149 Reacties
één jaar geleden
Reactie op Chpil
Hallo,
Ik lees iets over schema's.
Ons zoontje gaat rond 19.00 / 19.30 naa ...
Als ik de boekjes mag geloven zouden ze rond deze leeftijd een middagdut van 2 tot 2,5u nodig hebben.
Uiteraard is elk kindje anders, maar je zou het kunnen proberen om zijn slaapje met een half uur te verkorten?
één jaar geleden
Reactie op d-emelssa
Hier weer 5:15 😭 ze is bijna 20mnd dus zou echt wel 1 slaapje moeten hebbe ...
Vervelend hè! Wij hadden het goed en nu is het ineens weer midden in de nacht feest 😫😫 pff dat hebben we ook al heel lang niet meer, dus waar dit ineens weer vandaan komt… 🤷♀️
Enige wat ik kan bedenken is om toch de bedtijden weer hetzelfde te zetten als een paar dagen geleden toen het goed ging en zien of dat toch weer wat doet, want dit is ook niks zeg..
één jaar geleden
Reactie op Esth-R
Vervelend hè! Wij hadden het goed en nu is het ineens weer midden in de nac ...
Vandaag 5:30 maar vanacht wel weer huilen in slaap 🤷♀️ snap er niks ban smiddags slaapt ze ook geen 2u meer.. zo word t wel lastig om de dag een beetje goed te laten verlopen met 1 slaapje😵💫
één jaar geleden
Reactie op d-emelssa
Vandaag 5:30 maar vanacht wel weer huilen in slaap 🤷♀️ snap er niks ban s ...
Vannacht wel weer beter gegaan?
Gisternacht hadden we echt drama van 23:30 tot 03u bezig geweest tot hij eindelijk sliep 😵💫 uiteindelijk heeft hij daarna van 3u tot 07:30 geslapen..
Gister overdag meteen weer terug gegaan in het eerste schema waar we in begonnen.. 11:45u naar bed en 14u wakker gemaakt en gister om 18:30/18:45u weer naar bed.. doorgeslapen tot 06:30 gelukkig! We blijven dus voorlopig even deze tijden maar aanhouden, het lijkt er op dat deze het beste bij hem werkt nu.
Het blijft een puzzel en frustrerend als het dan ineens niet meer lukt hè! 😞
één jaar geleden
Reactie op Esth-R
Zag toevallig deze langs komen vanochtend.. !
Waar wij 2,5u hebben in de mi ...
Die zag ik ook indd! Vanochtend was t 5:18 😵💫 probeer t nu te rekken na half1 slapen en kijken wat ze doet.. denk toch dat wakkertijd te lang is maar k weiger terug te gaan na 2 slaapjes. Dus echt een gepuzzel zo
één jaar geleden
Reactie op d-emelssa
Die zag ik ook indd! Vanochtend was t 5:18 😵💫 probeer t nu te rekken na ...
Jaa lastig hè. In het begin echt even over die tijd trekken in de hoop dat ze het dalijk makkelijker gaat halen als ze ook later wakker word… die cirkel doorbreken is gewoon zo lastig…
één jaar geleden
Reactie op Esth-R
Zag toevallig deze langs komen vanochtend.. !
Waar wij 2,5u hebben in de mi ...
Ik heb al heel veel persoonlijk advies van hun gehad maar tot nu toe helpt het nog niet. Mijn zoontje slaapt standaard 1,5 maxxx 2 uur en wordt nog bijna elke nacht wakker 🥴
één jaar geleden
Reactie op Annepanne19
Ik heb al heel veel persoonlijk advies van hun gehad maar tot nu toe helpt ...
Ohhh dat is jammer! Ik wilde ook bij hun een consult vragen, maar koos eerst voor de early birds gids van hun om daar mee aan de slag te gaan. Het helpt hier nu wel, maar elk kindje is natuurlijk anders, heeft andere behoeften en ritmes nodig.. wel jammer dat zelfs hun persoonlijk advies niet heeft geholpen.. 😩
één jaar geleden
Reactie op Esth-R
Vannacht wel weer beter gegaan?
Gisternacht hadden we echt drama van 23:30 ...
Hier alsnog 5:15 😔 jij gaat 18:30/45 richting bed.. slaapt hij dan snel ook? Hier heeft ze afgelopen dagen maar 1,5u geslapen gister weer bijna 2 en t maakt geen verschil helaas
één jaar geleden
Reactie op Esth-R
Ohhh dat is jammer! Ik wilde ook bij hun een consult vragen, maar koos eers ...
Wat is jullie schema nu?
één jaar geleden
Reactie op d-emelssa
Hier alsnog 5:15 😔 jij gaat 18:30/45 richting bed.. slaapt hij dan snel oo ...
Ohh 😞 ja hij slaapt meestal binnen een half uurtje wel.. voor ons heeft het iets eerder naar bed brengen juist geholpen.. als we hem na 19u naar bed brengen is hij weer vroeger wakker 🤷♀️
Hier is het na het aanpassen terug naar het schema weer gewoon goed.. slaapt de afgelopen nachten weer de hele nacht door tot 06:15/06:30 ongeveer en dan haal ik hem er tussen 06:45/07u uit nu.
één jaar geleden
Reactie op Annepanne19
Wat is jullie schema nu?
Middagdut van 11:30/11:45 tot 14u (maak hem dan ook vaak wakker)
Avond 18:30/18:45 naar bed, slaapt meestal binnen een half uur met of zonder een flesje (90ml) opgewarmde halfvolle melk.
Word nu wakker tussen 6 en 6:30u
Vanaf dat hij wakker is probeer ik hem zo lang mogelijk te laten liggen tot we het tot 7u kunnen rekken om hem er uit te halen, in de hoop dat hij uiteindelijk zelf pas om 7u wakker word. Maar voor nu zijn deze tijden al een stuk beter.. hiervoor was het wekenlang stipt 5u wakker.
Wat wij uiteindelijk aangepast hebben is het om 14u wakker maken uit z’n middagdut en in de avond ipv 19u ietsje eerder juist naar bed toe.
We wilde deze week de middagdut iets later starten, dat lukte wel, maar resulteerde gelijk in wakker worden midden in de nacht.. nu weer 2 dagen dus terug naar bovenstaand schema en gelijk weer rustige nachten.. voor ons is dit nu dus het best werkende schema en houden we dat aan tot er weer wat veranderd ineens 😬
één jaar geleden
Reactie op Esth-R
Middagdut van 11:30/11:45 tot 14u (maak hem dan ook vaak wakker)
Avond 18:3 ...
Wat goed en ook fijn dat hij zo goed in de middag slaapt! Ons zoontje slaapt maar 1,5 uur in de middag dus ben bang als ik t te vroeg doe dat ie smiddags zo snel op is.