Hoi hoi! Alvast sorry voor het lange verhaal.. Onze dame is sinds een tijdje erg bang. Het begon met de schaduw van een paardje tijdens een filmpje, een “wolfje” en is overgegaan in angst voor schaduw. Ze durft niet meer in haar eigen bed te slapen, we zitten er nu bij tot ze in slaapt valt (1-2uur🥲). En de ene ochtend word ze normaal wakker en vannacht om 3 uur werd ze wakker in paniek, drijfnat van het zweet dus vermoedelijk een nachtmerrie. Ze zegt dan ook: ik geschrokken ik bang.
Nu wilde ze vandaag ook ineens niet naar de opvang toe, dat was ook eng.
We proberen haar te troosten en uit te leggen dat het niet erg is om bang te zijn, en natuurlijk te vragen waar het vandaan komt. Maar als je vraagt wat is er dan spannend of eng, gaat ze denken en zegt ze weet ik niet..
Zijn er meer peuters die dit hebben? Tips🥲 vind het vooral zo zielig voor haar dat ze alles zo eng vind. Lijkt ook wel alsof het ergens de koppeling is met mama, overal slaapt ze namelijk erg goed behalve thuis. Op de opvang is ze ook na 10 minuten huilen wel weer opgevrolijkt, dus het komt ook wel weer goed. Maar zou het zo fijn vinden voor haar als ze gewoon weer lekker kan slapen en niet meer zo vaak bang is… maar misschien hoort het er ook gewoon bij!