18 Reacties

5 jaar geleden

Ik heb dit ook, alhoewel het bij mij niet zozeer mijn schaamlippen zijn maar het gebied rondom mijn vagina. Heb er geenszins last van maar vraag me wel af hoe het komt..

5 jaar geleden

Ik denk door betere doorbloeding?

5 jaar geleden

Kan ook een schimmel infectie zijn?

5 jaar geleden

Betere doorbloeding! Heb ik bij elke zwangerschap nog gehad vanaf 20 weken ongeveer. Het gaat ook weer over straks!

5 jaar geleden

Misschien betere doorbloeding en ook meer druk wat erop komt te staan

5 jaar geleden

Het kunnen ook een soort spataderen zijn...ik heb mijn linker kant van venusheuvel en schaamlippen helemaal dik, vanaf ongeveer 16 weken. Ik was eerst bang dat het een liesbreuk zou zijn en ben er mee naar de dokter geweest. Die liet mij zien dat er idd heel veel aders samen komen in de lies en schaamlippen. Het komt blijkbaar vaker voor en gaat vanzelf weg na de bevalling.

5 jaar geleden

Jaa klopt, wacht maar tot op het einde haha dan wordt het nog erger. Maar echt, het komt goed!!

5 jaar geleden

Reactie op MSVL

Kan ook een schimmel infectie zijn?
Dit is sowieso een schimmel infectie, heb het al weken

5 jaar geleden

Als ik dit lees denk ik niet dat het bij mij schimmelinfectie is. Heb namelijk alleen wat dikkere en rodere schaamlippen, maar de andere punten heb ik niet! Maar fijn dat meerdere zich hierin herkennen haha

5 jaar geleden

Kan een betere doorbloeding zijn. Enjoy 😉

5 jaar geleden

Bij mn eerste zwangerschap begon dit pas in het laatste trimester.. na de bevalling verdwijnt het... nu met mn tweede erg vroeg al begonnen, loop er al weken mee. Zo lang het niet jeukt hoef je je geen zorgen te maken.

5 jaar geleden

Geen ervaring mee maar het schijnt normaal te zijn door een betere doorbloeding. Het kan zelfs donker paars verkleuren.

5 jaar geleden

Ik heb ook heel erg last van spataders op de buitenste schaamlippen. Vorige zwangerschap laatste trimester nu al begin tweede begonnen. Heel pijnlijk en constant het gevoel tegendruk te moeten geven. Zitten en lopen gaat, maar stilstaan is niet prettig. Ik ontdekte het alleen door heel charmant een foto van de onderkant te maken 🤭

5 jaar geleden

Reactie op H..

Als ik dit lees denk ik niet dat het bij mij schimmelinfectie is. Heb namel ...
Nee hoor dan is het puur doorbloeding. Tip, een orgasme voelt je nu ook heftiger en langer!😉

5 jaar geleden

Reactie op Leola

Het kunnen ook een soort spataderen zijn...ik heb mijn linker kant van ven ...
Ik heb precies hetzelfde. Er zit een bult/verdikking aan een zijde tussen lies en venusheuvel. Geen pijn maar voel wel druk. Kan niet kwaad volgens jouw huisarts? Dat scheelt mij weer een bezoekje namelijk ;-)

5 jaar geleden

Reactie op moe1

Ik heb precies hetzelfde. Er zit een bult/verdikking aan een zijde tussen l ...
Nee kan geen kwaad zei ze. Maar fijn is anders. Ik had het al vrij vroeg en toen nog geen pijn aan. Helaas begin ik nu mijn buik meer begint te drukken er wel echt last van te krijgen. De VK gaf nog aan dat het wat kan helpen stevig ondergoed te dragen met eventueel nog een dik maandverband er in om het wat tegendruk te geven. Verder denk ik proberen soms wat in gekantelde houding te zitten/liggen. Sterkte ermee iig!

5 jaar geleden

Reactie op Leola

Nee kan geen kwaad zei ze. Maar fijn is anders. Ik had het al vrij vroeg en ...
Dank je! Ik las ook wat over koelen, misschien verlicht dat een beetje? Ik heb gelukkig (nog) geen last van pijn maar wel een beetje die vervelende druk.

5 jaar geleden

Reactie op moe1

Dank je! Ik las ook wat over koelen, misschien verlicht dat een beetje? I ...
Ik ben nu een aantal weken begonnen met curanol tabletten en dat lijkt ook wel iets te verlichten. Verder precies hetzelfde als Leola ook schrijft.