25 Reacties

5 jaar geleden

Hier ook een leerkracht! Ik was op de topic aan het wachten. Ik sta in het secundair dus ik heb een aantal klassen.. zelfs mijn collega's weten het nog niet

5 jaar geleden

Ja, hier een leerkracht. Toen ik zwanger was van de eerste stond ik voor groep 2. En heb ik een filmpje van de echo laten afspelen op het Digibord en gevraagd wat zij denken dat dit is. Nu voor groep 6 gevraagd na lange periode ziek geweest te zijn of ze iets anders aan me zien en ze laten raden.

5 jaar geleden

Ja!! Ik ben docent Frans, dus ik had in het Frans ‘de juf is zwanger’ op het bord gezet. ‘Zwanger’ moesten ze natuurlijk opzoeken. Toen ik genoeg verbaasde gezichten zag, zette ik de echo op het bord. Ze reageerden heel leuk!

5 jaar geleden

Ik werk ook in het onderwijs en heb groep 8. Ik heb een woordzoeker gemaakt met alle namen van de leerlingen en de overgebleven letters vormden de volgende oplossing: juf krijgt een baby! De reacties waren echt super leuk! Wel gezegd dat ze de oplossing niet door de klas mochten roepen. Wanneer ze klaar waren, staken ze hun vinger op en kwam ik de oplossing controleren. Daarna getrakteerd op een cake met slagroom en muisjes. Woorzoeker overigens heel makkelijk online gemaakt.

5 jaar geleden

Reactie op Marly62

Ik werk ook in het onderwijs en heb groep 8. Ik heb een woordzoeker gemaakt ...
Dat is leuk zeg!

5 jaar geleden

Voor groep 8 een rebus gemaakt. Waar uit kwam: zoek je de (kleur) envelop. De rebus kan je via een site genereren (super makkelijk). De enveloppen in de klas verstopt met daarin letters. Elk groepje moest twee woorden maken van de letters en die door mij laten checken. Er kwam uit: "Hiep hiep hoera! Juf Lisa krijgt in april een baby"

5 jaar geleden

Reactie op Marly62

Ik werk ook in het onderwijs en heb groep 8. Ik heb een woordzoeker gemaakt ...
Wat grappig, ik ben leerkracht groep 7 en ik heb het precies hetzelfde gedaan. Ook met een woordzoeker en de traktatie :)!!

5 jaar geleden