40 Reacties

5 jaar geleden

Ik volg. Ik twijfel ook tussen 1 kussen of toch 2.

5 jaar geleden

Wij hebben voor onze zoon vorig jaar er 2 gekocht 1 voor op de kamer (vooral voor s nachts) en een voor beneden. We hebben gewoon verschoonkussens van de winkel. We hebben zeker ook 4 hoezen, maar die hebben we niet lang gebruikt omdat ze snel vuil zijn, zeker eens ze al eens een overvolle pamper hebben. Als baby vind ik ze wel aangenaam omdat het toch wat warmte geeft bij verschonen of bad. Het kussen zelf is nogal koud.

5 jaar geleden

Ik heb er 2 nu. Ik had er 1 vanwege mijn nichtje al staan en die ga ik gebruiken voor benenden. Ik heb alleen geen hoezen. Ik hoor veel dat het alleen maar gedoe is met wassen etc. Gooi er even een hydrofiele doek op en je kleintje ligt dan niet op een koude ondergrond🙈

5 jaar geleden

Ik heb 2 kussens! Een voor boven en een beneden met allebei 2 hoezen. Zie in mijn omgeving dat dat echt ideaal is als je er ook een beneden hebt☺️

5 jaar geleden

Wij hebben in het kamertje het aankleedkussen van Jollein en 2 hoezen erbij. En kregen een tweedehandsje van een vriendin die we beneden gebruiken. Zitten ook twee hoezen bij.

5 jaar geleden

1 beneden en 1 boven heb een stuk of 4 hoezen.

5 jaar geleden

Ik heb 2 kussens en tot nu toe 2 hoezen. Maar die wil ik er nog minimaal 1 bij.

5 jaar geleden

Wij kopen geen hoezen maar zullen er hydrofiele doeken op leggen. Schijnt handiger te zijn met steeds weer wassen.

5 jaar geleden

Wij hebben voor ons eerste zoontje de leander matty aangeschaft. Voor ons tweede zoontje gebruiken we deze opnieuw. Het voordeel hiervan is dat je geen hoezen hoeft te gebruiken. Het kwam bij ons nog wel eens voor dat we een plas of spuug incidentje hadden. Dit konden we vervolgens heel gemakkelijk met een doekje schoon maken.

5 jaar geleden

Wij hebben er 1 voor boven op de commode, met 3 hoezen. Alles overgenomen van mijn zus. Beneden zullen we denk ik zo'n portable matje gebruiken, wat je ook in de kinderwagen mee kan nemen.

5 jaar geleden

Wij gebruiken al 5 jaar een bebe jou aankleedkussen en die blijft mooi, vergeleken met andere merken! Heel dik en comfortabel. Voor onze tweede hebben we er weer 1 aangeschaft! Per kussen hebben we 3 aankleedkussenhoezen. Prénatal eigen merk blijven jaren mooi.

5 jaar geleden

En wij hebben 2 aankleedkussens boven (voor beide meiden) en 1 kussen beneden. En veel xxl hydrofiele doeken voor over de hoes, is makkelijker met wassen

5 jaar geleden

Wat ik me afvraag, als je zo'n ding beneden hebt, waar dan? Ik zie het niet zo voor me om hem op de eettafel te hebben liggen...

5 jaar geleden

Reactie op deJong01

Wat ik me afvraag, als je zo'n ding beneden hebt, waar dan? Ik zie het niet ...
Evt in de la onder de box 😉 wij wonen in een appartement dus heb er gewoon één op de babykamer. Maar bij m'n nicht zag ik dat ze hem in de la onder de box deed

5 jaar geleden

Wij hebben boven een kussen met meerdere hoezen. Op de hoes lag toen ons zoontje baby was altijd een hydrofiele doek. Nu alleen nog de hoes. Voor beneden heb ik zo'n mozes mandje. Staat toch iets gezelliger. We hebben een hele grote eettafel, dus vind het niet erg dat ik opde ene hoek verschoon terwijl aan de andere kant gegeten word.

5 jaar geleden

Wij 2 met elke 2 hoezen. 1 in de bijkeuken en 1 in haar kamertje

5 jaar geleden

je kan er naar mijn mening niet genoeg hebben😉 ik leg steeds ook wel een tetradoek

5 jaar geleden

Reactie op Mama voor de 2 keer

je kan er naar mijn mening niet genoeg hebben😉 ik leg steeds ook wel een t ...
om effectief te antwoorden op je vraag 😅 voorlopig 4 twee boven en 2 beneden.

5 jaar geleden

Ik heb er 1. 4 hoezen. Badstof van Jollein, 2 voor 9,95 ofzo. Mn tas heeft een verschoningsmatje voor bv de woonkamer denk ik. Ga niet een apart kussen, heb je weer wat staan in de woonkamer.

5 jaar geleden

Ik had er bij mijn dochter altijd 2. 1 boven en 1 beneden, vond dit zo makkelijk. Nu weer 2 aankleedkussens gekocht dan hoef ik niet bij elke luier naar boven. Ik heb 5 hoezen totaal ervoor.