17 Reacties

3 maanden geleden

Zeker! Gezien de wachtlijsten hier al ruim een half jaar geleden wezen kijken en ingescheven! Ook de bso gelijk maar geregeld

3 maanden geleden

Ja hier ook! Wij willen heel graag dat ons zoontje naar de vrije school gaat, dus begin vorig jaar al een voorlopige inschrijving gedaan ivm de hele lange wachtlijsten. We horen binnen nu en een paar maanden of er plek is, super spannend🙈

3 maanden geleden

ja, hier ook! met 3.5 is er nog een contact moment of alles volgens ontwikkeling loopt. zo ja start ze in april in de instroom groep 3 dagen in de week. en na de zomer naar groep 1. 3 hele en de woensdag en vrijdag half. vandaag groep 5 wordt vrijdag ook hele dag. en het fijne is, hij zit in de hoek😃 bijzonder ook. onze zoon kon destijds niet. liep achter in zijn ontwikkeling en is naar speciaal onderwijs gegaan. nog een half jaar en is hij schoolverlater.. komt nu uit op havo. dus goed gekomen. maar het blijft bijzonder.

3 maanden geleden

Reactie op sltr.1992

Ja hier ook! Wij willen heel graag dat ons zoontje naar de vrije school gaa ...
Oo wat spannend!

3 maanden geleden

Reactie op Elizejoel

ja, hier ook! met 3.5 is er nog een contact moment of alles volgens ontwik ...
Begrijp goed dat dit erg bijzonder is ja🌼

3 maanden geleden

Hier moeten we in maart inschrijven. We hebben nu 2 scholen bekeken en vinden ze eigenlijk allebei al erg fijn. Dus gaan hiertussen kiezen. Het voelt wel een beetje gek en spannend, we zijn van plan te verhuizen, en misschien wel voor dat ze begint op school. Dus dan gaat ze helemaal niet naar de school die we nu uitzoeken. En we weten nog niet waar we komen te wonen, dus beetje bang dat we daar dan niet de beste school kunnen kiezen omdat het te laat is geworden voor inschrijven.

3 maanden geleden

Reactie op Cirche

Hier moeten we in maart inschrijven. We hebben nu 2 scholen bekeken en vind ...
Dat is inderdaad spannend. Maar alles zal vast op zijn plekje vallen! Hopen dat jullie snel mogen verhuizen 😊

3 maanden geleden

Hier mogen we pas inschrijven vanaf 3, dus ik dacht in april even informeren bij beide scholen (twee in het dorp).

3 maanden geleden

Wij hebben in februari twee rondleidingen staan. Nemen jullie je kind mee naar de rondleiding?

3 maanden geleden

Reactie op Saar-2023

Wij hebben in februari twee rondleidingen staan. Nemen jullie je kind mee n ...
Wij hebben inderdaad de kinderen meegenomen. Jongste voor het gemak, maar de oudste ook om te zien hoe zij zich gedroeg bij de scholen. Zagen wel een verschil in hoe vrij ze zich voelde.

3 maanden geleden

Reactie op Saar-2023

Wij hebben in februari twee rondleidingen staan. Nemen jullie je kind mee n ...
Ons plan is ook om haar volgende week mee te nemen. Ze heeft het vaak over het naar school gaan. Dus willen haar er graag bij betrekken. De jongste blijft bij oma zodat wij alle aandacht voor de school en de oudste hebben op dat moment.

3 maanden geleden

Ja wij hebben dit vorig jaar juli gedaan. We zijn gaan kijken bij 2 scholen die ons aanspraken. Er zijn er wel echt mega veel in onze buurt dus dat maakte de keuze lastig. Uiteindelijk gaan kijken bij een school waar buurt kindjes ook naartoe gaan en mijn man zijn oude school. Beide scholen waren gewoon prima, ik denk niet dat er zoiets bestaat als een slecht school eigenlijk.. Maar mij sprak het onderwijs op de ene school mij beter aan dan op de andere plus de oude school van mijn man gaat zo goed als zeker fuseren waardoor het een andere locatie en een school met 800 leerlingen wordt. Die andere school voelde wat vriendelijker aan doordat er maar 120 leerlingen waren en het soort onderwijs(vak leraren ipv 1 leraar) sprak ons erg aan. Ze gaat momenteel daar ook naar de peuterspeelzaal en heeft al een kerstdiner meegemaakt en speelt al met kindjes van groep 1 en 2 samen. Super leuk!

2 maanden geleden

Wij zijn vandaag geweest en wat was het fijn. De sfeer voelde erg goed en onze dochter wilde er al erg graag blijven spelen. Snel onze definitieve inschrijving versturen dus! 😊

2 maanden geleden

We wonen in Den Haag, maar komen beide niet hier uit de buurt. Waar in mijn geboortedorp je 3 basisscholen had, heb je wel er hier 140+. Ook kunnen we pas met 3j inschrijven. Het overweldigt me enorm… ik denk dat we nu wel een top 4 hebben maar overal is een plafond en loting. Ik word er onrustig van

2 maanden geleden

Ik ben al op 2 scholen afgewezen! Bizarrr gewoon!! Ik woon in een dorp met genoeg basisscholen maar schijnbaar is er een overvloed aan kinderen geboren in 2021 want op 2 scholen is al een opname stop😵‍💫😵‍💫

2 maanden geleden

wij hebben toen hij een half jaar oud was, meteen de basisschool gebeld en op de lijst laten zetten. wij zouden als hij ongeveer 3 is een telefoontje krijgen, dus nog even afwachten.

één maand geleden

Gelukkig al een tijdje geleden ingeschreven: school zit helemaal vol. De school ernaast ook 🤣. Vso en bso wordt nog wel even een dingetje…