5 Reacties

één jaar geleden

Hi mama, fijn dat je zo lang borstvoeding kan geven. Ik zeg al maanden dat ik ga stoppen haha. Ik geef het in de avond wanneer hij naar de opvang gaat en met het dutje in de middag als we vrij zijn. Nu geef ik het om de avond, zodat hij eraan went om zonder borstvoeding te slapen. Zo ben ik het aan het afbouwen.

één jaar geleden

Onze dochter van twee die drinkt alleen nog in de ochtend. Twee maanden geleden dronk ze ook nog einde dag maar op een gegeven moment ging ze dan soms bijten dus toen wilde ik niet meer😝 Ik heb haar een flesje thee met melk gegeven als ze erom vroeg. Dat vond ze prima. En wat ook hielp is als m’n vriend haar naar bed bracht. Dan vroeg ze er ook niet om. Krijgt ze wel een flesje thee.

één jaar geleden

Ik volg even. Zoontje wil altijd heeeel graag borstvoeding drinken, krijgt voor het middagdutje en 's avonds voor het slapengaan. Ook is hij 's nachts vaak overstuur en ik heb gewoon niet de energie om hem dan anders te troosten dan met borstvoeding. Maar wil er wel dit kalenderjaar nog vanaf bij hem. Hij heeft een babyzusje die gewoon onbeperkt mag drinken, dus ik weet niet zo goed hoe we bij hem gaan afbouwen terwijl zij nog mag drinken.

één jaar geleden

Ik ben begin mei gestopt. Ik heb (denk ik) ongeveer 1 week iedere keer bij het voeden aangegeven dat het drinken bijna op was. “Drinken bijna op.. noor krijgt dan flesje” en toen ook een aantal avonden door papa naar bed laten brengen. Toen ging ik haar naar bed brengen en tijdens het boekje lezen alvast een flesje geven en daarna nog even voeden.. en na een aantal dagen gaf ik haar alleen het flesje en zei ik dat het op was🫣. Ze accepteerde het? En ik was super verbaast. Nu geeft ze nogsteeds soms aan dat drinken mama fijn was en vraagt ze of het nogsteeds op is. Wij zijn dan niet meteen compleet gestopt met het geven van melk voor het slapen gaan.. ik vond dat wel erg sneu

één jaar geleden

Ik probeer ook af te bouwen. 😔 Inmiddels bijna 15 weken zwanger en het frustreert me dat ze zo vaak nog wil drinken. Overdag wil ze bijna niet anders drinken terwijl mijn productie ook erg laag is. Ik ben bang dat ze te weinig vocht binnen krijgt dus ik ga maar door met de bv. Voor het slapen gaan vind ik ook echt geen probleem maar elk uur overdag drinken is me echt teveel. Als ik nee zeg of iets anders aanbiedt krijgt ze een driftbui. Bij al het andere waar ik bij zeg dat iets niet mag en een alternatief aanbiedt wat wel mag roept ze huilend melkie drinken melkie drinken.. Ik weet het even niet meer, ik ben er ook zo klaar mee dat ik bij de volgende al gezegd heb dat ik of volledig ga kolven (ook zodat m’n dochter niet de baby live ziet drinken en dan straks ook weer wil) of volledig kunstvoeding ga geven. Het breekt me nu gewoon op, ik ben moe het drinken is op en af pijnlijk sinds ik zwanger ben, terwijl ik het idee van stoppen ook echt niet leuk vindt! Ik zou gewoon zo graag willen dat ze overdag normaal drinken en alleen voor haar middagslaapje en de nacht nog bv (ze komt snachts ook nog 2/3x). Alleen dat zou al heel fijn zijn. Dat ik zwanger ben is trouwens niet helemaal gepland, heel welkom maar ik wilde eigenlijk eerst helemaal met de bv gestopt zijn voor we voor nr 2 zouden gaan. Nog even een pauze voor mij, voor m’n lichaam en hopelijk ook genoeg tijd zodat mijn dochter het “vergeten” was voor de volgende er aan kwam.. Ik heb gisteravond gezegd dat melk drinken aan de borst eigenlijk voor baby’s is, dat baby’s nog niet kunnen eten en drinken dat de daarom alleen melk kunnen drinken. Dat zij nu groot is, goed kan kauwen en van alles al helemaal zelf kan drinken. Dus binnenkort mag je voor het slapen gaan wel nog drinken maar over dag niet meer, want jij bent groot hè en geen baby meer. Waarop ze lachend zei nee mama baby buik ik groot! Tranen in m’n ogen terwijl ik dat zo vertelde tegen haar, maar het moet toch een keer minder worden en stoppen? Ik wilde zolang doorgeven zolang zij het wilde maar nu met een onverwachte zwangerschap en het beeld dat er geen einde aankomt vliegt het me allemaal heel erg aan ofzo.. Meer mama’s die dit hebben, of tips? We hebben een speen geprobeerd maar dat wil ze helaas ook niet. Al die hormonen helpen ook niet, bovenop het schuld gevoel dat ik mijn dochter te kort doe omdat ik zwanger ben geraakt en zij nu geen bv meer kan drinken omdat het zo goed als op is… 😭😔