32 Reacties
5 jaar geleden
Had ik bij mijn zoontje ook en nu ook weer. Toen was het niet nodig maar stel dat het niet goed is dan krijg je 1 spuit met iets en dan is alles weer goed blijkbaar
5 jaar geleden
Reactie op SusanneNuijen
Had ik bij mijn zoontje ook en nu ook weer. Toen was het niet nodig maar st ...
Kan dat ook bij rhesus C negatief? Ik had gelezen dat daar geen spuit voor was en dat je dan steeds gecontroleerd moet worden
5 jaar geleden
Ik ook. ze kunnen in jou bloed zien wat voor bloedgroep de baby heeft, waarschijnlijk heb jij een negatieve bloedgroep. Als je kindje een positieve bloedgroep heeft kan je hier antistoffen tegenaan gaan maken en dat moet niet. Je krijgt daarom als jij negatief bent en je kindje positief een prik en na de bevalling nog een keer, om te voorkomen dat je antistoffen aanmaakt.
https://www.24baby.nl/zwanger/echo/rhesusfactor/
5 jaar geleden
Ik moet ook met 27 weken weer prikken. Geloof dat er bij 1 op de 500 vrouwen iets uitkomt ongeveer. Volgens de verloskundige niks om je zorgen om te maken. Maar toch spannend hè!
5 jaar geleden
Ja, bij vorig kindje ook. Ligt eraan of je rhesus d of c negatief bent. Mijn bloedgroep is O negatief en dan ben je dus rhesus d of rhesus c. Wanneer jouw kindje een positieve bloedgroep heeft, kan het zijn dat je antistoffen maakt. Met rhesus d negatief, wat ik heb, krijg je een spuit met 30 weken en na je bevalling. Mijn dochter heeft ook een negatieve bloedgroep dus die spuiten waren niet nodig. Afgelopen dinsdag geprikt voor dit kindje.
Met rhesus c negatief is er geen spuit om te geven, maar krijg je extra echo’s. Hier kan misschien iemand anders die rhesus c negatief is en hier dus ervaring mee heeft je beter over vertellen.
5 jaar geleden
In m'n vorige zwangerschap erachter gekomen dat ik o-negatief heb. De baby toen had een andere bloedgroep geen idee meer wat. Je krijgt dan een spuit met antistoffen en na de bevalling weer 1. Dat is het enige heb er verder geen last of wat dan ook van ervaren. Nu ben ik 25 weken dus over 2 weken weer prikken en de kans is dus groot dat ik weer de antistoffen spuit moet halen, maar dat is nog even afwachten.
5 jaar geleden
Ben rhesus c negatief. Heb al twee kids en nu bij de derde valt het mij pas op en wordt er veel aandacht aan besteed. Extra bloedprikken en verder maak ik mij niet druk. Vooral gevaarlijk als je valt/ongeluk krijgt, verder is de kans heeeeeeeel klein. Kan er toch niets aan veranderen!
5 jaar geleden
Kan dat ook bij rhesus C negatief? Ik had gelezen dat daar geen spuit voor ...
Ja dat was de reden waarom ik dat extra bloedonderzoek kreeg maar die uitslag was goed bij mij dus heb verder niets gehoeven. Maar mij is toen verteld dat dit met 1 spuit op te lossen was
5 jaar geleden
Ik moet over twee weken laten prikken. Bij de oudste ook laten prikken, maar toen geen verdere actie nodig geweest.
5 jaar geleden
Ik moet ook over 2 weken. Ik ben O negatief en mijn partner A positief. Bij onze eerste dochter kwam er niks uit, dus nu 50% kans dat deze baby wel positief is. Als dat zo is dan is dat verder geen groot probleem (tegenwoordig niet meer althans). Je krijgt dan gewoon een spuitje dat ervoor zorgt dat je geen antistoffen gaat aanmaken tegen de bloedgroep van je baby.