29 Reacties

5 jaar geleden

In mijn bundel van de vroedvrouw staat dat alcohol voor moeilijkheden kan zorgen maar als je een vlotte stuwing hebt kan je dat wel eens doen en je melk afkolven zodat je kleintje niets binnen krijgt.

5 jaar geleden

Gynaecoloog zei als je mag auto rijden mag je ook borst voeding geven. Dus een glaasje kan geen kwaad. Komt niets van in de borstmelk. Ga je een avondje los (zeg mag 3+ glazen) kan je beter geen borstmelk geven. Wel blijven kolven zodat je wel blijft aanmaken. Maar dus weer dumpen. Hangt echt van de hoeveelheid af dat je drinkt. Maar vond het een goeie tip van het auto rijden. Dus een glaasje moet echt wel kunnen!

5 jaar geleden

Alcohol wordt redelijk snel afgebroken in je lichaam. Wat ik hier al vaker heb gelezen is dat vrouwen een wijntje drinken direct na het voeden. Tegen dat het tijd is voor de volgende voeding is het al nagenoeg weg in je lijf.

5 jaar geleden

Dit stond in een bijlage die ik van een lactatiekundige kreeg. Van vriendinnen weet ik dat ze direct na een voeding wel eens een glaasje wijn dronken en dan de volgende voeding een paar uur later gewoon weer gaven. En als ze meer dan een glaasje dronken kozen voor een keer flesvoeding of eerder gekolfde melk uit de “voorraad” gaven. En dan nadat ze alcohol gedronken hadden kolfde en dit door de gootsteen spoelden

5 jaar geleden

En hoe gaat dat in verband met koffie? Of maakt dat niet veel uit? Ik weet dat sommigen koffie drinken tijdens de zwangerschap. Maar ik doe dat niet om persoonlijke redenen.

5 jaar geleden

Reactie op Rataplan

Dit stond in een bijlage die ik van een lactatiekundige kreeg. Van vriendin ...
Precies, dit heb ik ook via mijn lactatie deskundige begrepen.

5 jaar geleden

Reactie op Nuit

En hoe gaat dat in verband met koffie? Of maakt dat niet veel uit? Ik weet ...
Als je borstvoeding geeft dan maximaal tot 5 kopjes per dag (vind het zelf extreem veel). Lactatie deskundige gaf wel aan dat je baby onrustig kan worden, dan minderen.

5 jaar geleden

Reactie op Adjvr

Gynaecoloog zei als je mag auto rijden mag je ook borst voeding geven. Dus ...
1 glas alcohol komt ook echt in je moedermelk en bloed terecht (wellicht weinig maar wel aanwezig) 🙈

5 jaar geleden

Reactie op Baby 2021

Als je borstvoeding geeft dan maximaal tot 5 kopjes per dag (vind het zelf ...
Als je tijdens je zwangerschap al koffie dronk is de baby er al aan gewend. Als je dat niet gedaan hebt is de kans groter dat de baby er onrustig van wordt.

5 jaar geleden

Ik kreeg in het ziekenhuis het advies om na de geboorte een glas champagne te drinken om de borstvoeding op gang te helpen🙈 Iemand daar ooit van gehoord?

5 jaar geleden

Reactie op LN93

Ik kreeg in het ziekenhuis het advies om na de geboorte een glas champagne ...
😂 Nou als dat waar zou zijn dan weet ik het wel.. Klok klok klok

5 jaar geleden

Als je gelijk na het voeden een glaasje neem en 2.5 uur wacht met voeden zit je wel goed. Hoef je ook niet af te kolven . Beter niet drinken dus tijdens regeldagen want dan kan je baby zomaar elk uur willen drinken. Ik heb 2 kids 2 jaar gevoed en de 3e tot zn vierde. Als je echt wil doorzakken een keer dan kan je beter een keer voor niks kolven, en de baby een flesje geven. Het boek van stefan kleintjes, van borst tot boterham heb ik veel aan gehad met de eerste.

5 jaar geleden

Reactie op LN93

Dit is echt grote onzin😂 Een bakerpraatje uit de oude doos. Vroeger werd bruin bier aangeraden.

5 jaar geleden

Vanaf wanneer mag je beginnen afkolven?

5 jaar geleden

Reactie op sths

Vanaf wanneer mag je beginnen afkolven?
Altijd in overleg met je VK. Maar pas vanaf 37 weken :-)

5 jaar geleden

Reactie op LN93

Goed idee, zo’n ziekenhuis wil ik ook! 🥂 al lang genoeg zonder,...

5 jaar geleden

Ohjaaa heb zooooveeel zin in wijn en een Mojito!!!😍😍😍😍

5 jaar geleden

Reactie op Adjvr

Gynaecoloog zei als je mag auto rijden mag je ook borst voeding geven. Dus ...
Het komt direct in de moedermelk. Max 2 uur er tussen.

5 jaar geleden

In het boek “Drankje? “ Van David Nut (zeer de moeite waard als je van een drankje houd) staat er een heel hoofdstuk over. Het promillage in je bloed is ook wat er in je borstvoeding komt en dat wordt dan weer verdund over het volume van je kind. Richtlijn nl is niet drinken tijdens borstvoeding of bij 1 glas er idd minimaal 2 uur tussen laten (zo lang duurt het om alles af te breken). Richtlijn Engeland is drinken volgens de norm gezond drinken mag en is daar zelfs 14 eh per week!!! (Wel verdeeld over die week....). Ik ga zelf weer af en toe een glas goede wijn drinken meteen na het voeden en er dan niet over stressen als de baby iets eerder wil drinken dan na 2 uur. Hij krijgt dan een minimale hoeveelheid binnen.

5 jaar geleden

Reactie op LN93

Geen idee, maar zou leuk zijn als dat zo is 🤣🍾