35 Reacties

4 jaar geleden

Ik ga voor het eerst een spiraaltje nemen.

4 jaar geleden

De minipil moet je heel precies slikken qua tijdstip. Dus dat moet wel bij je discipline/leefstijl passen. Wij gaan na de bevalling condooms gebruiken.

4 jaar geleden

Ik heb de mini pil geslikt na de geboorte van nr 1. Ik pakte deze pil altijd als ik ging slapen dus nooit stipt op tijd. Toen we besloten om voor een 2de kindje te gaan was ik na 1 keer ongesteld zijn meteen zwanger! Dus ik was er zeer blij mee en zal deze in het begin weer pakken vanwege de borstvoeding inderdaad

4 jaar geleden

Ik slikte na mijn vorige bevalling de minipil (i.v.m. borstvoeding inderdaad), gewoon iedere ochtend als ik wakker werd. Merkte dat hier veel minder hormonen in zitten en mijn lichaam er beter op reageerde dan de gewone pil.

4 jaar geleden

Hier nu 38 weken en speelt ook veel in mijn gedachte. Ik denk dat ik ook voor de minipil ga. Wil niet meteen weer gedoe aan mijn lichaam met een spiraaltje of onderhuidsstaafje, condooms maakt bij mij altijd alles schraal en van de prikpil word ik echt een naar mens hahaha. Dus in combi met borstvoeding zijn er dan weinig andere opties.

4 jaar geleden

Ik slikte voor mn zwangerschap de minipil (door famziekten minder geschikt voor de 'gewone' pil). Ik was hier heel tevreden over! Had alleen wat pijnlijkere borsten. Het enige nadeel vind ik is dat je er doorheen ongesteld kunt worden en je weet nooit precies wanneer. Of het blijft helemaal weg, dat kan ook nog. Maar ga zeker zo snel mogelijk na de bevalling weer de minipil slikken! Heerlijk:) mn gemoedstoestand deed het er enorm goed op ook, heel stabiel!

4 jaar geleden

Ik ga een spiraal nemen

4 jaar geleden

Ik had hiervoor de spiraal, vond ik helemaal top en ga ik dus ook weer voor. Was wel de hormoon spiraal. Werd eigenlijk niet meer ongesteld en ook geen ongesteldheidsklachten.

4 jaar geleden

Geen pil of iets anders. Ivm borstkanker gevallen in de familie wil mijn vriend het liever niet meer. Als we een 2e kindje mogen krijgen over paar jaartjes legt hij er een knoopje in. Hoop dat ik verder geen menstruatie klachten krijg erbij.

4 jaar geleden

ik heb altijd een koperspiraal gehad en heel tevreden over. Dit zou volgens bepaalde websites niet veilig zijn maar nooit ongewenst zwanger geraakt. Toen ik het verwijderde was ik dezelfde maand zwanger. Nooit bijwerkingen gehad. Het enige nadeel is dat ik elke maand mijn regels heb...

4 jaar geleden

Ik denk condooms, als blijkt dat we echt nog lang geen tweede willen is een spiraaltje een optie. Heb voor deze zwangerschap altijd de pil geslikt maar dat wil ik vanwege de hormonen niet tijdens de borstvoeding en eigenlijk ook voor mezelf niet meer daarna.

4 jaar geleden

Ik heb jaren de gewone pil geslikt maar altijd enorm veel klachten gehad van bijwerkingen... Toen op aanraden van de ha 'n half jaar gestopt met de pil om vervolgens over te gaan op de minipil... Daardoor kreeg ik hele heftige en intense menstruaties... Toen maar volledig gestopt met de pil en over gegaan op condooms... Toen we er voor wilde gaan was ik ook in 1x zwanger 😅 Ik denk dat we straks weer voor condooms gaan en als we helemaal "klaar" zijn dan kijken we wel verder naar de mogelijkheden

4 jaar geleden

Ik ga dan denk ik weer terug naar een spiraaltje! Verhoudingsgewijs weinig last van gehad voor mijn zwangerschap. Twijfel dan nog wel tussen een kyleena, mirena of een koperspiraal...

4 jaar geleden

Ik ga na de borstvoeding over op de meerfase pil. Had ik hiervoor ook en was ook heel snel zwanger. Zolang ik borstvoeding geef doen we maar even een condoom hihi.

4 jaar geleden

Ik gebruik al jaren geen hormale anticonceptie meer. Voel me daardoor zo veel beter, merk nu tijdens de zwangerschap weer wat die hormonen doen in mijn lijf 😅 Wij gaan dus na de bevalling, en als we klaar zijn voor gemeenschap, gewoon weer met condoom. Als ons gezin ooit compleet is gaan we kijken naar een andere optie, zonder condoomgebruik en zonder hormonen in mijn lijf

4 jaar geleden

Ik zit te denken aan een spiraal. Voor de eerste zwangerschap altijd aan de pil geweest, maar nu al iets langer dan 3 jaar er vanaf. Tussen de zwangerschappen door alleen met condoom gedaan, maar nee totaal niet mijn ding. Mijn partner wil er in een knoop in laten leggen, maar ik vermoed met zijn 26 jaar dat ze hem eerst te jong vinden.

4 jaar geleden

Ik haat de pil/hormonen... die wil ik nooit meer. Voor mij is die verantwoordelijk voor het compleet ontregelen na het stoppen. Toen ik stopte werd ik de eerste keer zelfs na 9 maanden niet ongesteld. Ik had cystes in de eierstokken van de eitjes die niet wilden knappen. Had geen seksdrive meer. Mijn emoties waren vlak, geen hoogte- en dieptepunten meer, donkerdere haargroei over mijn lichaam en het ergste, waar ik nooit meer vanaf ben gekomen: acne. Nooit gehad ervoor en ben pas met 18 met de pil gestart. Door die klachten ben ik de pil weer als medicijn gaan nemen. De tweede keer stoppen was met 25 jaar en hetzelfde gebeurde. Ben toen weer begonnen met de pil als medicijn en die nacht vreselijke steken in mijn buik, misselijk etc. Bleek een cyste-eitje voor het eerst weer te zijn geknapt door de plotselinge hormoontoevoer. Ik dacht dit is mijn kans en ik werd gelukkig weer ongesteld! De 7 jaren erna voel mijn eisprong en ben met een 34 dagen cyclus heel regelmatig, dus dat is mooi. Ook de zwangerschap lukte in een keer. Maar die acne is nooit weggegaan en maakt me heel ongelukkig. Het is gelukkig optisch niet erg, maar mijn lymfeklieren in mijn hals zijn daardoor altijd gezwollen en dat doet zeer. De pil is troep en heb er zo'n spijt van!!

4 jaar geleden

Reactie op TLV

Ik haat de pil/hormonen... die wil ik nooit meer. Voor mij is die verantwoo ...
Aah meid, dan snap ik je heel goed! Als je er zo enorm heftig op reageert, zou ik het ook nooit meer doen! Bizar hoeveel verschil het maakt per persoon dan ook... mijn leven werd er juist een stuk beter op! Geen onhoudbare menstruatiepijn meer, daardoor geen diclofenac meer nodig iedere maand, minder bloedverlies waardoor mn hb gewoon weer goed werd en ik minder moe was en een veel betere psychische gesteldheid. Maar als ik jouw verhaal zo lees, dan schrik ik wel echt van zoveel nare bijwerkingen!!

4 jaar geleden

Ik heb ook met mezelf besloten nooit meer aan de pil te gaan. Merkte echt zo veel verandering in mijn lijf zonder. Dus ja dan maar aan de condooms.

4 jaar geleden

Reactie op Ellen203

Ik heb ook met mezelf besloten nooit meer aan de pil te gaan. Merkte echt z ...
Precies dit inderdaad!