85 Reacties

3 jaar geleden

Ik Heb zelf nog geen ervaringen en zit we te denken en te twijfelen. Nu heb ik in mijn hoofd om borstvoeding te geven Maar met een pomp. Want ik wil echt niet dat mijn kind naar me tepel verlangt hahaha lijkt me zo vreemd. Maar na 2 maanden wil ik gaan afbouwen want met 3 maanden willen we de baby op de opvang zetten en dan lijkt het mij het meest handige.

3 jaar geleden

Omdat ik zwanger ben van de eerste ben ik eigenlijk nog niet in de positie om echt erover mee te praten. Ik weet wel dat ik het wil proberen, omdat mijn moeder al haar kinderen bijna 2 jaar borstvoeding gaf. Volgens haar ging dat ook niet zonder slag of stoot en vooral in het begin. Ik wil het dus proberen om net zo te doen onder het motto dat het even doorbijten is, omdat ik alles over heb voor een goede start voor mijn kind. Ik overweeg zelfs al te kijken voor een lactatiekundige, mocht het mij zelf niet helemaal lukken. En ik weet niet of het toeval is of niet, maar geen van ons heeft allergieën e.d., ik vermoed dat borstvoeding hier een bijdrage aan heeft gehad.. ik zou het op z'n minst dus proberen in jouw situatie, desnoods met een deskundige of met een goede kolf als dat voor jou verschil maakt. Succes en je bent echt geen mindere moeder als je kunstvoeding geeft!

3 jaar geleden

Hier ook zo'n "egoïst" bij de eerste 2 weken gegeven maar er waren een aantal dingen waardoor het niet lekker en lastig ging. Het voelde zo opgelucht. Ik vond het zo'n "gedoe". Mss heel egoïstisch, maar daarom dus ook niet mee begonnen bij de 2e. Even schuldig gevoeld toen ik wel stuwing kreeg en er niks mee deed. Maar toch ga ik er nu weer niet aan beginnen. Een stemmetje in m'n achterhoofd zegt wel dat ik het mss toch moet proberen. Maar na de 2e absoluut geen spijt gehad dat ik het niet heb gedaan.

3 jaar geleden

Ik zie geen voordelen bij borstvoeding. Uit wetenschappelijk onderzoek is dat ook niet gebleken.

3 jaar geleden

Reactie op Judith8714