16 Reacties

4 jaar geleden
Ben ook benieuwd. Zeker naar dames met een grotere maat (44/46) welke fijn is

4 jaar geleden
Het wordt afgeraden om dit soort buikbanden op 'eigen houtje' te gaan dragen. Dit omdat het je banden juist lui maakt ipv sterker en dat kan verder in je zwangerschap, of na je bevalling voor problemen zorgen.
Beter is om naar een bekkenfysio te gaan, en daar je goed te laten adviseren.

4 jaar geleden
Reactie op MrsFlamingo
Het wordt afgeraden om dit soort buikbanden op 'eigen houtje' te gaan drage ...
Ik ben het niet helemaal met je eens. In overleg met de VK heb ik ook een buikband aangeschaft. Maar dan alleen wanneer ik een stuk ga wandelen. Dat is prima. Nu loop ik wel bij een bekkenfysio en die zegt ook dat het prima is om het zo af en toe te gebruiken, zolang je het niet iedere dag non stop gebruikt. Dan worden inderdaad je banden ‘lui’
Ik heb er 1 van Carriwell. Maat L/XL. Je kunt deze verstellen. Heb zelf ook maat 44/46

4 jaar geleden
Reactie op MOphorst
Ik heb er eentje van carriwel l/xl. Draag hem wel alleen als je echt bezig ...
Gewoon die naadloze? Lees dat deze erg opkruipt aan de achterkant. Klopt dat?

4 jaar geleden
Ik ben ook een beetje huiverig om er eentje te bestellen, omdat ik denk dat je lijf er lui van kan worden. Maar mijn verloskundige gaf aan dat je hem best kunt gebruiken, zolang je hem maar niet altijd om hebt. Voorlopig red ik het nog zonder, maar misschien later in de zwangerschap nog.

4 jaar geleden
Gewoon die naadloze? Lees dat deze erg opkruipt aan de achterkant. Klopt da ...
Ik weet zo even niet welke jij dan bedoelt maar ik heb deze en die kruipt echt niet omhoog. https://www.prenatal.nl/kleding-voor-mama/zwangerschaps-kleding/buikbanden/carriwell-overbelly-buikband-1075920010.html?dwvar_1075920010_kleurnaam_60=Black&cgid=137#start=1

4 jaar geleden
Ook ik ben er wat huiverig voor. Toevallig gisteren aan gedacht eentje te bestellen. Dacht aan deze
https://www.bol.com/nl/f/carriwell-buikband-overbelly-support/9200000057524913/?Referrer=ADVNLPPcef261007a2ac4ed0065bba51d001113778&utm_source=1113778&utm_medium=Affiliates&utm_campaign=CPS&utm_content=txl
Las wat artikelen dat je spieren hier lui van kunnen worden? Lijkt me met een wandeling best fijn om zon band om te hebben voor extra ondersteuning. De buik is hard aan t groeien en zal nog veel groter worden, maar twijfel dus ook heel erg!

4 jaar geleden
Ik heb deze gekocht op aanraden van de bekkenfysio. Hij is echt super fijn! Je kan hem zelf zo strak vast maken als je wilt dmv klittenband! Hij is speciaal voor zwangeren. En inderdaad, alleen gebruiken bij wandelen, staan etc. Wanneer je op de bank zit hoeft hij niet om, dan worden de spieren inderdaad lui.. En een voordeel; ik kreeg het volledige bedrag terug van de zorgverzekering :)
https://www.blessurewinkel.nl/product/rafys-bekkenbrace-sisda-zwangerschapsband/

4 jaar geleden
Ik heb op aanraden van de fysio de Anita belly band van de Prenatal gekocht. Ik ben nu 28w en heb nog een vrij kleine buik maar veel bandenpijn. Draag hem alleen met wandelen en dit maakt het veel comfortabeler!
https://www.prenatal.nl/kleding-voor-mama/zwangerschaps-kleding/buikbanden/anita-buikband-4188535.html/?utm_source=google&utm_medium=shopping&utm_campaign=surfaces&utm_content=gratis_google_shopping_clicks&gclid=CjwKCAiApNSABhAlEiwANuR9YPatQZJjy23LofNNMw0QVrfnLTclX72adgUCjHsXiPYNcoSCOQXaKxoCuyYQAvD_BwE

4 jaar geleden
Reactie op Emilybaby
Hoe kan het zijn dat je het terug krijgt van de zorgverzekering? Omdat de b ...
Geen idee.. Ik dacht, ik dien de factuur in en dan zie ik wel.. Misschien omdat het een medisch hulpmiddel is wat bij een ‘blessure winkel’ is aangeschaft? Hij was vorige maand wel de helft goedkoper zie ik...

4 jaar geleden
Reactie op linda1404
Ik ben het niet helemaal met je eens. In overleg met de VK heb ik ook een b ...
Je schrijft wat ik schrijft. Namelijk dat het afgeraden wordt om op eigen houtje er een aan te schaffen. Als het door verloskundige of bekkenfysio aangeraden wordt. Dan prima. Zonder dat afdvies, is het niet verstandig.

4 jaar geleden
Ik zou het absoluut ook niet altijd/de hele dag willen dragen, maar zal volgende week bij mijn controle de gynaecologe vragen wat zij ervan denkt. Ik heb niet zo’n grote buik, maar blijf wel heel actief (kan niet anders, 6 paarden te verzorgen 😅). Als ik dat wat makkelijker kan maken, zou het fijn zijn 😀