4 Reacties
één jaar geleden
Ik denk door minder vaak borstvoeding aan te bieden, gaan de driftbuien eerst wel toenemen, maar daarna ook verminderen. Ze moet leren dat dat niet elke keer kan, als jij graag minder borstvoeding wil geven uiteraard. Dorst krijgen ze vaak toch wel en zeker als het warmer weer wordt. Voor ons zoontje ging wennen aan ander drinken duurde het ook even. Misschien eerst drinken aanbieden in een melkfles, hielp voor ons ook. Het drinken uit een rietjesbeker of gewone beker komt daarna wel. Ik hoop dat je er wat aan hebt!
één jaar geleden
Reactie op Illbethereforyou
Ik denk door minder vaak borstvoeding aan te bieden, gaan de driftbuien eer ...
Fles heeft ze nooit gehad en ze wil dit ook nog steeds niet. Vandaar alle andere bekers in de hoop dat ze dit zo leuk vindt dat ze ze zelf pakt. Ze doet dit ook prima en zonder knoeien maar heeft echt voorkeur voor live bv.
Ga idd toch maar wat meer de bv beperken en iets anders aanbieden, in ieder geval niet meer dan 1x per uur lijkt me een goed begin. 🙈 Nachten kan ze 3 uur zonder dan moet dat ook te doen zijn toch? 🫣
één jaar geleden
Reactie op Kruimel90
Fles heeft ze nooit gehad en ze wil dit ook nog steeds niet. Vandaar alle a ...
Als ze in de nacht ook 3 uur zonder kan, zou ze overdag een uur moeten kunnen volhouden. Voor jou ook een stuk rustiger 😊 blijven proberen is denk ik het toverwoord.
één jaar geleden
Ik denk inderdaad ondanks driftbuien toch minderen met bv. Ik ken het wel hoor, onze dochter is erg temperamentvol, dus elke driftbui die ik kan voorkomen.... maar soms is het even doorbijten (ook erg koppig hier, dus soms iets langer dan 'even'), maar uiteindelijk pakt ze het wel op.
Wat hier verder ook helpt is van drinken een beetje een spelletje maken. Zo probeer ik minstens 1x per dag samen te gaan drinken. En dan elke keer na doorslikken maken we zo een lange verzadigde zucht. Dan klinken we onze bekers en doen het nog eens. Zolang ik doorga, gaat zij (meestal) ook door een wordt ze er helemaal blij van. Soms drinkt ze dan achter elkaar een hele beker leeg, soms nog meer zelfs. Ik doe dan na een tijdje alsof ik drink, anders gaat er bij mij een liter naar binnen, en ik moet al zo vaak plassen haha 😂
Is iets wat langzaam is opgebouwd, maar nu vind ze het (meestal) errug leuk.
Verder regelmatig aanbieden, ik vraag vaak of ze 'Eona, water?' Wil. En op verschillende plekken in haar omgeving water neerzetten, dat ze het telkens tegenkomt. Maar dat doe je waarschijnlijk allemaal al.
Wij geven alleen maar water (overdag) of melk (ochtend en avond).