149 Reacties
één jaar geleden
Reactie op d-emelssa
Jaa nou het blijft vroeg. Is t niet dat ze “huilend” wakker word is t wel d ...
Lijkt mij inderdaad dat het nu lastig opbouwen is.. 🙁
Wat Annepanne19 zegt, misschien helpt het om ze even ergens te laten logeren? Jij hebt ook je rust nodig, voor zover je die nu kunt vinden..
één jaar geleden
En blijf onthouden alles is een fase, het is echt bizar hoe goed mijn zoontje nu slaapt en hoeveel liever en makkelijker hij is de laatste tijd, echt een wereld van verschil, ik zag het echt een tijdje niet meer zitten maar nu... en ook dit zal vast weer een fase zijn 😅
één jaar geleden
Reactie op Annepanne19
En blijf onthouden alles is een fase, het is echt bizar hoe goed mijn zoont ...
Ik hoop het! Alles is mama en moet mama! Hoop dat dat snel veranderd voor ze straks weekend zonder mama moet😔 ik merk ook dat ze soms gewn niet uitgeslapen is om die tijd maar krijg er echt niet meer in slaap
één jaar geleden
Reactie op d-emelssa
Ik heb dus 2 dagen bij haar op de kamer geslapen.. werd 7:05 wakker en gist ...
Pff wat heftig, vreemd he en als je bij haar slaapt werd ze dan tussendoor wakker en zag ze dat je bij haar was dat je weet?
één jaar geleden
Reactie op Annepanne19
Pff wat heftig, vreemd he en als je bij haar slaapt werd ze dan tussendoor ...
Nou geen idee.. ze werd rond die tijd wel onrustig hoorde er draaien en keer mama zeggen en verder stil en aan t tutten te horen sliep ze verder.. en toen ze echt wakker werd was t wel mama? Dacht k dacht huh weetje dat k hier ben🙊
één jaar geleden
Reactie op d-emelssa
Nou geen idee.. ze werd rond die tijd wel onrustig hoorde er draaien en kee ...
Denk dat ze toch zeker door had dat jij in de buurt was..! Zit er een stukje van de fase van verlatingsangst bij misschien?
En misschien wel dat ze toch meer mee krijgt van de spanning in huis dan je denkt? Wel fijn dat ze dus 2 nachten heerlijk heeft geslapen, ze kan het dus zeker wel 💪🏻
één jaar geleden
Wij gaan nu iedere dag als het even lukt naar buiten in de ochtend en middag in de tuin. Dan gaat hij zelf op zijn fiets en met de auto's spelen. En kan hij energie kwijt. Sinds dat we dat doen slaapt hij nachts weer heel goed en ook pas 7 uur wakker. Daarvoor was het ook drama
één jaar geleden
Reactie op hallo26
Wij gaan nu iedere dag als het even lukt naar buiten in de ochtend en midda ...
Hier ook elke dag naar buiten als ze niet ziek is en t niet regent maar hier geen effect. Vanacht zonder slaapzak keer gedaan en vanaf 4u al onrustig half5 even ingestopt 4:45 wakker😵💫😵💫
één jaar geleden
Hier is hij ook weer van slag hoor..!
Afgelopen week was hij ineens ook midden in de nacht weer steeds wakker!
We hebben een dekbed geprobeerd, daar gaat hij helemaal niet mee slapen, blijft er niet onder liggen, dus koud, en z’n benen gaan dan tussen de spijlen = weer roepen… dus de slaapzak maar weer aan 🙈
Nu de afgelopen nachten wel weer doorgeslapen, maar weer tussen 5 en 6 wakker… niks aangepast in zijn schema of iets dergelijks… zo jammer.. gaat het een aantal weken goed en dan ineens weer terug bij af 😫
Met kerst heeft hij een klimrek gekregen, dus die energie komt ie buiten en binnen kwijt, dat is het probleem niet helaas..!
Hopen dat het zich weer ineens aanpast naar normalere tijden en anders verzinnen wat we nog kunnen aanpassen… korter laten slapen overdag resulteert in een chagrijnige middag, dus dat is niet echt een optie 🙈
één jaar geleden
Reactie op d-emelssa
Hoe gaat het nu bij jou ?
We zitten vaak nog rond 6uur wakker.
Ik probeer nu zijn middagdutje steeds wat later te starten, we zaten op 11:30 en zitten nu op 12u en dan tot 14u slapen.
Uiteindelijk zal hij wel wat later moeten starten met zijn middagdutje. Vanaf mei zal hij een ochtend (later 2 ochtenden) naar de peuterspeelzaal gaan en daar is hij dan om 12u pas klaar.
Ideaal gezien willen we dus van 13-15u het dutje doen, maar we hebben gelukkig nog even om langzaamaan die kant op te gaan. In de avond ligt hij nu rond 18:45 in bed, dus dat kunnen we ook dan langzaam verschuiven en we hopen dat het wakker worden dan ook mee verschuift.. 🫣
Hoe gaat het bij jullie nu en hoe gaat het met jou?
één jaar geleden
Reactie op Esth-R
We zitten vaak nog rond 6uur wakker.
Ik probeer nu zijn middagdutje steeds ...
Ja hier is t over t algemeen gewoon 5:30, merk wel dat ze heel veel praat en ook veel 2 woorden dus misschien komt t door een ontwikkeling?! Vaak huilen in slaap ook weer. Middag dutje paar dgn ingekort maar gaf ook geen verschil dus laat het maar btje gaan.. is ze moe gaat ze 7u na bed anders half8 met dr zus mee.. weet t ook niet meer wat te doen
één jaar geleden
Reactie op d-emelssa
Ja hier is t over t algemeen gewoon 5:30, merk wel dat ze heel veel praat e ...
Jaaa de ontwikkeling gaat zo snel ineens, dus kan er zeker mee te maken hebben!
Misschien voor nu maar gewoon accepteren dat het zo gaat en als ze het nodig heeft inderdaad wat eerder naar bed om juist oververmoeidheid en dus nog slechter slapen te voorkomen 😬
één jaar geleden
Hier blijft ie echt een intern klokje houden dat om 05.40 exact aan gaat lijkt wel… volgens slaapcoach is de ochtend te lang tot 12.15 (dan gaat ‘ie naar bed) en zou dat beter verdeeld moeten worden maar ik zou oprecht niet weten hoe. Hij begint om 04.55 te wurmen, en pakt dan nog 1 slaapcyclus van 45 min. Kan er echt de klok op gelijk zetten. Zou een slaapwekker al uit te leggen zijn denken jullie? Middagdutje gaat hier (nog) wel goed, slaapt zo’n 2,5 uur. Het is echt zo vroeg hè 🫣
één jaar geleden
Reactie op CRMN•
Hier blijft ie echt een intern klokje houden dat om 05.40 exact aan gaat li ...
En wat adviseren ze dan om het beter te verdelen?
2 slaapjes is hier echt niet meer in te krijgen.. en eerder naar bed gaan voor de middagdut heb ik ook langer gedaan, maar als hij dan ook dus eerder wakker word, zit je in de avond weer.. en ik denk niet dat hij langer gaat slapen als hij veel vroeger naar bed gaat 🫣
Ik houd het er op dat het fijn is dat de middagdut nog lekker gaat, dat geeft even wat rust met zo’n vroege start van de dag 😬
Een slaapwekker zou kunnen helpen.. vrienden van mij doen dat met hun peuter, December 2020, en die snapt het.
Ik weet zo net nog niet of mijn zoon dat ook al zou snappen.. is natuurlijk altijd te proberen.😄
één jaar geleden
Reactie op Esth-R
En wat adviseren ze dan om het beter te verdelen?
2 slaapjes is hier echt n ...
Ja wat jij zegt inderdaad: dut vervroegen, dus eerder wakker op de dag en dan dus ook vroeg naar bed. Zij adviseerden 5-5 ritme in kleine stapjes. En dat geloof ik, maar dat komt pas ‘goed’ als ie tot 07.00 uur zou slapen en da’s nou juist het ding! Zij zei dus in kleine stappen terug werken naar een vroegere dut en vroege avondbedtijd, en als ie later wakker wordt dat mee verschuiven. Het maakt hier weinig uit hoe lang en laat hij ‘s middags slaapt en hoe laat hij voor de avond naar bed gaat…