3 Reacties
3 maanden geleden
Wat ik van familie weet is dat ze pas vanaf een jaar of 6 onderzoek/diagnoses gaan doen. En dan ook nog onder de noemer 'voorlopige diagnose'. Dit i.v.m. de ontwikkeling van een kind en dat sommige dingen die ADHD treffen ook passend zijn bij een jong kind. Dat gezegd hebbende, wij hebben ook wel het vermoeden dat onze dochter ADHD heeft. Ze is dan ook wel erfelijk belast via de kant van haar vader (daar heeft 3/4 van de familie AD(H)D).
Ik denk dat je vooral open moet staan voor adviezen, jullie hebben als ouders het beste voor met je kind. De eerste behandelstap is hoe dan ook leefstijl/opvoedadviezen. Zie het niet als een beschuldiging maar echt als hulp.
Heb je al met de wijkpedagoog een gesprek gehad? Waar lopen jullie het meest tegen aan? Welke stappen hebben jullie zelf al ondernomen?
3 maanden geleden
Reactie op Bloesem
Wat ik van familie weet is dat ze pas vanaf een jaar of 6 onderzoek/diagnos ...
Bedankt voor je open reactie! We hebben vandaag het eerste gesprek met de wijkpedagoog gehad. We hebben de tips gekregen om meer te visualeren en ipv "te straffen" opzoek te gaan naar iets om zijn emmertje te legen en te ontspannen. Hopelijk zijn dit al merkbare stappen!
Waar ik het meest tegenaanloop is het niet willen luisteren als hij bijv. Naar de gang of zn kamer moet. Hij wordt dan brutaal, rent weg en lacht ons keihard uit. Super frustrerend.
2 maanden geleden
Reactie op Corinaal
Bedankt voor je open reactie! We hebben vandaag het eerste gesprek met de w ...
Dit is bij ons ook al een tijdje aan de gang. Hij is ook behoorlijk aanwezig en temperament vol maar ik ga hem absoluut niet laten testen op adhd.
Weet dat als jou kindje dit label krijgt, deze ook nooit meer kwijtraakt en zelfs behoorlijk nadelig kan zijn in zijn volwassen leven terwijl hij er dan misschien wel gewoon goed mee om kan gaan.
Ik ben er in iedergeval heel voorzichtig mee en laat hem nooit testen hiervoor. Eerder oplossingen zoeken om er mee om te gaan.