7 Reacties

4 jaar geleden

Voor wat..?

4 jaar geleden

Nee bij mij niet, vond het wel een fijne ervaring en ik geloof er wel heel erg in. Ik zelf ben fysiotherapeut en normaal veel ‘nuchterder’ maar de reactie van mijn lijf gaf zeker bevestiging dat ze wel wat doet. Het is wel echt zo dat als je lijf en de baby er nog niet ‘klaar’ voor zijn acupunctuur niet werkt. Het is alleen een stimulans, geen opwekking!

4 jaar geleden

Ik doe wel voetreflex weet niet of het gaat werken heb het nu 2 x gedaan mocht het de bevalling niet opwekken dan helpt het me wel bij het inleiden van zondag dat dat stuk soepeler gaat zeggen ze. Ik heb echt totaal geen idee maar als je aanvullend verzekerd bent valt het onder alternatieve geneeskunde en krijg je 40 euro per dag vergoed. Dus ik dacht waarom niet proberen

4 jaar geleden

Ik heb 2 uur na mijn sessie voorweeen gekregen. Deze zetten door naar 2 dagen. De verschillende drukpunten tijdens mijn bevalling ingedrukt om weeën te versterken en tegen de pijn. Ik had het idee dat het hielp. Vooral het punt: 4 cm boven de enkels aan de binnenkant hielp tegen de pijn (hard drukken).

4 jaar geleden

Het punt tussen mijn duim en wijsvinger heb ik ook gebruikt. Wat misschien ook een leuke is: tijdens de heftigste weeën heb ik metalen paardenkammetjes in mijn handen gehad om te knijpen. Dit is heerlijk en bevordert de ontsluiting echt goed omdat je meer endorfine aanmaakt. Zie volgende foto

4 jaar geleden

Kammetjes

4 jaar geleden

Google eens op acupressuur voor tijdens de bevalling. Dit wil ik gaan inzetten om de pijn wat te dempen. Oftewel: mijn vriend mag op mijn schouders, rug enzo gaan drukken! We hebben al eens geoefend of hij de drukpunten kan vinden, straks kijken of het prettig is tijdens de bevalling.