15 Reacties
4 jaar geleden
Hier wordt ook een paar keer per dag aan de tepel gebeten. Met zo’n gemene blik er achteraan. Soms laat ze echt niet los of komt het uit het niets.. vreselijk
Ik ben van plan om voor haar eerste verjaardag te stoppen. Dit probleem had ik dus ook met mn oudste. Op een gegeven moment kreeg ze geen bv meer. Kan me niet meer herinneren of het gestopt was uit zichzelf of omdat ik geen borst meer gaf.
Ik volg
4 jaar geleden
Ik lees even mee.... Ik ben nu fulltime aan het kolven want ik heb ook zo'n valse chihuahua... Ondertussen al 8 tanden en bijt echt zodra ze iets ziet...
4 jaar geleden
Ik had dit met 6 maanden, toen begonnen de tanden hier ook al. Ik heb gewoon consequent het voeden gestopt toen er gebeten werd, "niet bijten" en 5 minuten later opnieuw proberen. Na twee weken was het opgelost. Nu bijt ze heel af en toe nog.
Je kunt eventueel een tepelhoedje gebruiken ter bescherming.
En meld het ook zeker bij de opvang, zodat ze er op kunnen letten bij het geven van de fles. Zorg ook dat ze daar de fles goed geven (paced bottle feeding en niet alles achter in de keel gieten door de fles hoog te houden). Kan ook zijn dat ze gefrustreerd is dat de melk niet zo snel komt als uit de fles. Kleinere speen op fles kan ook helpen.
4 jaar geleden
Ik heb dit toen ze net haar tandjes kreeg ook gehad. Zodra zij beet zei ik heel duidelijk nee dat mag je niet doen en stopte ik ook direct met haar verder de borst geven. Wat mij opviel is dat ze dit vaak aan het einde of als ze genoeg melk had gedronken deed. Ze heeft dit toen nog een aantal keer gedaan en daarna niet meer. Ik weet niet of het puur toeval is geweest of dat ze wel echt begrijpt dat als ze bijt ze geen borst meer krijgt..
4 jaar geleden
Hier het zelfde sinds vandaag, net voor het slapen gaan 4x achter elkaar! Ik lag huilend naast haar (1e keer bijten vanochtend was zo hard dat ik al een behoorlijke korst op 1 tepel heb) en mijn vriend vond dit echt niet oké en wil direct stoppen met de borstvoeding. Ik wil niet op deze manier stoppen dus ik ben even op internet gaan zoeken en wil de tips die hier staan nog gaan proberen.
https://www.lalecheleague.nl/borstvoeding-abc/artikel/90-als-je-baby-je-bijt
Ze heeft in 15 dagen tijd de eerste 3 tandjes gekregen en bijt echt op alles dus ik denk ook echt dat het tandjes zijn. Alleen af en toe dat gemene lachje na het bijten als ik zeg dat het zeer doet grrrr. 🙈
Ik hoop dat jullie er ook iets aan hebben en ik lees mee voor andere tips, het zou toch zonde zijn om hier door na zo’n fijne periode met de borstvoeding te moeten stoppen. 😔
4 jaar geleden
Ik had dit met 6 maanden, toen begonnen de tanden hier ook al. Ik heb gewoo ...
Ja ik vraag me af of het echt met haar tanden te maken heeft. De Lactatiekundige zei dat ze erg slordig drinkt maar dat veel babies van negen maanden dat doen. Toen ze heel klein was, was ze bang van m’n borst omdat ik een heftige toeschietreflex had en daardoor heeft ze zich waarschijnlijk aangeleerd om aan het puntje van m’n tepel te drinken. Vanmiddag ook een tepelhoedje gebruikt maar daar beet ze pas echt heel hard in😩 Dat paced bottle feeding heb ik net even opgezocht, goede tip om eens te proberen want ik geloof dat m’n vriend en haar oma’s ook die fles gewoon recht achter in haar keel gieten😬
4 jaar geleden
Hier vandaag ook voor het eerst echt hard gebeten met tanden nu! Ik heb duidelijk gezegd dat het niet mocht en hem eraf gehaald. Ik denk ook dat hij eigenlijk niet meer echt hoefde.
En wat knap dat je nog zo vaak voed en kolft 💪. Hier zit ik op 3-5x per dag.
4 jaar geleden
Mijn dochter heeft me twee keer gebeten. Tweede keer zei ik met iets verheffen stem ‘Au! Niet doen, dat doet zeer’
Nadien wilde ze niet meer bij me drinken. Heel verdrietig om geweest. Nog 1,5 maand gekolfd en vorige week laatste voeding uit de vriezer gehaald. Ik troost mezelf met de gedachte dat ze zelf de keuze heeft gemaakt om niet meer aan de borst te drinken.
Gekke is trouwens dat ze op de speen van de fles niet lijkt te bijten 🤷🏼♀️.
4 jaar geleden
Reactie op 21.25
Mijn dochter heeft me twee keer gebeten. Tweede keer zei ik met iets verhef ...
Ik zeg dit telkens en hij bijt bij iedere voeding wel een keer, maar boze stem opzetten of meteen stoppen met voeden…. Het helpt hier helaas allemaal niets. Gelukkig voed ik nog maar 2x per dag meestal en daarnaast krijgt hij nog 1 of 2x kunstvoeding
4 jaar geleden
Ik ben ook een keer hard gebeten en van schrik zei ik hard auw, toen moest mijn dochter huilen en wilde ze niet meer drinken. Heb haar toen op bed gelegd en was even heel bang dat het nu klaar was met de borstvoeding. Ik heb haar toen in de avond nog een keer half slapend proberen te voeden en dat lukte gelukkig 🍀. Nu bijt ze niet echt hard meer, maar kijkt mij wel eens ondeugend aan en begint met bijten. Dan haal ik mijn tepel snel weg en zeg nee. Blijft ze het doen stop ik even met voeden. Dat vindt ze dan niet leuk en wanneer ik dan verder ga bijt ze niet meer.
4 jaar geleden
Ik heb bij mijn zoontje bij het bijten meteen het voeden gestopt en op bed gelegd. En dat heb ik nog een paar keer moeten doen en nu gaat het alweer een tijdje goed. En ik herken ook dat de kleine schrikt als ik au zei en begon te huilen. Maar heb dus zonder verder te praten meteen weggelegd op bed. Succes, hopelijk heb je er iets aan.
4 jaar geleden
Oh dat is zo pijnlijk! 😰 is ook een keer bij mij gebeurt, hij had niet door dat het pijn deed de 1ste keer, dus toen ik au schreeuwde schrok hij ervan. Hij heeft het sindsdien niet gedaan, maar ik merk wel als hij klaar is met drinken en nog alleen beetje sabbelt of heel weinig nog echt drinkt dat hij dan uit verveling wel met z’n hoofd naar achter gaat terwijl m’n tepel nog in z’n mond is dus dat is dan geen bijten maar wel trekken. Misschien dat jouw kleine geen honger meer heeft wanneer hij je bijt(voor hem denk ik spelen)? Als dat zo is, zou ik kijken of je dat kan herkennen en hem dan voor zijn, door alvast je borst weg te doen
4 jaar geleden
Ik heb hetzelfde nu. m'n tepels zijn inmiddels zo kapot dat het nu ook pijn doet zonder dat ze bijt. Dus voor nu doe ik even alleen maar kolven, en over een paar dagen probeer ik het nog eens.
Bij mij helpt ook niets verder. Meestal haal ik de borst direct weg als ze bijt. Dan wordt ze wel boos, maar het komt kennelijk niet in haar op om de volgende keer niet meer te bijten 😑 1 keer beet ze zo hard dat ik het echt uitschreeuwde van de pijn, toen schrok ze zo dat ze moest huilen, maar ook dat heeft verder geen verschil gemaakt.
Mocht het niet beter worden over een paar dagen, dan stop ik met borstvoeding, want op deze manier is het niet te doen.
4 jaar geleden
Reactie op cjb1983
Ik heb hetzelfde nu. m'n tepels zijn inmiddels zo kapot dat het nu ook pijn ...
Ja het weghalen van de borst heeft echt geen zin, ze begrijpt daar niks van.
Vanacht om twaalf uur wilde ze heel graag drinken maar ze gaat op de borst en kan niet aanhappen en bijt dan. Ik dacht dat ik gek werd🤪 Dus heb haar vrij onnatuurlijk heel dicht tegen mijn borst aangeduwd met 1 hand totdat ze goed aanhapte. Daarna kon ze wel gewoon drinken maar ik moest dit de hele nacht doen als ze wakker werd. Heb geen oog dicht gedaan. Haar luier was wel heel nat dus ze heeft wel echt gedronken. Ik hoop dat het vandaag beter gaat. Ben al begonnen met 1 voeding afbouwen en ga dan maar langzaam afbouwen denk ik🤷🏼♀️