Hoi iedereen
Ik maak mij zorgen over de ontwikkeling van mijn zoontje. Hij is nu 17 maanden. Sinds augustus liep hij los. Niet super vlot maar hij deed het wel.
Nu wilt hij absoluut niet meer alleen stappen en als je hem een handje geeft, merk je dat hij het moeilijk heeft met zijn evenwicht. Dit was daarvoor totaal niet het geval.
Ook qua praten lijkt hij niet verder vooruit te gaan. Het blijft bij mama, papa en was Da?
Ik weet ook niet weet ik terecht kan met deze bezorgdheden. Leg ik ( onbewust) te veel druk op hem en zijn ontwikkeling? Wil ik te snel zijn of is er toch meer aan de hand.
Ohja, ik wou eigenlijk ook een beetje ventileren... 😅
Of eens langs een kinder-fysiotherapeut gaan.
In ieder geval gewoon ergens langs gaan om hè vragen te stellen, al is het maar om de onzekerheid bij jou weg te nemen. Ook dat is belangrijk!
Goh mss om je wat gerust te stellen, mijn zoontje liep paar maanden terug aan de hand goed maar daarna zoals jij het zegt wou hij totaal niet meer maar dan plots een tijdje later kon hij zelfstandig lopen… ieder kind is natuurlijk anders. Maar ik denk niet dat je je zorgen moet maken… de mijne zegt enkel maar papa 🥲
Mijn zoontje is 17 maanden en loopt nog helemaal niet zelfstandig, wel aan de hand maar dan is het net iemand die enorm dronken is haha 😂
Dus denk dat je je inderdaad niet druk hoeft te maken
Mijn dochter is over kleine twee weekjes al 18 maandjes en kan ook nog niet zelfstandig lopen. Ook niet aan de hand. Ze kan ook nog niet opstaan, alleen optrekken. Ze loopt ook niet langs de bank zeg maar.
Ook praten kan ze niet hoor 😅 papa en opa zegt ze. En “eten” kan ze zeggen.
No worries, iedereen is anders. Alles komt goed 🥰
En mocht je toch zorgen hebben dan kun je misschien contact op nemen met het consultatiebureau?
Dit klinkt als een heel normale ontwikkeling. Maar als je je zorgen maakt, kun je altijd een arts of fysiotherapeut of zo bezoeken. Maar geloof me: dit is echt geen rare ontwikkeling.
Misschien een stomme vraag. Maar zijn de schoentjes groot genoeg? Hier kwam er maar geen vooruitgang in het stappen. Toen ik eens naar de schoentjes ging kijken bleek dat 1 paar te klein was en de ander erg krap. Nu weer nieuw schoenen en ze stapt weer als een malle rond 😅
We hebben op zijn blote voeten geprobeerd en wonder boven wonder liep hij gewoon terug los. Je had dus gelijk. Ik ga nu op zoek naar andere schoenen!
Bedankt voor de tip