107 Reacties

2 jaar geleden

Reactie op gudruny

Ik heb ook een online slaapgids aangekocht voor liefdevol leren slapen zond ...
Ja helemaal mee eens! Zelf in slaap vallen is het belangrijkste. Hier ook nog 2 nachtvoedingen, maar vind ik opzich niet zo erg

2 jaar geleden

Overdag kan ik haar gewoon wegleggen, snachts meestal ook maar ze slaapt gewoon niet langer dan 3 a 4 uur achter elkaar 😞

2 jaar geleden

Reactie op Mamamoo

Overdag kan ik haar gewoon wegleggen, snachts meestal ook maar ze slaapt ge ...
Wilt ze dan voeding of is ze dan gewoon klaar met slapen?

2 jaar geleden

Reactie op MaritMarit

Wilt ze dan voeding of is ze dan gewoon klaar met slapen?
Voeding. Valt als een hyena aan en slaapt dan weer verder. Soms moet ik nog een x heen om even te sussen.

2 jaar geleden

Reactie op Mamamoo

Voeding. Valt als een hyena aan en slaapt dan weer verder. Soms moet ik nog ...
Ahh dan zal ze het wel nodig hebben toch! ☺️

2 jaar geleden

Reactie op Mamamoo

Voeding. Valt als een hyena aan en slaapt dan weer verder. Soms moet ik nog ...
Wij hadden dit ook twee volle weken dat hij snacht nog drie volle voedingen nodig had. Zal misschien iets met een sprongetje zijn ofzo? We zijn nu ook overdag echt veel eten aan het geven. Aan het volduwen zeg maar. Zeker ook koolhydraten want dat vult beter. Ik heb het gevoel dat ik een hele dag bezig ben met eten geven 😅 maar het helpt precies wel. Misschien iets om te proberen?

2 jaar geleden

Reactie op MaritMarit

Ahh dan zal ze het wel nodig hebben toch! ☺️
Denk het ook maar toch verlang ik wel naar een x een langer stuk slaap 💤

2 jaar geleden

Hoe gaat met bij iedereen inmiddels? Hier gaat het echt super de laatste tijd (afkloppen) Sinds we hem met een liefdevolle methode zelf in slaap hebben leren vallen met hulp van een slaapcoach gaat het echt top. Hij wordt snachts gemiddeld nog 1 x wakker voor voeding, een heeeel enkele keer nog 2 x en deze week zelfs al een paar keer de hele nacht doorgeslapen 😵 Wij gaan nog eens bijkomen zo haha. Hopelijk bij iedereen ook vooruitgang!

2 jaar geleden

Reactie op MaritMarit

Hoe gaat met bij iedereen inmiddels? Hier gaat het echt super de laatste ti ...
Jeetje wat fijn! Hoe heb je dat voor elkaar gekregen? Hier weer alleen maar slechter aan t worden heb ik t idee😔 de papa is ook weg gevallen dus sta er alleen voor en das af en toe best zwaar... Heb al geprobeerd gecontroleerd te laten huilen maar dat werkt echt ni voor mij, extra voeding voordat ik naar bed ga heeft ook ni veel effect Heb jij nog tips?

2 jaar geleden

Reactie op MaritHelena

Jeetje wat fijn! Hoe heb je dat voor elkaar gekregen? Hier weer alleen maar ...
Ah wat vervelend zeg.. Wij hebben heel veel gehad aan de cursus icm een telefonisch consult bij bureauvanslaap. (Zij heeft nu ook een kortingsactie trouwens, zou het echt aanraden!) De cursus legt uitgebreid stap voor stap uit hoe je je kindje leert zelf in slaap te vallen in z'n bedje zonder hem in z'n eentje te moeten laten huilen. Van de basis tot de aanpak. Wou dat ik het maanden eerder had gedaan!

2 jaar geleden

Reactie op MaritMarit

Ah wat vervelend zeg.. Wij hebben heel veel gehad aan de cursus icm een tel ...
Ga ik zeker eens kijken!! Thnx. Inslapen gaat wel goed tis meer t doorslapen snachts. Overdag zn dutjes gelukkig wel al veel beter nu de papa weg is en er minder spanningen zijn. Bedankt voor de tip!

2 jaar geleden

Reactie op MaritHelena

Ga ik zeker eens kijken!! Thnx. Inslapen gaat wel goed tis meer t doorslap ...
Aahh ja dat staat ook in de cursus hoe je dat moet aanpakken! Hier was de oplossing het zelf in slaap vallen, maar dat is natuurlijk niet bij ieder kind hetzelfde.. Hopelijk gaat het snel beter voor je! 🙏🏻

2 jaar geleden

Reactie op MaritMarit

Wat fijn!! Hier gaat het ook super! slaapt de nachten door van 18.30 - 6.30 Enkele nacht nog is onrust, maar dat heeft vaak een oorzaak

2 jaar geleden

Reactie op Sarah93

Wat fijn!! Hier gaat het ook super! slaapt de nachten door van 18.30 - 6.30 ...
Heerlijk! Komen we toch nog een x bij haha 🥱

2 jaar geleden

Reactie op MaritMarit

Bij ons ook al veel beter! Slaapt van 20u tot 6 met 1 nachtvoeding. Deze nacht zelfs zonder voeding maar wel heel even wakker geworden. 6u opstaan is wel echt vroeg voor ons maar sowieso al beter dan 10x per nacht 😅

2 jaar geleden

Hebben jullie nog iets veranderd in jullie aanpak of is dit vanzelf gegaan?

2 jaar geleden

Hier gaat het ook stukken beter na een tijd van dramatische nachten. Ons dochtertje wordt vaak nog wel een aantal keer per nacht wakker en krijgt nog 1 nachtvoeding. Het zelf in slaap vallen gaat eindelijk goed! Het vroege wakker worden is nu wel de nieuwe uitdaging. Vanmorgen was het 4.15. Iemand hier toevallig nog tips voor? Overdag houden we in principe 9.30-10u aan en maken haar wakker als ze dat niet al uit zichzelf wordt. 's middags om 13u naar bed, en dan varieert het van 3 kwartier tot 1.5u. Vandaag dus zo vroeg wakker dat ze om 8.45 echt omviel dus in bed gelegd en om 10.15 maar wakker gemaakt. Middag nu dus wel korter: 13.15-13.55. Weet nu dus niet zo goed waar ik goed aan doen. Wel/niet wakker maken 's ochtends. En in hoeverre het een "probleem" voor de nacht is als het ochtendutje langer is dan middag. Iemand hier ervaring mee? :)

2 jaar geleden

Reactie op Mamamoo

Hebben jullie nog iets veranderd in jullie aanpak of is dit vanzelf gegaan? ...
Een combinatie van de twee. We hebben wel getraind om zelf in slaap te vallen maar zonder harde methode of laten huilen dus dat heeft wel even geduurd. En ook echt vol steken met eten overdag zodat hij er minder nood aan heeft snachts. Maar zoals alles weet je nooit wat echt heeft geholpen en wat niet. Hij is nu net over de 10 maanden dus misschien is hij er gewoon wat meer ‘klaar’ voor.

2 jaar geleden

Reactie op Mamamoo

Hebben jullie nog iets veranderd in jullie aanpak of is dit vanzelf gegaan? ...
Wij hebben hem liefdevol geleerd zelf in slaap te vallen, dat was hier echt de oplossing!

2 jaar geleden

Reactie op Nily01

Hier gaat het ook stukken beter na een tijd van dramatische nachten. Ons do ...
Mijn zoontje slaapt sochtends altijd langer dan smiddags! Hij slaapt sochtends bijna altijd 2,5 uur en smiddags vaak 45 min. Ik maak hem smiddags vaak wel wakker afhankelijk van hoelang die sochtens heeft geslapen. Ik probeer hem niet meer dan 3,5 uur te laten slapen overdag