9 Reacties
5 jaar geleden
Reactie op LR2021
Is het ook op kweek gezet?
Ja precies mijn vraag. Want bij mij komt er binnen een dag nooit een ontsteking uit. Maar wel alsnze het op kweek zetten.
Als je het niet vertrouwd dan gewoon naar de spoed post
5 jaar geleden
Cranberry pillen mag je volgens mij niet als je zwanger bent maar in het mis hebben . Ik heb dit in me vorige zwangerschap gehad maar toen was ik al verder , misschien komt de pijn van een te volle blaas ?
5 jaar geleden
Reactie op kimmetje020
Cranberry pillen mag je volgens mij niet als je zwanger bent maar in het mi ...
In de bijsluiter van die van mij staat specifiek dat je ze mag als je zwanger bent maar daar heb ik inderdaad wel even naar moeten zoeken want veel mag inderdaad niet! Ik ben ondertussen naar de hap geweest en ook die kunnen niks vinden dus ik neem een paracetamolletje en laat het maar even rusten 馃槬
5 jaar geleden
Reactie op imaw
In de bijsluiter van die van mij staat specifiek dat je ze mag als je zwang ...
Ow gelukkig , misschien voel je je morgen beter ! Sterkte
5 jaar geleden
Ik kreeg gister toevallig de tip, 1 druppel tea tree olie in je slip. Nog niet geprobeerd maar heb dat zelf altijd in huis.
5 jaar geleden
Reactie op LauraGijsje
Ik kreeg gister toevallig de tip, 1 druppel tea tree olie in je slip. Nog n ...
Ik zou niet gaan rommelen met olie's en dergelijke downthere. Zeker niet nu je zwanger bent. De zuurte graad van je vagina is super belangrijk en dat wil je niet verstoren.
5 jaar geleden
Wat vervelend! Ik heb ook gedurende het jaar heel veel last van blaasontstekingen. Gelukkig nog niet gehad tijdens dit verdere stadium van de zwangerschap, maar waarschijnlijk wel rond de innesteling. Ik kreeg toen een kuur furabid van de dokter en volgens de vk was die achteraf gezien veilig voor ons allebei. Je kunt nu zelf een cranberry kuur halen/bestellen met 10 zakjes van Arkopharma en D mannose capsules proberen. Ook probiotica, of extra B vitamine (goed voor de baby ook!) zou kunnen helpen. D mannose en probiotica zou je wel even moeten overleggen met een vk. Het is dan wel allemaal homeopathisch, maar voor de zekerheid. Verder heeft Hema vrouw bruistabletten met vit C en cranberry die drink ik ook twee keer per dag als ik voel dat het opkomt.
Ik denk nu achteraf dat die eerste blaasontsteking misschien we alleen innesteling kon zijn. Vanwege de Corona en mijn regelmatige ontstekingen kreeg ik bij hoge uitzondering nu een keer een kuur van de dokter zonder controle. Na de kuur (een week later) leek het nog niet helemaal over. Het was toch anders als normale blaasontstekingen. Als ik nu ook de verhalen lees van innesteling bij andere vrouwen, dan strookt dit met mijn onregelmatige cyclus en late eisprong 馃槄. Mijn beste advies zou dus zijn om hier ook eens over te lezen en met een vk te overleggen!
Sterkte 馃檪