25 Reacties

5 jaar geleden

Hier ook een leerkracht! Ik was op de topic aan het wachten. Ik sta in het secundair dus ik heb een aantal klassen.. zelfs mijn collega's weten het nog niet

5 jaar geleden

Ja, hier een leerkracht. Toen ik zwanger was van de eerste stond ik voor groep 2. En heb ik een filmpje van de echo laten afspelen op het Digibord en gevraagd wat zij denken dat dit is. Nu voor groep 6 gevraagd na lange periode ziek geweest te zijn of ze iets anders aan me zien en ze laten raden.

5 jaar geleden

Ja!! Ik ben docent Frans, dus ik had in het Frans ‘de juf is zwanger’ op het bord gezet. ‘Zwanger’ moesten ze natuurlijk opzoeken. Toen ik genoeg verbaasde gezichten zag, zette ik de echo op het bord. Ze reageerden heel leuk!

5 jaar geleden

Ik werk ook in het onderwijs en heb groep 8. Ik heb een woordzoeker gemaakt met alle namen van de leerlingen en de overgebleven letters vormden de volgende oplossing: juf krijgt een baby! De reacties waren echt super leuk! Wel gezegd dat ze de oplossing niet door de klas mochten roepen. Wanneer ze klaar waren, staken ze hun vinger op en kwam ik de oplossing controleren. Daarna getrakteerd op een cake met slagroom en muisjes. Woorzoeker overigens heel makkelijk online gemaakt.

5 jaar geleden

Reactie op Marly62

Ik werk ook in het onderwijs en heb groep 8. Ik heb een woordzoeker gemaakt ...
Dat is leuk zeg!

5 jaar geleden

Voor groep 8 een rebus gemaakt. Waar uit kwam: zoek je de (kleur) envelop. De rebus kan je via een site genereren (super makkelijk). De enveloppen in de klas verstopt met daarin letters. Elk groepje moest twee woorden maken van de letters en die door mij laten checken. Er kwam uit: "Hiep hiep hoera! Juf Lisa krijgt in april een baby"

5 jaar geleden

Reactie op Marly62

Ik werk ook in het onderwijs en heb groep 8. Ik heb een woordzoeker gemaakt ...
Wat grappig, ik ben leerkracht groep 7 en ik heb het precies hetzelfde gedaan. Ook met een woordzoeker en de traktatie :)!!

5 jaar geleden

Ik werk in het voortgezet onderwijs en ik heb het gewoon verteld aan mijn klasje. Ze waren niet echt onder de indruk, want ze wisten het allemaal al zeiden ze.😅 Net getrouwd en een buikje. "Dat snappen wij echt wel hoor mevrouw". Oke dan geen verrassing 😐

5 jaar geleden

Ik heb galgje met groep 8 gespeeld en ze gefilmd voor m'n eigen herinnering later. Onze juf is zwanger stond er. Toen een selfie met het bord, de kids en de echo. Die gestuurd naar de ouders.

5 jaar geleden

Ik ben juf van groep 7. Ik wacht nog even met vertellen tot bekend is hoe de vervanging wordt geregeld. Denk dat ik 't na de kerstvakantie ga vertellen. En dan ook met een woordzoeker (bij mn zoontje destijds ook gedaan). Veel plezier met vertellen iedereen!

5 jaar geleden

Ik ben leerkracht in het sbo. Ik heb galgje gedaan en toen stond er ineens op het bord “ hoera de juf krijgt een baby”. Daarna cake met slagroom en muisjes gegeten. De kinderen mochten kiezen tussen roze en blauw (meisje of jongen).. ze vonden het fantastisch! Die dag wist gelijk heel de school het 😂

5 jaar geleden

Reactie op AvP

Ik ben juf van groep 7. Ik wacht nog even met vertellen tot bekend is hoe d ...
Wauw, ik heb het niet zo lang kunnen verbergen hoor. Nu 17 weken en buik is goed zichtbaar. Daarnaast was ik hartstikke ziek het eerste trimester.

5 jaar geleden

Eerst een kringgesprek met de echo, geboortekoekjes trakteren en daarna dit knutselwerkje gemaakt. Mee naar huis gegeven, zodat ouders het ook meteen wisten. 😁

5 jaar geleden

Ik heb een verhaal voorgelezen uit het grote kleuterboek. Over een meneer die papa wordt. Moesten ze raden wat mijn geheimpje was. Heb daarna getrakteerd met lollyspeentjes (verpakt). Mijn buik is al erg zichtbaar dus ik kon direct mijn buik laten zien 😍

5 jaar geleden

Ik werk op de middelbare school en heb ook getrakteerd. Eerst in mijn mentorklas. Ze waren super blij! Alleen wel jammer dat ik dan er niet het hele jaar ben. Daarna in de andere klassen. Al kaartjes en rompertjes binnen. Zo lief, ze leven echt mee! Die lieve pubers 😍

5 jaar geleden

Hier ook een leerkracht! Ik geef les in het basisonderwijs. Dit jaar heb ik gekozen om klasoverschrijdend te werken met alle leerjaren. Dus ik mocht het in elke klas gaan vertellen. 🙈 Het was echt heel leuk! 🙂 Aangezien ik 2 weken ben uit geweest door zware misselijkheid en overgeven was het wel een mooie kans om zo te vertellen waarom.. 🙂 daarna kregen alle leerlingen een blauw tut-snoepje om ook aan te kondigen dat het een jongen werd... alle leerlingen zijn echt super enthousiast! 🥳

5 jaar geleden

Reactie op Sannnne

Ik werk in het voortgezet onderwijs en ik heb het gewoon verteld aan mijn k ...
Hahahahaha! Die reactie heb ik gelukkig niet gekregen! Daar wachtte ik wel op...😂 ik ben zelf sinds 7 augustus getrouwd. 🤭 Die link is bij mijn leerlingen gewoon niet gevallen.. 😅

5 jaar geleden

Ik werk in het speciaal onderwijs. In 1 klas heb ik het verteld omdat verschillende collega's me in de klas feliciteerde. Ik vertelde dat ik niet jarig was maar een baby in mn buik had. De opmerking 'maar juf, je bent niet eens dik!' maakte me dag dan wel weer goed haha. De andere klas heb ik het nog niet verteld. Dit word denk ik volgende week. Ik denk dat ik het ook gewoon vertel zonder opdracht er aan vast. Gezien de doelgroep maar beter duidelijk en helder in 1 keer haha!

5 jaar geleden

Reactie op DEM89

Wauw, ik heb het niet zo lang kunnen verbergen hoor. Nu 17 weken en buik is ...
Bij mijn eerste zwangerschap pas vanaf 25 wkn zichtbaar. Dus dat gaat goed komen!

5 jaar geleden

ik ga het maandag ook vertellen. Ik ben ict docent geef les aan groep 3 tm 8 ik ga een animatie maken en het zo bekend maken.