10 Reacties
één jaar geleden
Hi! Je hebt met 18 maanden ook een slaap regressie en deze kan zomaar 6 weken duren. Hier slaapt hij ook al heel lang bij ons. Succes!
één jaar geleden
Er is ook een slaapregressie/ piek in verlatingsangst rond de 18 maanden. Bij ons was dit de zwaarste regressie die we al hebben gehad (en hoor van velen dat het bij hen ook de zwaarste was).
Het enige dat wij hebben gedaan is: veel nabijheid geven, haar wiegen, troosten, laten weten dat we er zijn, overdag ook echt op gelet op ook helemaal “aanwezig” te zijn als ze speelt, met ons bezig is. Dus niet met de gsm ff iets doen, maar echt aandacht bij haar.
Bij ons was het bij dutjes en bij het inslapen savonds een drama krijsen en krijsen. En dan snachts tot 10 keer huilen. Heeft bij ons 6 tot 8 weken geduurd.
Veel moed, t’is idd heel pittig!
één jaar geleden
Ja hier ook dochter van 19 maanden. Ze heeft nooit goed geslapen maar nu tot wel zes keer per nacht krijsend wakker. Wij gaan elke dag slapen als zij ook gaat slapen, zo rond acht uur. Dat is de enige manier om nog iets van slaap te pakken. En idd volle aandacht voor onze dochter als ze bv terug komt van het kdv, totdat ze naar bed gaat. Super zwaar en soms denk ik dat het nooit goed komt, maar dat kan niet:-)
één jaar geleden
Oooooh ik ben er zo klaar mee… wij zitten tegenwoordig naast het bed tot ze slaapt en ze eist dit ook ongeveer van ons maar we zitten met gemak drie kwartier tot een uur naast haar tot ze slaapt. Maar ze blijft anders huilen tot aan kokhalzen aan toe, dat voelt ook niet goed. Maar na een lange dag werken verlang ik ook naar een avond 🥲 gaat dit ook weer over????
één jaar geleden
Ja hou vol! Wij gaan samen met hem naar bed op ons grote bed en als hij slaapt kijken we iets op onze telefoon haha. Of om en om een beneden een bij hem. Dit is ons tweede kind en het gaat echt over. Hoe meer geborgenheid je biedt hoe veiliger ze zich voelen en later ook beter slapen.
één jaar geleden
Reactie op bo1993
Oooooh ik ben er zo klaar mee… wij zitten tegenwoordig naast het bed tot ze ...
O zo herkenbaar hier hetzelfde. Pffff ik lees mee.
één jaar geleden
Oooh zo herkenbaar dit .. en ergens fijn te lezen dat we niet de enige zijn😅
Onze zoon sliep een hele tijd heel goed, hadden het ein-de-lijk zover dat we hem wakker in bed konden leggen en hij zelf kon inslapen en doorslapen, tot 1 maand geleden ..
Ineens is het draaaa-ma. Krijsen, janken, driftbuien etc als we hem op bed doen. Alsof z’n vinger wordt afgeknipt. Tot overgeven aan toe en niks helpt, alleen bij ons in bed 😅 (wat me dus ook een beetje tegen staat maargoed je wil wat😂)
Hoop dat het (snel) weer over gaat en het een “fAsE” is ..
één jaar geleden
Pfffff. Trek t ook slecht. Hij is gewoon nog niet moe: druk en wil overal nog mee spelen. In bed leggen heeft geen zin, krijst dan gewoon alles bij elkaar. Ook samen in slaap vallen wil ‘ie niet. Zit dus urenlang met hem beneden. Mijn partner werkt in de horeca dus, die is pas 23:00u thuis. Blugh, vandaag slaapt ie nu nog steeds niet. Breekt me ook wel op nu moet ik zeggen. Even klagen hier. Hoop ook zo dat t straks voorbij is en de avonden weer ontspannen voor mama zijn.
één jaar geleden
Even meelezen haha. Mn dochter is van 14-4-21 en laatste paar dagen/weken ook echt drama queen met slapen en driftig zijn. En alles is mama mama. Ergens wel gezellig samen in bed maar keer zonder haar zou ook weer fijn zijn. Zeker met mn zwangere buik 🥲🤣