7 Reacties

vorige week

Jemig dat klinkt bizar. Ik zou mijn zoontje pas laten afspreken als hij dit zelf aangeeft. En zo oud als hij nu is wil hij sowieso dat ik er nog bij ben. Dus dan zouden we eventjes kunnen blijven spelen op het schoolplein met die kindjes maar daarna gewoon rustig naar huis.

vorige week

Mijn kind gaat al een poos naar de peuterspeelzaal. Daar heeft hij een vriendje waar hij wel elke dag mee wil spelen. De eerste keer afspreken was bij ons thuis. Dat jongetje was al gewend om mee te gaan naar anderen. Ik vond het spannender als zij volgens mij, haha. Nu wisselen we bijna elke week van afspreekplek. Ene week hij bij ons, andere week mijn zoontje bij hem. Gaat hardstikke goed. Is weer een nieuwe fase 😊 Ik kan nu al opzien tegen de 'verjaardagsfeestjes fase'.

vorige week

Mijn zoon zit nu ruim een jaar op de basisschool en heeft bij 1 kindje thuis gespeeld waar ik ook bij was, mede zodat mn dochter ook met het broertje van het vriendje kon spelen. Er heeft eens een kindje gevraagd te komen spelen maar hij was geregeld fysiek vervelend tegen m'n zoon dus daar heb ik nee tegen gezegd. Nu bij m'n dochter wil ik eerst dat ze even een paar weken kan wennen en in het ritme kan komen.

vorige week

haha jeetje dat is snel! ik snap je reactie volledig. Hier pas een paar wendagen gehad en nog helemaal niet over nagedacht. Vind dit sowieso best wel een ding, ik wil mijn dochter niet zomaar meesturen met iemand die ik niet ken of waar ik nog nooit geweest ben. Wel speelt ze eens met een vriendinnetje van de opvang maar daar hebben die moeder en ik ook regelmatig samen afgesproken met alle kinderen voordat ze daar alleen bleef.

4 dagen geleden

Ik spreek sochtends met mijn dochter af of het vandaag wel of niet kan. Dan komt ze na school met iemand naar buiten en lopen ze naar de ouders 'ik wil met x spelen!' en dan lopen we even naar ze toe. Dan wisselen we even nummers uit en afhankelijk van wat de kindjes al durven gaat de ouder even mee of gaat het kindje gewoon mee. Bij ons was dit vanaf 5 jaar maar sommigen spelen al eerder. Als ze ineens komen met iemand die we totaal niet kennen ben ik ook wat terughoudend hoor. Bij ons kan dan altijd wel, of ik stel het even uit om eerst even wat in te schatten hoe de mensen zijn. Dat kan door te kijken welke kindjes er meer spelen, of af en toe een praatje te maken. Ik wacht gewoon even tot het echte vriendjes zijn zegmaar. Even later ken je de klas en bijbehorende ouders wat beter. Maar ik herken je gevoel zeker. Ineens hebben ze een uitnodiging van een kinderfeestje en laat je ze meegaan met een voor jou onbekende ouder.

4 dagen geleden

Reactie op Aprilmoeder

Jemig dat klinkt bizar. Ik zou mijn zoontje pas laten afspreken als hij dit ...
Bizar? Het is toch leuk als kindjes af willen spreken. Mijn oudste zoon is bijna 6 en als iemand niet kan rent ie naar een ander om te vragen. Sommige kindjes doen dat al in groep 1 omdat ze het al kennen van broer of zus. Maar je kan zeker aangeven dat je even mee wil! Ik peil altijd wel even in hoeverre een kindje dit al durft allemaal en aan de ouders of ze misschien liever brengen en bakje koffie doen. Moet wel zeggen dat mijn net 4 jarige totaal geen energie over heeft na school. Dus in die zin verbaast het me dat ze dan al spelen. Maar die wou wel willen al.

4 dagen geleden

Reactie op OptimistischeBij323089

Bizar? Het is toch leuk als kindjes af willen spreken. Mijn oudste zoon is ...
Dat die ouders zo hard opzoek waren vind ik bizar.