25 Reacties
4 jaar geleden
Reactie op moe1
Drinkt je kindje nog een fles in de ochtend?
Misschien houdt je kindje nie ...
Jaa krijgt nog een fles idd en doe het ontbijt idd al een uurtje later..
Hij eet sws heel slecht.. ben blij als ik er een half broodje op een dag in krijg.. ook avond eten eet hij slecht. Enige wat er redelijk in gaat zijn Olvarit potjes van 6 maand..
begin me inmiddels wel een klein beetje zorgen te maken over het feit dat hij zo weinig eet 🥴
4 jaar geleden
Reactie op Lisan16
Fruit eet hij ook slecht.. eigenlijk alles eet die slecht.
Ei krijg ik er ...
Hier nog zo eentje :( eet echt het minimum van alles en alles nieuw lukt niet.. zelfs een vanille yoghurtje krijg ik er niet binnen.. het is soms moeilijk he
4 jaar geleden
Reactie op Lisan16
Jaa krijgt nog een fles idd en doe het ontbijt idd al een uurtje later..
Hi ...
Oh wat lastig! Kan ik me voorstellen.
En in de ochtend bijvoorbeeld kwark of Griekse yoghurt en dat op smaak brengen met bijv wat (geprakt) fruit oid?
Als lunch zou ik persoonlijk wel blijven oefenen met brood..
De avondmaaltijd is hier ook wel een dingetje hoor.. maar wat hij hier erg lekker vindt is pasta.
Dus ik laat hem lekker 5x in de week pasta eten (wel volkoren), stukjes groente wil die niet.. dus ik maak de saus van gepureerde groente. Bijv wortel en tomaat pureren en dat over de pasta heen.
Ik heb altijd als motto; geen strijd maken van eten.. dat is makkelijk gezegd natuurlijk. Maar ik bedoel; als je dus bijv hebt ontdekt dat hij pasta lekker vindt, dan zou ik hem dat gewoon regelmatig aanbieden. Net zoals fruit. Vindt hij kiwi bijv heel lekker, dan gewoon lekker vaak een kiwi. Ik ben van mening dat het dan vanzelf wel komt als er niet te veel druk achter zit.
Hopelijk heb je hier wat aan ☘️
4 jaar geleden
Ander brood? Mijn dochter raakt supermarktbrood niet aan en het maïsbrood van de bakker met een harde korst vindt ze heerlijk. Dus zoiets proberen? En lekker zelf laten eten.
En babies weten wat ze willen dus ik zou me echt niet zo druk maken. Hier eet m’n dochter soms ook een aantal dagen achter elkaar nauwelijks en dan opeens weer een paar dagen heel goed. Ze regelen dit zelf…
4 jaar geleden
Reactie op lovina
Ander brood? Mijn dochter raakt supermarktbrood niet aan en het maïsbrood v ...
Al van alles geprobeerd. Supermarkt brood, brood van de bakker, geroosterd brood etc...
Zelf eten laat ik hem ook doen.
Bij een paar dagen nauwelijks eten zou ik me ook zeker geen zorgen maken. Maar hier is het altijd zo..
4 jaar geleden
Hier had ik ook zo eentje, wou echt niks nieuw proberen… alles dat ik voor haar in stukjes legde raakte ze niet aan. Voor haar helpt het om nieuwe dingen (en grotere stukken) op een lepeltje te geven. Zo stukjes met haar hand pakken, doet ze precies niet zo graag. Misschien helpt dzt bij jou ook?