4 Reacties
één jaar geleden
Oh ja zo is ons zoontje ook hoor! Herken het :)
Wij vinden alles prima alleen kon hij zich een paar maanden geleden wel wat beter vermaken thuis en nu echt totaal niet meer. Dat zouden we wel weer terug willen haha 🫢
Hij wordt over 3 maanden grote broer dus dat zal wellicht veel veranderen.
één jaar geleden
Ik heb gemerkt dat het echt een fase is, mijn zoontje had precies hetzelfde kon totaal niet zonder mij spelen en kleefde op iedere andere plek dan thuis aan me vast, behalve dan bij mijn moeder. Nu is hij 3 en iedereen om mij heen ziet de verandering in hem, hij is zo veel opener geworden, speelt overal en heeft mij er niet meer bij nodig, al vind hij het meestal wel heel leuk als ik meedoe natuurlijk. Ik heb hem wel vanaf 2 jaar bij de peuterspeelzaal aangemeld zodat hij kon leren met andere kindjes om te gaan. De speen heeft ie nog steeds en is het een volledig onbekende plek is hij mog echt wel kat uit de boom kijker maar het is al heel anders. Ik heb destijds hem gewoon bij me toegelaten maar ook zo nu en dan toch echt even duidelijk in geweest dat mama even gaat koken iod en hij echt even zichzelf moest vermaken.
één jaar geleden
Reactie op BabymamaT
Ik heb gemerkt dat het echt een fase is, mijn zoontje had precies hetzelfde ...
Goed om te horen! Hoe deed je dat met zijn speen, kreeg hij die ook overdag?
En ja hij is net begonnen bij de peuterspeelzaal, denk je dat het nog uitmaakt of hij 2 of 1 ochtenden heen zal gaan?
één jaar geleden
Hij heeft een periode ook overdag zijn speen gehad en uiteindelijk ben ik gewoon gaan proberen om hem weg te nemen, gezegd dat de speen alleen in mag als het bijna bedtijd is en na het slapen weer beneden neerleggen, dan was hij wel grijpbaar als hij echt even overstuur was en uiteindelijk is hij daaraan grwemd geraakt en gooide hij zelf z'n speen op het aanrecht zodra we beneden waren en ik drinken maakte. Ik heb hem toen meteen 2 ochtenden gedaan, dat ging wel al na 3 maanden over naar 4 ochtenden omdat hij ook een taalachterstand had/heeft. Ik denk dat 2 wel heel goed is om er goed in te komen maar dat is net wat voor jou het beste voelt