9 Reacties

5 jaar geleden

Denk dat je paniek voor niks hebt. Vaak staat er een advies datum op de verpakking, maar dat wil niet zeggen dat het bedorven is.

5 jaar geleden

😂😂 Niks aan de hand, heb van de week sap gedronken wat van sep 2020 was. Ik leef nog en de kleine ook.

5 jaar geleden

Als er al wat aan de hand zou zijn is dat je misselijk (met wellicht overgeven) kan worden of diarree kan krijgen. Dit is beide niet schadelijk voor je baby, wel vervelend voor jou ☺

5 jaar geleden

Een vruchtensap zou dan eerder alcohol in gaan zitten door het gisten. Ik snap je paniek, zou ik ook even hebben, maar 'heb maar geen bange' zeggen ze hier 🤗

5 jaar geleden

Waarschijnlijk was het een tenminste houdbaar tot datum😊 niks aan de hand dus

5 jaar geleden

Ik ben zelf normaal niet zo nauwkeurig met de houdbaarheidsdatum die op een verpakking staat. Ik vertrouw vaak gewoon op hoe het ruikt, eruit ziet en smaakt als t eens een dagje of 2 overdatum is. Gaat altijd goed 😉 nu ik zwanger ben neem ik t risico liever niet meer, maar zeker met een laag risico product als sap zal het wel loslopen hoor....! Als het goed smaakte zal het vast nog goed geweest zijn!

5 jaar geleden

Als het goed smaakt een ruikt is het nog prima waarschijnlijk. Geen probleem dus.

5 jaar geleden

Datum is een richtlijn.. een product kan veel langer goed zijn dan de datum die er op staat. Vroeger werd er veel minder met datums gewerkt dan nu. Zolang het pak niet bol staan, zuur ruikt of vreemd proeft kan je het gewoon opdrinken

5 jaar geleden

Ik eet en drink bijna dagelijks dingen die over datum zijn (ben vegetariër trouwens, dus geen vlees/vis etc). Gewoon even ruiken, kijken en proeven. 99% van de tijd is er niets mee aan de hand. Is zelfs een campagne over geweest van de overheid, omdat we met z’n allen veel teveel voedsel weggooien.