9 Reacties
één jaar geleden
Hier zijn het fases waarin ze een hele dag kan eten.
Op zulke dagen krijgt ze dan ook wel meer aangeboden, ze zal het ook wel nodig hebben denk ik dan maar.
Ze vraagt eigenlijk altijd om fruit als ze honger heeft. Zolang ze haar gewone maaltijden ook goed eet ben ik de moeilijkste niet
één jaar geleden
Ik denk dat het ontbijt wel 1 boterham meer kan zijn. En misschien nog een keer een cracker extra ergens? Mijn zoontje eet de ene dag wel 2 boterhammen voor ontbijt maar meestal niet. Ik lees ook wel peuters die al 3 of 4 boterhammen tussen de middag eten. Misschien heeft jou zoontje een snelle verbranding.
één jaar geleden
Hoi mama, eigenlijk leuk om te horen dat je kindje zo goed eet. Mijn zoontje eet ook super goed. Vooral warm eten(goed vol bord) en meestal 2 broodjes (vaak ook de korstjes na een beetje aanmoedigen). Ook op de opvang soms 2 bakjes met eten als lunch.
Zover ik lees wat je kindje eet gedurende de dag is dit heel goed en zeker niet teveel.
Vaak krijgt mijn zoontje naast fruit ook nog volkoren biscuit of apple/rice crackers.
één jaar geleden
Hier is het met periodes dat hij wat meer wilt eten, hij geeft vaak zelf aan wat hij wilt.. cracker of fruit is het dan vooral.
Ik geef hem dat ook als hij er om vraagt, tenzij dit net voor etenstijd is bijvoorbeeld, dan moet hij even wachten…
Andere dagen eet hij normaal of zelfs minder en dan vraagt hij ook nergens om. Ik volg hem daar een beetje in en denk niet dat het dan meteen overvoeden is. Het is ook niet dat hij vol gepropt wordt met koekjes en chips ofzo als hij wilt eten. 😊
Vandaag nog bij het cb geweest en hij zit precies op het gemiddelde lijntje, dus een keer wat meer of minder eten lijkt mij wel normaal 😊
één jaar geleden
Ik vind het best mee vallen, maar weet niet hoe actief je kindje is. Dat speelt ook wel mee.
Hier hetzelfde schema ongeveer, maar standaard yoghurt en ook pap voor het slapen gaan (dit zijn we aan het afbouwen, maar is nog een volle fles). Soms meer dan 2 boterhammen bij de lunch.
Ik denk dat als je denkt dat je kindje honger heeft, je kan proberen om iets meer te geven (boterham meer kan zeker wel of een cracker tussendoor). Soms hebben ze natuurlijk ook groeispurtjes. En zeker als hij op de ondergrens groeit, kan dat prima.
Misschien een paar dagen uit proberen om hem meer te geven en of dat hongerige gevoel dan weg gaat?
Als je gezond eten blijft geven, is hij zeker niet snel overvoed hoor. Maar sommige kindjes blijven ook continue vragen om eten wat je ze ook geeft, dus het is een beetje uit proberen denk ik
één jaar geleden
Hier eet ze best veel, meer dan ik soms. En toch blijft het een kleine dame.
Ze misbruikt de honger nu wel als ze niet naar bed wilt. Iedere avond ineens “honger” als ze bijna in bed ligt. Maar als ze echt om een boterham vraagt krijgt ze die wel, dan zal ze wel echt nog honger hebben denk ik maar! Als ze niet echt honger heeft vraagt ze altijd om een koekje en dan heeft ze pech, morgen weer! A