5 Reacties

5 jaar geleden

Volgens mij kun je al het fruit gewoon veilig eten, behalve als het bedorven is natuurlijk. De ZwangerHap app van het voedingscentrum meldt er ook niets over.

5 jaar geleden

Dit is wat ik vind als ik opzoek op Google. En kom ook meerdere pagina´s tegen dat dit zo vermelden

5 jaar geleden

Ik vroeg me het zelfde af. Groente en fruit kan besmet zijn door met ontlasting van katten in aanraking te komen. Ik betwijfel of er katten bij de blauwe bessenstruiken (bijv.) komen waarvan de bessen worden ingevroren. Denk dat je kans super super klein is. Maar voor de zekerheid afspoelen kan dus geen kwaad. Ik eet deze maanden geen frambozen. Die lijken me te moeilijk schoon te krijgen. Maar ik ga zo mijn bevroren blauwe bessen toch maar even afspoelen voor ik ze eet, al deed ik dat gisteren niet..

5 jaar geleden

Herstel: als iets minimaal 2 dagen ingevroren is geweest bij minimaal 12 graden is de parasiet dood: https://mobiel.voedingscentrum.nl/encyclopedie/toxoplasmose.aspx Fruit afspoelen hoeft dus niet. Al pas ik nog steeds voor rauw biefstuk dat ingevroren is geweest.

5 jaar geleden

Als je twijfels hebt is het altijd goed om er meer iemand over te hebben ik heb sowieso een app voor je daar kan je alles vinden echt handig als er bijv iets in de winkel gevaar op loopt voor je ongeboren baby krijg je een melding bijv bij een supermarkt bacteriën in voedsel dan krijg je melding daarover en ook de winkel waar het is. "zwangerhap". Is de app