27 Reacties

5 jaar geleden

Ik heb het nooit eerder gehad. Maar ik wil je wel veel succes wensen en ik hoop dat je van je zwangerschap kunt genieten!! Het is je gegund 💓

5 jaar geleden

Ik had dat bij de vorige zwangerschap (tweeling) ook. Met 20 weken 8 cm ontsluiting. Nood cerclage. En de bevalling kunnen rekken tot week 25. Mijn meisjes zijn geboren met 25+1. Helaas door de vroeggeboorte is mijn ene dochtertje na 7 weken knokken overleden. Het andere meisje heeft hersenbloedingen opgelopen maar doet het nu 5 jaar later prima! Nu 11 weken zwanger van kindje 3. En ik wil dus ook preventief een cerclage. Het enge is dus dat je bijna volledige ontsluiting hebt zonder weeën, vind ik. Morgen een gesprek bij de gynaecoloog. Jij veel succes bij je ingreep 😃

5 jaar geleden

Poeh wat heftig zeg. Een vriendin van me heeft t ook gehad. De afloop was niet positief dus daar ga ik verder niet op in. Speelden ook meerdere dingen mee. Ik hoop dat het bij jou voldoende helpt!

5 jaar geleden

Ik had dat bij de vorige zwangerschap (tweeling) ook. Met 20 weken 8 cm ont ...
Krijg je nu niet standaard een preventieve cerclage? Dat is bij mij wel het geval. En inderdaad, vooral de ontsluiting waar je niks van voelt is eng. Ben blij dat ze het nu zo snel mogelijk gaan doen. Veel succes bij de gynaecoloog, ik hoop dat ze je goed zullen begeleiden!

5 jaar geleden

Ik heb ook baarmoederhalsinsufficientie en zal ook een cerclage krijgen. Bij vorige zwangerschap moeten platliggen vanaf 22 weken en uiteindelijk bevallen op 36 weken +1 van een gelukkig gezonde dochter! Veel succes, ik vind het zelf ook heel spannend!! (Nu 10 weken, dus nog even wachten)

5 jaar geleden

Reactie op Kelly xxx

Ik heb ook baarmoederhalsinsufficientie en zal ook een cerclage krijgen. Bi ...
Mag ik vragen waarom je toen plat hebt moeten liggen vanaf 22 weken? Heb je toen ook een cerclage gehad? Als je t liever niet deelt hoeft het natuurlijk niet hoor!

5 jaar geleden

Ik kan er zelf niet over meespreken, maar mijn moeder heeft het gehad met lichte ontsluiting. Hier gelukkig goed afgelopen, mijn broer is toen alsnog rond de bevallingsdatum geboren.

5 jaar geleden

Reactie op Lynn87

Krijg je nu niet standaard een preventieve cerclage? Dat is bij mij wel het ...
Ze denken dat het kwam door dat ik zwanger was van de tweeling. Nu zwanger van 1 kindje, maar als nog wil ik een cerclage. Anders zit ik de gehele zwangerschap in stress bij ieder niesje of hoestje..

5 jaar geleden

Ze denken dat het kwam door dat ik zwanger was van de tweeling. Nu zwanger ...
Ah ja, dat begrijp ik wel. Ik hoop dat de gynaecoloog je gerust kan stellen en kan helpen. Succes!

5 jaar geleden

Ik zelf heb er geen ervaring mee maar een vriendin van mij wel. Ook zij kreeg met 19 weken een nood cerlage maar dit mocht niet meer baten, haar kindje is 1,5 week later geboren en was helaas niet levensvatbaar. Het mooie nieuws is wel dat zij later opnieuw zwanger is geworden en toen preventief een cerlage heeft gekregen (ik dacht met 12 weken) en daar is vorig jaar een prachtige gezonde meid geboren!

5 jaar geleden

Fijn dat ze dit preventief doen! Ik heb in 2012 baarmoederhalskanker gehad, waarna mijn baarmoederhals is verwijderd. Ik heb een cerclage gekregen tijdens de operatie en ben in 2014 moeder geworden. Het was een spannende zwangerschap met een aantal ziekenhuis opnames maar het is allemaal goed gegaan en mijn dochter is geboren met 37 weken. Top dus! Na 4 jaar proberen en een aantal miskramen ben ik nu eindelijk weer zwanger, vind het erg spannend merk ik. Hopelijk gaat het weer lukken! Veel succes in elk geval 🍀

5 jaar geleden

Reactie op Lynn87

Mag ik vragen waarom je toen plat hebt moeten liggen vanaf 22 weken? Heb je ...
Ik werd toen opgenomen op de Mic omdat ik mijn baarmoederhals al aan het verweken was. Er waren ook al stoffen aanwezig die een bevalling in gang konden zetten, dus ik moest volledige platte rust houden. Op dat moment kreeg ik geen cerclage meer omdat ik in het begin bloedingen had en de risico's te groot waren. Als je vragen hebt, stel ze gerust!

5 jaar geleden

Gisteren was het zover. Ik heb de ingreep gehad. Gelukkig is het goed gegaan en hebben ze het bandje erg hoog kunnen zetten. Helaas heeft dit wel immense pijn veroorzaakt waarvoor ik wat aanvullende pijnbestrijding heb gekregen. Nu gaat het gelukkig een stuk beter en mag ik zometeen naar huis 😊

5 jaar geleden

Reactie op Lynn87

Gisteren was het zover. Ik heb de ingreep gehad. Gelukkig is het goed gegaa ...
Fijn om te horen dat het goed is gegaan. Wens je een voorspoedig herstel toe ❤

5 jaar geleden

Reactie op Lynn87

Gelukkig! 😘 wens je een voldragen en gezonde zwangerschap toe

5 jaar geleden

Ik heb een abdominale cerclage gehad met 5 weken zwangerschap. Ik heb in 2016 een kindje verloren met 18 weken en afgelopen maart een kindje met 15 weken. Na 3 maanden spontaan weer zwanger en toen besloot de gynaecoloog om een abdominale cerclage te plaatsen. Herstel ging goed. Het is nu 6 weken geleden. Ik ben wel erg angstig en gespannen maar heb er wel meer vertrouwen in.

5 jaar geleden

Ik heb een abdominale cerclage gehad met 5 weken zwangerschap. Ik heb in 20 ...
Jeetje, wat heftig voor jou en je partner. Heel veel succes gewenst deze keer!

5 jaar geleden

Ik heb een abdominale cerclage gehad met 5 weken zwangerschap. Ik heb in 20 ...
Fijn dat je je cerclage als hebt. Ik snap helemaal dat je het spannend vindt. Hopelijk wordt het vertrouwen met de tijd meer, en de angst en spanning minder. Ik kijk zelf in elk geval heel erg uit naar 25 weken... Dan wil ik het natuurlijk alsnog zo lang mogelijk doordragen, maar dat is voor mij wel een belangrijk moment. Veel succes!!

5 jaar geleden

Reactie op Lynn87

Fijn dat je je cerclage als hebt. Ik snap helemaal dat je het spannend vind ...
Dankjewel lynn. Voor nu is morgen een spannende dag. Dan heb ik mijn termijnecho😊 ik hoop dat alles goed is. Dan is de 15 weken erg spannend en dan 18 en dan 24 en daarna zolang mogelijk! Het is nu ook extra spannend omdat ik niet meer normaal kan bevallen. Mocht mijn vliezen weer breken met 15/18 weken krijg ik een keizersnede. Wanneer krijg jij je cerclage is de datum al bekend? Hoop voor jou dat alles goed gaat lopen en dat wij heel ver in de zwanger komen. 😁

5 jaar geleden

Reactie op Lynn87

Oh sorry je hebt de cerclage al gehad. Fijn dat alles goed is gegaan. Nu lekker proberen te genieten. 😊