Mijn zoontje past bijna niet meer in het babybadje. Het past nog wel maar word zo wild van enthousiasme dat hij zich zelf afzet en dan zijn hoofd stoot. Niet handig meer dus... we nemen hem nu vaak mee in het grote bad dus samen met een van ons. Maar soms hebben we zelf geen zin om in bad te gaan maar moet hij wel echt gewassen worden.
Hoe wassen jullie je kindje zonder zelf ook te badderen of douchen?
Met een washandje en een tijltje water op het aankleedkussen. Eén keer in de week met zeep en dan mee onder de douche en soms in bad als we daar zelf zin in hebben.
Wij gebruiken een badzitje die we in het grote bad zetten. Hierin kan mijn dochter heerlijk haar armpjes en beentjes vrij bewegen. Ik weet alleen niet of het goed werkt bij een heel beweeglijk kindje. Als ze zich namelijk met de voetjes tegen de bodem van het bad afzetten kunnen ze wel 'los' komen van het zitje en eraf glijden.
Wij hebben geen groot bad. Nu past hij nog in het babybadje gelukkig. Straks als hij kan zitten, dan zet ik ‘m op de grond en kan ie lekker spetteren.
Hij gaat ook wel eens mee met ons onder de douche.
Jep, de kraamzorg heeft het ons geleerd. We hebben ook zo’n lange grote douche handschoen dj’s helemaal tot aan m’n elleboog komt, dan kan je ‘m vasthouden met meer grip. Hij vindt het heerlijk!
Wij hebben geen groot bad. Nu past hij nog in het babybadje gelukkig. Strak ...
Ja dat had ik ook eerst gedaan op de grond gezet maar gevolg heel de badkamer nat met zijn gespetter haha. Maar als je geen bad hebt inderdaad goed idee om het dan zo te doen. Vind je douche niet moeilijker worden nu hij wat groter wordt ? We deden dat best vaak toen die heel klein was maar nu die groter wordt toch best lastig omdat die heel beweegelijk is
Wij gebruiken het opblaasbare badje van bambino nu te koop bij het kruidvat. Hier kan onze dochter lekker in spartelen zonder dat zij haarzelf pijn doet.
Gewoon met een washandje en bakje water op de commode wassen.
Of op een waterdicht verschoonkussen in de douchebak, maar daar krijg je als ouder wel snel last van je rug van.