8 Reacties

één jaar geleden

hier 3 hondjes, een kat. kindje van ong. 22mnden en 23wkn onderweg van nr 2. 1 van onze hondjes plast na castreren binnen. en de ander keft alleen maar... maar ze zijn deel van ons. en soms gaat dat makkelijker als andere moment.

één jaar geleden

Ik herken je struggle. Hier ook een dreumes van 21 mnd en een energieke australian Shepherd 😅 ik vind het af en toe ook echt aanpoten. Vooral op werkdagen van ons beide, komt de hond wel wat tekort.. dat proberen we te compenseren op de andere dagen. Maar alleen zijn met beide druktemakers, is soms ook echt ingewikkeld. Moet zeggen dat fietsen met beide hier wel een uitkomst is. Daarnaast zie ik ook wel echt de leuke band tussen de hond en ons zoontje. Hond hoort wel echt bij ons gezin. In het weekend plannen we ook wel 'gezinsuitjes' rondom de hond, lekker met z'n allen de natuur in (alhoewel wel ook echt minder dan before kids..)

één jaar geleden

Reactie op MarjoleinVeerman

Ik herken je struggle. Hier ook een dreumes van 21 mnd en een energieke aus ...
Ah bedankt voor deze reactie. Ja wat je zegt die band met die kleine is echt goud waard!! En die van jullie heeft volgens mij nog wel extra beweging nodig. Ik moet zeggen onze beagle krijgt veel beweging en ook echt veel strand en bos. Nu net ook hele dag op pad geweest en nu thuis en blijft hij voor mij staan en mij aankijken. Daar wordt ik onrustig van 😅…. Maar idd het is sowieso minder als voorheen en dat moet oke zijn dan en moet hij ook aan wennen.

één jaar geleden

Overigens zag ik jouw 'uitlaatdrama' van vandaag heel goed voor me. Ik loop er ook wel eens zo bij, dat het huilen nader staat dan het lachen. Kind onder de arm, in de regen, hond gefrustreerd omdat het niet snel genoeg gaat en daardoor in de riem gaat happen. Er zijn leukere dingen te bedenken 🙈

één jaar geleden

Reactie op MarjoleinVeerman

Overigens zag ik jouw 'uitlaatdrama' van vandaag heel goed voor me. Ik loo ...
Oh nou het is niet leuk maar ben wel blij dat jij het ook hebt 🙈…. Ik zie dan andere helemaal happy lopen en perfect naast elkaar en dan denk ik echt hoe is het mogelijk dat ik mij zo irriteer. Maar moet ook leren dat ik niet alles snel snel moet doen, want dat gaat het vaak ook mis en dan raak je geïrriteerd op zowel de hond als het kind!!! Dan denk ik nu als alles weer gedaan is, alles slaapt van waar maak ik mij druk om

één jaar geleden

Hier een dreumes van 21 maanden en 2 keeshondjes van 9 en 5 jaar. Die van 5 jaar vermaakt zich prima op de dag. Die van 9 is altijd gewend met mij alleen te zijn en is blij als kind in bed ligt en dat hij tegen me aan kan ploffen. Uitlaten is ook elke keer weer een uitdaging en moet echt 10x ademhalen tijdens het lopen zodat ik rustig blijf. Blaft aan het einde vd dag tegen me omdat hij aandacht wilt, likt de hele dag mn benen, word zenuwachtig als ik op de grond speel. Word er soms gek van die prikkels 😂 Ik denk hoe ouder de kindjes worden, hoe makkelijker het word. Dan kan je de kindjes erbij betrekken. Ik zou hem zeker niet weg doen, want hoort ook bij de familie. Jullie moeten weer een weg vinden in de samenstelling en tijd. Misschien savonds als kind in bed ligt even samen rustig een rondje lopen en kroelen? Weer je momentjes inplannen. Knuffel aan de beagle!

één jaar geleden

Als ik je zo lees doe je best wel wat voor je hondje, denk dat je jezelf een beetje meer credit mag geven hiervoor. Misschien okk bespreekbaar maken dat jij niet als enige dit op je neemt, wij verdelen het altijd. 1 van ons doet onze dochter & het eten bij thuiskomst bijvoorbeeld en de ander gaat met de hond uit.. Heb je niet een wandelwagen/buggy waarin je je zoontje ook in mee kan nemen? Ik wandel altijd heerlijk met onze dochter in de wagen en de hond kan lekker uit gaan.

één jaar geleden

Heeeeeel herkenbaar! Deze strijd heb ik thuis ook. Ik heb t geluk dat ik thuiswerk 2 dagen, dan voelt t altijd als een dikke verplichting om naar t bos te rijden (20 min per rit) maar als ik er ben geniet ik ervan dat sjakie (boxer) aan het genieten is. 1 dag werkt mn man thuis (zodat sjakie nooit langer dan 5 u alleen is) en dan loopt hij een rondje van 20 minuten. Daar baal ik dan van. De andere 2 dagen ben ik “vrij” mer mn zoontje. Dan gaat sjakie 1 dag in de week naar de dagopvang en dan heb ik rust dat ik alles met mn zoontje kan doen. En die ene dag alleen met mn zoontje en sjakie is “zielig”. Als mn zoontje slaapt ben ik lekker aan het knuffelen en spelen terwijl ik eigenlijk rust wilt. En dan irriteer ik me ook soms aan sjakie.. sneu.. Dus moeilijk is t en idd we willen ook een 2e.. Maar als ik om me heen kijk (en ik moet mijn zelfbeeld en gedrag niet lsten afhangen wat andere doen maar toch) zijn veel baasjes minder bezig met hun hondje. Als je t financieel kan missen en je hebt een goede opvang in de buurt zou ik dat echt doen! Iedereen is dan blij