14 Reacties

2 jaar geleden

Hier al een hele tijd geen kunstvoeding meer. Gewoon halfvolle melk.

2 jaar geleden

Ik geef ook nog BV (zoontje is ook 15m). Je kan gerust halfvolle melk geven vanaf 1 jaar!

2 jaar geleden

Ik geef de nr 1 van kruidvat of etos! Maar ook normale melk zou hij nu mogen :)

2 jaar geleden

Mijn dochter krijgt sinds ze een maand of 13 is geen gekolfde melk meer mee. Ik geef Geitenmelk mee🥸. Was even wennen, maar ze is er nu zeer blij mee. Ik heb nog wat borstvoeding in de vriezer liggen, dat krijgt ze nu ook wisselend mee. Wou haar eerst laten wennen aan de geitenmelk, zodat het niet opeens moest

2 jaar geleden

Loopt je productie echt terug of lukt het kolven niet meer goed? Dat laatste is logischer op deze leeftijd. Hoe gaat het live drinken? Als hij daarmee tevreden is kun je prima stoppen met kolven. Drinkt hij overdag lekker water oid en als jij thuis bent bv. Dat is echt prima met 15 maanden!

2 jaar geleden

Reactie op Sophielotus

Mijn dochter krijgt sinds ze een maand of 13 is geen gekolfde melk meer mee ...
En kook je geitenmelk gewoon bij de supermarkt?

2 jaar geleden

Reactie op Rataplan

Loopt je productie echt terug of lukt het kolven niet meer goed? Dat laatst ...
Ik denk dat het terugloopt. Want tijdens het kolven en het geven van bv heb ik niet meer zo vaak de toeschiet reflex. Mijn zoontje is op zich tevreden, ook in de avond. Maar ik weet gewoon dat hij niet zoveel binnen krijgt. Ik merk ook dat meer kolven niet meer zo veel helpt. Misschien dat ik het inderdaad echt moet gaan afbouwen naar minder kolven en alleen in de ochtend en avond bv geven. Thanks!

2 jaar geleden

Reactie op Julian’s mama

Ik bedoel koop*

2 jaar geleden

Reactie op Julian’s mama

Ik heb Kabrita, dus wel poeder. Haal ik bij Etos

2 jaar geleden

Gewone volle melk is prima als aanvulling op de bv. Maar het kan ook dat je kindje live meer drinkt dan dat je kolft. Dan zou water of lichte thee ook kunnen.

2 jaar geleden

Ik vind 200/250ml nog veel! Maar ik weet niet hoe vaak je kolft op die dagen? Ik kolf 1x en dan is het 80ml, maar als m’n dochtertje (16mnd) bij mij drinkt, is ze tevreden. Dus dan vind ik het wel goed. De hoeveelheid melk loopt terug maar het schijnt dat de concentratie van voedingsstoffen hoger wordt naarmate je langer voedt.

2 jaar geleden

Ik ben na de borstvoeding begonnen met NAN Evolia. Is wat zoeter en lijkt meer op borstmelk. Inmiddels drinkt ze hier de 3 van (groeimelk).

2 jaar geleden

Je kindje hoeft maar 300-500 te drinken op een dag. Als jij al 200 meegeeft naar de opvang en hij drinkt in de ochtend of avond live, dan zit hij daar aan. Dan is andere melk geven niet nodig. Verder is opvolgmelk sowieso onzin. Als je al poedermelk wilt geven koop je gewoon nummer 1. Maar halfvolle of volle koemelk kan ook. Of dus niks, hij heeft aan deze hoeveelheid borstvoeding genoeg.

2 jaar geleden

Ik kolf niet meer zoveel, maar 170 ongeveer nu, 2 keer kolven. Dat geef ik mee naar de opvang waar ze pap van maken of flesje geven en brood. Voorheen kreeg hij nog een flesje in de middag van wat er over was, nu is dat halfvolle melk, maar we gaan daarmee stoppen. Hij heeft het niet perse nodig, merk ik. Sinds ik dit berichtje heb geplaatst geef ik halfvolle of volle melk in de avond (was heel erg wennen voor hem). Maar dat helpt zeker, want hij slaapt nu door. Voorheen werd hij elke nacht 1 a 2 keer wakker. En daardoor merk ik dat hij dus niet verzadigd was als hij ging slapen, want hij kreeg minder via de borst binnen. Thanks allemaal voor jullie adviezen! Waardeer het enorm!