29 Reacties
5 jaar geleden
Gynaecoloog zei als je mag auto rijden mag je ook borst voeding geven. Dus een glaasje kan geen kwaad. Komt niets van in de borstmelk. Ga je een avondje los (zeg mag 3+ glazen) kan je beter geen borstmelk geven. Wel blijven kolven zodat je wel blijft aanmaken. Maar dus weer dumpen. Hangt echt van de hoeveelheid af dat je drinkt. Maar vond het een goeie tip van het auto rijden. Dus een glaasje moet echt wel kunnen!
5 jaar geleden
Alcohol wordt redelijk snel afgebroken in je lichaam. Wat ik hier al vaker heb gelezen is dat vrouwen een wijntje drinken direct na het voeden. Tegen dat het tijd is voor de volgende voeding is het al nagenoeg weg in je lijf.
5 jaar geleden
Dit stond in een bijlage die ik van een lactatiekundige kreeg. Van vriendinnen weet ik dat ze direct na een voeding wel eens een glaasje wijn dronken en dan de volgende voeding een paar uur later gewoon weer gaven. En als ze meer dan een glaasje dronken kozen voor een keer flesvoeding of eerder gekolfde melk uit de “voorraad” gaven. En dan nadat ze alcohol gedronken hadden kolfde en dit door de gootsteen spoelden

5 jaar geleden
Als je gelijk na het voeden een glaasje neem en 2.5 uur wacht met voeden zit je wel goed. Hoef je ook niet af te kolven . Beter niet drinken dus tijdens regeldagen want dan kan je baby zomaar elk uur willen drinken. Ik heb 2 kids 2 jaar gevoed en de 3e tot zn vierde. Als je echt wil doorzakken een keer dan kan je beter een keer voor niks kolven, en de baby een flesje geven. Het boek van stefan kleintjes, van borst tot boterham heb ik veel aan gehad met de eerste.
5 jaar geleden
Reactie op LN93
Ik kreeg in het ziekenhuis het advies om na de geboorte een glas champagne ...
Dit is echt grote onzin😂 Een bakerpraatje uit de oude doos. Vroeger werd bruin bier aangeraden.
5 jaar geleden
Reactie op LN93
Ik kreeg in het ziekenhuis het advies om na de geboorte een glas champagne ...
Goed idee, zo’n ziekenhuis wil ik ook! 🥂 al lang genoeg zonder,...
5 jaar geleden
In het boek “Drankje? “ Van David Nut (zeer de moeite waard als je van een drankje houd) staat er een heel hoofdstuk over. Het promillage in je bloed is ook wat er in je borstvoeding komt en dat wordt dan weer verdund over het volume van je kind. Richtlijn nl is niet drinken tijdens borstvoeding of bij 1 glas er idd minimaal 2 uur tussen laten (zo lang duurt het om alles af te breken). Richtlijn Engeland is drinken volgens de norm gezond drinken mag en is daar zelfs 14 eh per week!!! (Wel verdeeld over die week....).
Ik ga zelf weer af en toe een glas goede wijn drinken meteen na het voeden en er dan niet over stressen als de baby iets eerder wil drinken dan na 2 uur. Hij krijgt dan een minimale hoeveelheid binnen.