27 Reacties
5 jaar geleden
Wij kiezen voor cordring. Zit wat minder in de weg. Nadeel is volgens mij dat het iets langer duurt voordat navelstreng er af valt. Maar lijkt ons niet erg.
Geen ervaring mee, puur op wat ik heb gehoord/gelezen.
5 jaar geleden
Reactie op Tazza
Hebben ze een cordring gewoon in het ziekenhuis, of moet je dat zelf aansch ...
Het is slim om hem voor €2 zelf aan te schaffen. Maar je ziet steeds vaker dat de verloskundige of het ziekenhuis ze al hebben liggen, dat moet je even navragen.
5 jaar geleden
Reactie op HappyMama90
Wij kiezen voor cordring. Zit wat minder in de weg. Nadeel is volgens mij d ...
Hier exact hetzelfde!
5 jaar geleden
Reactie op linsey31
Ik heb het wel zelf aangeschaft want ik krijg een geplande keizersnede maar ...
Ja ik ook! Maar toen ik hem binnenhad en het besprak met de verloskundige zei ze: ohh die hebben wij ook hoor.
Gelukkig kost het geen drol, dus helemaal prima!
5 jaar geleden
Ik heb een cordring gekocht. Vind het wel een mooi idee. Soms lukt het niet zei m'n verloskundige, ik weet even niet meer waardoor, maar een navelklem vind ik ook prima. Ik heb deze: https://mijnkraamshop.nl/product/cetro-cord-ring-latexvrij/ :-)
5 jaar geleden
Onze verloskundige adviseerde een cordring. Kan m ook via hen aanschaffen (2,50 euro) zodat ik geen verzendkosten heb. Ze zei dat er geen verschil is in veiligheid, maar wel in gemak. Navelklem is groter en kom je soms mee in de knoei met de luiers. Verder niets mis mee. Maar ze zei waarom misschien moeilijk als makkelijker kan.
5 jaar geleden
Ik heb toevallig gister advies gevraagd aan mijn verloskundige hierover en zij gaf aan dat de voor en nadelen eigenlijk te verwaarlozen zijn. Het is allebei prima alleen vinden veel mensen een cordring wat minder storend op zo’n klein lijfje. In die zin had een cordring evt wat voordeel als je die paar euro daarvoor over hebt. Denk dat ik het wel ga doen.
5 jaar geleden
Bij mijn zoontje een cordring gedaan en gaan we nu weer doen. Tja duurt misschien paar dagen langer voordat het stompje eraf is maar wel handig in gebruik. Je hoeft nergens naar om te kijken.
5 jaar geleden
Bij zoontje eind 2018 zelf de cordring aangeschaft, goed bevallen. Dit keer weer het plan maar tot mijn verbazing zat hij dit keer in mijn kraampakket in plaats van de klem dus dat is een fijne vooruitgang (beide keren OHRA).
5 jaar geleden
Ik zie online dat ie bij CZ al in het kraampakket zit. Zal morgen eens kijken of het echt zo is.
5 jaar geleden
Bij de 1e navelklem en nu een cordring. Nog geen ervaring maar het idee lijkt me wat fijner aan zo'n klein lijfje
5 jaar geleden
De meeste ziekenhuizen hebben nu zelf cord-ringen en gebruiken deze preferentieel tenzij het snel moet gaan of de navelstreng echt super dik is... mij maakt het eerlijk gezegd niet uit wat mijn kleintje krijgt.
(Ikzelf vind een gewone navelklem gemakkelijker te plaatsen (als kinderarts) maar als wij erbij komen is het meestal niet een vlotte bevalling en dan wil je gewoon snel die navelklem plaatsen...)
Je kan mss eens navragen wat ze in jouw ziekenhuis gebruiken.
5 jaar geleden
Reactie op Xxxxxxxxxxxxxxxx
Ik zie online dat ie bij CZ al in het kraampakket zit. Zal morgen eens kijk ...
Niet kunnen vinden helaas.