12 Reacties

10 maanden geleden

Hoe langer je wacht met stoppen hoe moeilijk het is. Ze zit natuurlijk in een patroon en dat is moeilijk te doorbreken. Ik heb verder geen tips. Ik weet niet of je op deze leeftijd al kan belonen met beloningssysteem? Ik zou zoiets proberen denk ik

10 maanden geleden

Hm lastig.. Bedoel je dan fles poedermelk? Hier krijgt ze nog wel flesje gewone warme melk voor het slapen gaan. Zie daar niet echt het probleem van.

10 maanden geleden

Onze dochter krijgt ook iedere avond nog een flesje gewone melk. Anders hebben wij ook een complete meltdown te pakken. Zie daar ook niet echt een probleem in, wij voelen nu nog niet de noodzaak om dit te schrappen.

10 maanden geleden

Hier ook elke ochtend nog een flesje met thee met melk. Is hij gek op en zie geen reden waarom hij zou moeten stoppen

10 maanden geleden

Moet het worden afgebouwd om wat er in er flesje zit? Of gewoon omdat het een flesje is? Ik zou me eigenlijk eerlijk gezegd niet zo druk maken om hoe het zou moeten maar gewoon kijken naar wat jij en je kind zelf fijn vinden. Onze dochter is nu ook 2,5 en die drinkt echt nog heel vaak uit een flesje. Ze kan prima uit een beker drinken en doet dit ook gewoon maar ‘s middags en ‘s avonds wil ze een flesje met thee en melk. Heerlijk vindt ze ‘t. Ze noemt het drinken als een baby:-) Het enige nadeel vind ik dat ze meer moet plassen ‘s nachts waardoor ze nog een nachtluier heeft, maar ik denk dat dat ook wel op z’n tijd komt. Ik zou t dus zeker loslaten en gewoon blijven geven! Ze gaat heus niet voor eeuwig een fles blijven drinken:-)

10 maanden geleden

Reactie op lovina

Moet het worden afgebouwd om wat er in er flesje zit? Of gewoon omdat het e ...
Het gaat vooral om het flesje. Ze articuleert niet goed. Vind het wel fijn om te lezen dat meer ouders hun kindjes ook op eigen tempo laten afbouwen. Maakt me wat zekerder in mijn keuze.

10 maanden geleden

Hier ook nog savonds warme melk voor het slapen gaan, wel uit een tuitbeker, maar of dat persée "beter" is? Ik denk niet dat die 2 minuten lurken uit een flesje heel veel doet qua articulatie. Ze moeten al zoveel op deze leedtijd...

10 maanden geleden

Ik ben blij om te lezen dat ik niet de enige ben! Onze zoon van ruim 2,5 jaar was helemaal van zijn avond fles af. Tot dat we rond zijn 2de zijn gestopt met het aanbieden van zijn speen ‘s nachts. Toen vroeg hij weer om “melk drinken mama”. Hier zitten we nu weer al ruim een half jaar aan vast. Maarja hij is dun, kan het makkelijk hebben en ik denk dat 3 minuten een flesje drinken niet veel kwaad kan. Ik zou het aankijken met je dochter, ze wordt vanzelf ouder en haar behoeften zullen daarmee ook veranderen. Ze zal nu oprecht flinke trek hebben in de ochtend.

10 maanden geleden

Onze zoon van ruim 2,5 drinkt ook nog 2x per dag een fles. Hij vindt het lekker en kijkt er naar uit. Met wat schepjes granen erin is het vaak ook nog een goede aanvulling voor als hij weer eens van die dagen heeft dat hij niets wil eten. Wat iemand er ook “ officieel “ van vindt.. zolang er nog behoefte is van beide kanten, blijven de flessen er lekker in. blijf je gevoel volgen.

10 maanden geleden

Hier soort van hetzelfde gehad.. geen meltdowns maar wel een goeie gewoonte. Wij doen echter wel al veel langer hele verdunde flesjes en heel weinig. In de avond komt het er op neer dat het meer warm water is met een vleugje melk voor de kleur. Dit kan je natuurlijk afbouwen of in een keer doen zodat ze het ook minder lekker vind. En in de ochtend idem dito. Nu hebben we een tweede kindje dus wilde ook van de fles af. Toevallig begon haar fles te lekken en geef ik borstvoeding (dus ziet ze geen fles bij baby).. het verhaal begon bij haar oh fles is kapot.. we gaven haar een tuit beker en dat verhaal moesten we een paar keer herhalen maar nu hoor ik haar niet meer. Wij noemen het ook “melkie” Ipv fles dus geen associatie met de fles. Ik zou dus zeggen… sloop die fles en laat zien dat hij kapot is of begin sowieso met verdunnen tot je bijna op water zit

9 maanden geleden

We zien ze al zo groot, maar ze zijn nog zo klein! Ik zou gewoon doen wat goed voor jou voelt. Het zal vast zo zijn dat het beter is om uit een beker te drinken, maar wat maakt het uit.. natuurlijk ben ik geen dokter maar ik denk dat er soms ook wel een beetje te veel ‘regeltjes’ zijn waar we ons aan moeten houden wat betreft opvoeding hoor.

9 maanden geleden

Hier krijgt ze ook nog 2x per dag een fles. Soms zelfs 3x. We vinden het ook wel een fijne manier om zeker te weten dat ze voldoende drinkt. En het zorgt inderdaad voor dat moment van ontspannen voor het slapengaan. Het is bij ons lauw water met een heel klein beetje melk. Als ik het proef, echt smerig 🤣 maar zij vind het lekker 🤷‍♀️ We willen er nu alleen wel vanaf omdat ze elke keer doorlekt snachts. En net zindelijkheid dan ook niet handig. We doen nu steeds minder in de fles. Kijken of het zo lukt. Praten gaat hier overigens als een trein, en goed te verstaan ook voor vreemden. Dus ja, weet natuurlijk nooit hoe het was geweest zonder fles. Maar denk zelf niet dat het dan heel anders was geweest