16 Reacties

2 jaar geleden

Accepteren, en eventueel als hij fruit eten dat draaien, overdag wat groente en in de avond bv yoghurt met wat fruit. Komt vanzelf! Onze dame heeft een maand vrijwel niks aan avondeten gegeten, en nu eet ze weer alles en is niks genoeg 🙈

2 jaar geleden

Hier net die fase voorbij! Wij hebben ook inderdaad toen maar fruit gegeven zodat hij toch wat binnen kreeg. Bij ons lag het denk ik aan doorkomende tandjes.. de dag nadat ik ze echt voelde at meneer weer zoals vanouds

2 jaar geleden

Oh God, de kleine is 9.5 maand en we hebben dit sinds een week. Ze heeft nog geen tanden dus ik denk dat het ook daaraan ligt. Moet wel zeggen dat ze overdag wel alles eet, alleen haar groentjes in de avond lijkt ze opeens VIES te vindrn. Help!!!

2 jaar geleden

Niet druk om maken. Sowieso niet al afleidend eten geven. Is een vertrouwenskwestie.

2 jaar geleden

Reactie op moe1

Niet druk om maken. Sowieso niet al afleidend eten geven. Is een vertrouwen ...
Ik doe het ook afleiding en soms ook foppen 🥺

2 jaar geleden

Mijn dochter is vanaf haar eerste hap een geweldige eter. En eet nu al 5 dagen zo goed als niks. Ik zorg dat ze dingen voor haar neus krijgt die ze normaal heel lekker vindt, en eet ze het niet dan eet ze het niet… soms gaat ze juist eten wanneer we haar even 0.0 aandacht geven en zelf ondertussen door eten/praten. Ze drinkt haar melk en water goed dus ik probeer er vertrouwen in te hebben dat het vanzelf weer over gaat. Melk krijgt ze op verzoek, dus momenteel vraagt ze ietsje meer daar daarvoor. Ik heb wat betreft kennis/vertrouwen wel veel aan het account van Rolinde_opdrgroei ! Ik heb het idee dat er weer tandjes aankomen dus denk/hoop dat het hiermee te maken heeft.

2 jaar geleden

Reactie op Babyboommm

Ik doe het ook afleiding en soms ook foppen 🥺
Probeer je te verplaatsen… hoe zou jij dat vinden? Je kan proberen de lunch aan te passen zodat je kindje wel beetje de schijf van vijf eet. Dus niet alleen een boterham maar als lunch ook wat vlees en groentes. En vooral niet te druk maken… alles is een fase en food under one is just for fun.

2 jaar geleden

Reactie op moe1

Probeer je te verplaatsen… hoe zou jij dat vinden? Je kan proberen de lun ...
Je hebt gelijk… maar je maakt Je als mama zo een zorgen over of ze wel genoeg binnen krijgt 🥺. Hopelijk is deze fase snel voorbij

2 jaar geleden

Onze dochter heeft dit ook gehad. 2 weken was het bal. Bij mijn schoonzusje ook met haar kleine. Zelfde maand geboren. Het is een fase en het gaat over. Wat bij ons hielp was een potje van 6 maanden pakken.

2 jaar geleden

Fijn om steun te vinden, dat maakt het al een stuk minder erg. Dankjewel voor de berichten!

2 jaar geleden

Jaaa hier dus ook!😱

2 jaar geleden

Reactie op Babyboommm

Je hebt gelijk… maar je maakt Je als mama zo een zorgen over of ze wel geno ...
Zo erg is dat niet hoor. Je gaat geen trauma creëren door een baby te foppen met eten. Opvoedingen worden gewoon heel soft tegenwoordig en wordt er zelf wat kwart van dat kleine dingen als baby’s foppen met eten zelfs een probleem worden. Heb je voor de rest een goede band met je kind dan kan het geen kwaad. Voel je zeker niet schuldig. Iedereen lapt wel eens de ‘veel te strenge’ regels aan zijn laars!

2 jaar geleden

We zijn ondertussen een maand verder en meneer eet nog steeds niet… alles is een fase?

2 jaar geleden

hier ook bijna 4 weken gehad dat hij geen avondeten wilde, eet nu sinds een week weer net zo graag als ervoor. in de tussentijd heb ik elke dag zo'n 50 gram groente in zijn fruithapje verwerkt, dit at hij wel nog. zo kreeg hij toch nog een beetje groente binnen.

2 jaar geleden

Oh dat is misschien wel een goeie tip! Dankjewel

2 jaar geleden

Ik heb helaas geen tips. Die van mij eet vanaf 10 maand geen avondeten meer. Is nu al 11 maanden en doet het nog steeds niet. Ik hoop maar dat het tandjes is en dus een fase 😞