dat maar gegeven en hij heeft daarna weer verder geslapen… ik alleen wat minder 🥱

één jaar geleden

Reactie op Esth-R

Ohh die boefjes ook! Hier gister het middagdutje van 13-15 laten gaan, denk ...
Zegt hij dan ook echt dat hij melk wil?? Hier wou ze gisteravond dus geen avond eten, 6u beetje melk gegeven en 7u broodje en dat vind ze altijd prima dus k blijf dan denken dat t geen honger is..

één jaar geleden

Reactie op d-emelssa

Zegt hij dan ook echt dat hij melk wil?? Hier wou ze gisteravond dus geen a ...
Jaa ik denk niet dat het honger is.. meer een soort troost.. iets wat we later wel kunnen aanpakken, maar ik nu nog niet bovenaan het lijstje heb staan 😅 Hij wijst het aan (heeft mij weleens met wijzen naar beneden gekregen en kwam dan uit op zijn flesje aan het rekje in de keuken..😂) en een bepaalde manier van zeuren herkennen we ook precies wat hij bedoelt of als ik het dan maar vraag en hij mega enthousiast, lachend reageert… we kunnen urenlang bezig zijn om hem dan weer te laten slapen, maar hij geeft toch echt pas op als hij zijn melk dan heeft… hebben wij in het verleden geleerd 😅 vanaf 1 jaar komt hij eigenlijk bijna nooit meer in de nacht, dus af en toe geef ik er gewoon aan toe. Ook met het slapen gaan vraagt hij er wel eens om, we geven het niet standaard, maar als hij dat wilt.. prima.. die strijd gaan we later wel aan als we in de ochtenden wat langer mogen slapen 😂 het gaat dan trouwens om een flesje opgewarmde halfvolle melk van 60 of 90ml, dus ik zie daar zelf niet zoveel kwaad in 🙂 Vannacht begon hij dus om half 3 met wat zeuren en om 3u ben ik er maar naar toe gegaan om te zien wat hij nodig had.