12 Reacties

4 jaar geleden

Ik heb een lange commode. Ik vind het vooral een veiliger idee/gevoel dan een commode waar net het verschoon kussen op past. Ik heb eerlijk gezegd geen idee hoe hoog hij is. Ik denk wel 90cm. Ik ben zelf 160 en vind het een prettige hoogte.

4 jaar geleden

Ik (en velen met mij) heb deze. 160lang en 96hoog. Heel veel opbergruimte. Deze kast is erg populair. Op marktplaats vaak goed te vinden als je er snel bij bent 😊
24baby's podcast Samen Groeien

Luister nu naar de nieuwste podcast van 24baby: Samen Groeien. In deze podcast beleven we samen met jou de eerste maanden met je baby. Van de laatste loodjes van je zwangerschap tot alle eerste keren met je baby. Luister de podcast via jouw favoriete podcast-app.

4 jaar geleden

Ik heb van vriendinnen met kinderen begrepen dat je voor een lekker grote commode moet gaan. Want je wilt de baby en de toebehoren (pampers, doekjes etc) lekker makkelijk erop willen zetten. Wij zijn ook voor de grote ladekast van Ikea gegaan. Ik zag de foto hieronder.

4 jaar geleden

Geen idee welke richtlijnen er zijn of wat handig is (eerste baby hier), maar wij hebben van bij Ikea de hauga buffetkast omdat ik die mooi vond, en moet zeggen dat ik het nu toch wel vrij laag (84 cm) vind en mss niet diep genoeg (46 cm) 🙈 Ben zelf wel 1m80. Maar ach ja, bij ons is het toch gewoon voor kleertjes ik op te bergen, in de badkamer zetten we nog een meubel met badje en aankleed kussen. Dus zal wel een aantal jaar mee kunnen..

4 jaar geleden

Wij hebben ook de Hemnes ladenkast zoals je op de foto zag. Op aanraden van mijn schoonzusje gekocht (die heeft er voor beide kinderen 1 op de kamer staan) en ik ben er nu al blij mee. Er gaat veel in en de hoogte is zowel voor mij met 1.65m als mijn vriend met 1.80m. goed te doen. Zijn te vinden via marktplaats maar dan moet je wel even goed op de kwaliteit letten. Wij hebben m uiteindelijk gewoon bij de IKEA gekocht.

4 jaar geleden

Reactie op mk87

Ik (en velen met mij) heb deze. 160lang en 96hoog. Heel veel opbergruimte. ...
Yessss ik heb deze ook. Helemaal top, lekker ruim. Ik heb wel andere leren handgreepjes ervoor gekocht.

4 jaar geleden

Wij hebben ook de Hemnes! Zelf groen geverfd. Heel veel ruimte. :)

4 jaar geleden

Ik heb n Hemnes als commode. Die staat op de foto in de reacties. Het is fijn dat hij breed is om er veel op en in kwijt te kunnen. Die hoogte van 90cm geldt voor de kraamzorg maar is ook voor jezelf n prettige hoogte. Tenzij je misschien heel klein bent.

4 jaar geleden

Qua hoogte, niets moet en is vooral prettig om een hoogte te kiezen die voor jullie zelf goed werkbaar is. Breedte vind ik persoonlijk prettig om voldoende ruimte te hebben voor kleding, luiers etc wat je alvast even klaar legt, zeker nu ik er een peuter van zelf al >80cm op aankleed en verschoon. Mijn commode van de oudste heeft twee lades en daaronder kastruimte, daar kan toch echt wel meer in dan de lades die commode van komende baby. Is ook wel een kwestie van gewenning, en hoeveel kastruimte je verder hebt. Wat ik wel ideaal vind is een randje of opzet die zorgt dat alles er niet zomaar vanaf valt. En dat een lade diep genoeg is om bakjes in kwijt te kunnen.

4 jaar geleden

Met inklapbare verschoonplank!