9 Reacties
4 jaar geleden
Over appel: die staat bekend om verslik gevaar. Als je het al geeft snij dan hele dunne plakjes (flinterdun) omdat het dan de luchtpijp niet kan blokkeren.
Maar ik heb het van de week zelf geprobeerd omdat mijn zoontje al heel goed kan kauwen en eten maar hij verslikte zich er in. Rauwe appel is net als bijvoorbeeld hele druiven gewoon niet verstandig.
Als je de app Solid Starts download kan je per product zien hoe je het het beste kan aanbieden. In grote stukken, gekookt of juist in kleine blokjes etc.
4 jaar geleden
Appel zou ik nog niet doen, of anders eerst even in de magnetron zodat het wat zachter wordt. Een goeie rijpe peer kan zeker!
Al het eten wat zacht genoeg is om tussen duim en wijsvinger plat te drukken is geschikt om te geven. Inderdaad zoals eerder gezegd is de app Solid starts heel handig voor tips wat je wanneer en op welke manier kunt geven!
4 jaar geleden
De kleine is 10 maanden en geeft nog geen tanden. Ik geef stukjes mango, mandarijnen (wel geschild dus alleen binnenste gedeelte) meloen, komkommer (ook alleen binnenste gedeelte) en banaan. Wel in kleine stukken snijden en heel dun. Ik merk dat ze dat veel lekkerder vind dan alles maar gepureerd. Avondeten doe ik nog wel pureren, maar soms geef ik haar ook bijvoorbeeld wat rijst van ons en dan plet ik het een beetje.
Peer lijkt me prima te kunnen. Appel durf ik nog niet aan omdat iedereen me waarschuwt voor verslikgevasr. Ik weet trouwens niet waarom dat bij appel zo is en al het andere fruit dat ik heb gegeven niet.
4 jaar geleden
Als je de appel in filterdunne stukjes snijd kan het wel! Je kan de app solid starts downloaden, heel handig. Mijn zoontje is gek op dunne plakjes appel!
4 jaar geleden
Mijn zoon krijgt bijna alleen maar “stukken”. Stukken rauwe peer kan prima, appel is te hard. Je kunt in de app Solid Starts zien hoe je eten kunt aanbieden. Erg goed voor de motoriek om ze zelf dingen te laten pakken én bij ons levert het een trots kind op.