22 Reacties
5 jaar geleden
Ik heb bij m'n eerste kindje de brede hals flessen gebruikt, maar de speen die daar nu op zit vind ik niet fijn(bij m'n eerste liep er een boel melk langs de mondhoeken dus daarom voor de 2e voor de smalle hals gekozen. Heb 2 flessen, is voor mij genoeg, en als ze veel gebruikt worden kun je altijd extra spenen halen
5 jaar geleden
Ik heb maar 3 flessen gebruikt en mijn zoontje is nu 21 maanden. Ik had de smalle fles. Timo dronk prima uit de fles en uit mijn borst.
Had ook een speciale fles van medela maar dat was hier echt een ramp. Daar kwam veel te veel uit
5 jaar geleden
Mijn vorige ervaring was dat de brede fles fijner vond dan de smalle maar werkelijk alle flessen geprobeerd. Uiteindelijk bepaalt de baby zelf wat hij of zij fijn vind. Mijn advies... koop er 1 en kijk of het überhaupt wat is voor je baby. Ik heb inmiddels van elk merk wel een fles in huis. En uiteindelijk was de difrax favoriet bij onze dochter 😅
5 jaar geleden
Uit werk ervaring zie ik dat ouders vaak de brede fles gebruiken als ze borstvoeding geven.
5 jaar geleden
Volgens mijn zus is de smalle erg fijn. Ik heb zo'n starterset gekocht waar geloof ik 5 flessen in zitten, een borstel en speentjes maat 1,2,3
Was best een uitgave (€57,-) maar goedkoper wanneer je alles los moet kopen. En ik had nog een cadeaubon liggen, scheelt ook 🤣
5 jaar geleden
Wij gebruiken bijna 1.5 jaar de dr.brown flessen. Eerst de brede halsflessen ivm borstvoeding en daarna ook de smalle flessen. Die vind hij nog steeds fijn. We zijn nu aan het proberen om over te gaan voor hem op de tuitbeker en drinkbeker van dr.brown.
Voor de 2e op komst hebben we weer 2 nieuwe brede halsflessen gekocht.
Na het schoonmaken moet wel echt alles goed droog zijn. Daarbij nooit problemen gehad met het lekken van de flessen.
5 jaar geleden
Wij hadden een brede, aangezien er toen gezegd werd dat dat het meest overeen kwam met de borst 🤷🏻. Achteraf zou ik ook zeker een difrax proberen. Tevens las ik iets van een Medela fles, de calma speen was bij ons ook geen succes.
5 jaar geleden
Het ligt erg aan je kindje welke fles en speen het beste is. Schaf daarom niet teveel aan, want zonde als je uiteindelijk advies krijgt voor andere als je kindje niet goed drinkt.
Bij zoontje lukte aanhappen niet en uiteindelijk fulltime kolven en alle flessen geprobeerd vanwege reflux.
Uiteindelijk dr. Brown smalle geworden met premature speen. Heb deze nu weer in huis, maar ook brede en ga weer kijken wat het beste is. Heb alle andere ook nog liggen (Avent, MAM, difrax). Mocht dat beter gaan schaf ik dan nieuwe aan.
Hoeft niet altijd drama te zijn en er zijn ook baby’s die elke fles pakken, maar weet dus de Lactatiekundige of sliklogopediste te vinden als dit niet zo is.
5 jaar geleden
Reactie op S267
Kopen jullie ook een sterilisator en een opwarmer voor deze dr brown flesse ...
Ik denk dat ik de melk/het water opwarm in de magnetron of met gekookt water uit de waterkoker ☺
5 jaar geleden
Bij ons eerste in eerste instantie de brede flessen aangeschaft, maar de kleine had moeite met aanhappen toen op aanraden van de verloskundige de smalle gekocht. Die ging stukken beter. Hebben beide flessen nog in huis, ga alles uitkoken(de flessen, spenen nieuwe gekocht) en zie dan wel welke de 2e fijn vind.
5 jaar geleden
Ik heb zo'n magnetron sterilisator van de prenatal. Flessen opwarmer heb ik dus nooit gebruikt 🙈
5 jaar geleden
Brede hals fan! Makkelijk vasthouden en ook makkelijk de bv of kv in te doen. En de speen lijkt het meeste op een tiet 😅
5 jaar geleden
Reactie op Xlalax
Ik moest van de kraamzorg de smalle flessen kiezen dus die heb ik gekocht
Wauw... meis niemand kan jou iets verplichten alleen adviseren.