66 Reacties

5 jaar geleden

Ken je Al Anon? Jij kunt je man niet helpen. Wel jezelf en jij bent het belangrijkst.

5 jaar geleden

Jeetje wat heftig !! Ik denk heel eerlijk gezegd dat inderdaad wat je zelf aangeeft het gesprek steeds aan blijven gaan niet werkt . Ik heb namelijk met een ander onderwerp gewoon echt een keer dr spullen gepakt en ben een week weggegaan, sindsdien is het lampje echt pas gaan branden dat er iets moest gaan veranderen . Hij heeft dan namelijk de tijd om erover na te denken en je echt even te missen . Waarschijnlijk denkt die nu steeds we gaan weer het gesprek aan en ze blijft toch wel hard gezegd (dat zijn mijn vent altijd) . Na die ene keer echt weggaan belde hij me op naar een paar dagen & is er echt wat veranderd . Heel sterkte & succes ! Pas goed op jezelf & je kindje! Dikke knuffel

5 jaar geleden

Reactie op Yruna

Ken je Al Anon? Jij kunt je man niet helpen. Wel jezelf en jij bent het bel ...
Nooit van gehoord?

5 jaar geleden

Reactie op Angela 💗

Jeetje wat heftig !! Ik denk heel eerlijk gezegd dat inderdaad wat je zelf ...
Ik heb het al uitgemaakt in het verleden en bij hem vertrokken, dan gaat het ene tijdje beter en drinkt hij soms een ganse maand geen druppel maar 1 keer de verkeerde tegenkomen en het is weer helemaal omzeep. Die ene verkeerde persoon werkt hij nu helaas mee samen sinds hij zelfstandig is van januari, in maart april ongeveer is hij in onderaanneming gaan werken op dezelfde plek, ik hem toen staan 'schreeuwen' dat ik dat niet wou en dat onze relatie dat niet zou redden, hij heeft dan even 'bewezen' dat hij het wel kon tot dat alles natuurlijk volledig rond was en hij er vast binnen geraakt was en nu zit ik ermee... Het is dagelijks drinken en 2 tot 3 keer per week echt erover....

5 jaar geleden

Reactie op Sarah0204

Nooit van gehoord?
Is een zelfhulpgroep voor partners met een alcoholverslaving. Alcoholisme is een familie ziekte. Niet alleen de alcoholist maar alle familieleden lijden eraan. Als hij zelf niet hulp wil zoeken dan kun jij het wel doen, niet voor hem, voor jezelf. Een heleboel vrouwen daar kennen jouw probleem en weten hoe ze er uit moeten komen 💕

5 jaar geleden

Lieve Sarah, Wat moedig dat je dit deelt. Ik begrijp je zorgen. Je kindje zal straks op nummer 1 staan. Ik zie in mijn werk (en helaas ook van dichtbij meegemaakt) wat drank kan aanrichten zeker in combinatie met verkeer. En dan is het slachtoffer bijna nooit de bestuurder. Blijf je zorgen delen met je vriend. Misschien kun je eerst eens terecht bij je huisarts en of praktijkondersteuner. Hopelijk kun je samen gaan, maar zelf gaan en je hart luchten is ook belangrijk. Zijn er ouders of goede vrienden die kunnen steunen of een interventie kunnen doen? Er zijn daarnaast ook hulpgroepen en AA wellicht in je omgeving te vinden. Heel veel sterkte 😘

5 jaar geleden

Hijzelf wil niet verder gaan ermee want gij blijft beweren dat hij kan stoppen wanneer hij wil. Mijn ouders steunen mij maarja... Zijn mama staat ook aan mijn kant, zijn papa iets minder, die heeft hem het voorbeeld gegeven.... Ik heb al overwogen de politie te bellen, maar omdat ik nooit 100% zeker ben tot hij thuis staat is dat heel moeilijk. Een hulpgroep voor mij alleen zie ik het nu momenteel niet echt van omdat ik wel degelijk bereid ben bij hem weg te gaan als dat nodig blijkt, maar ik wil hem ook niet in de steek laten wan tik besef ook wel dat hoevaak hij ook zegt dit zelf in de hand te hebben dat niet het geval is.... En ik wil hem helpen, maar hij laat zich niet helpen, toch niet door mij. Ik zou dus iets of iemand moeten hebben die naar hem komt want zelf zal hij niets ondernemen.

5 jaar geleden

Ik heb een beetje hetzelfde. Mijn partner heeft ook gezegd dat hij zou stoppen met drinken zodra ik zwanger zou zijn. “Samen zwanger” zegt hij altijd. En nu het zo ver is, blijkt hij toch van mening veranderd te zijn. Ik vind een biertje echt niet zo erg. Maar de hoeveelheid die hij drinkt, laat me wel zorgen maken. Ook voor de zwangerschap heb ik hem al een paar keer gezegd dat als hij zoveel drinkt, hij een keuze moet maken tussen alcohol en mij, omdat ik het niet normaal vond. Had niet verwacht dat ik zo snel zwanger zou worden na mijn miskraam. Maar zo wil ik hem ook niet bij mijn kind laten als hij er straks is. Hij zegt wel dat als het kind er is, hij sowieso stopt. Maar dat heeft hij ook gezegd over de zwangerschap. Wat moet ik nou?

5 jaar geleden

Ik heb een beetje hetzelfde. Mijn partner heeft ook gezegd dat hij zou stop ...
Ik wou da tik kon zeggen wat je moet doen, maar ik weet het zelf niet. Zeker niet geloven wat gij nu zegt, ik ben ook zo dom geweest e' het zijn allemaal leugens! Ze stoppen niet, het is telkens uitstellen en uitstellen zodat ze weer ene hele tijd van je gezaag af zijn. Maar mijn kind zal geen alcoholverslaafde vader hebben, dan maar geen... Alhuwel hij mij bedreigd met de dood (hopelijk als grap bedoeld) als ik hem ooit zijn kind(eren) zou afnemen....

5 jaar geleden

Reactie op Sarah0204

Ik wou da tik kon zeggen wat je moet doen, maar ik weet het zelf niet. Zeke ...
Mijn man dronk ook veel. We moesten zelfs een keer op gesprek bij de kinderopvang omdat ze sochtends alcohol roken (wss van de nacht ervoor). Schaamde me dood. Veel ruzies en gesprekken gehad, maar het zorgde er niet voor dat hij minder ging drinken, alleen dat hij het steeds meer probeerde te verbergen, omdat hij geen zin had in mijn gezeur. Vorig jaar heeft hij een hartinfarct gehad en een paar maanden in het ziekenhuis gelegen. Dat was eindelijk de trigger voor hem om te minderen gelukkig. Als dat niet was gebeurd dan waren we denk ik niet meer bij elkaar geweest, want ik was er helemaal klaar mee. Geen idee wat je moet doen verder, maar ik weet wel dat praten waarschijnlijk niet veel gaat helpen. Ik hoop dat je tot hem doordringt.

5 jaar geleden

Ik raad je aan om je verhaal te doen bij je huisarts. Hij of zij zal vast wel weten wat je kan doen in deze situatie. Ik wens je voor nu heel veel succes met alles 🍀❤️

5 jaar geleden

Sorry dat ik het zeg maar jij kan niks doen alleen hij kan iets aan zijn alcohol verslaving doen. En zolang hij dat niet wil gebeurt er niks En zolang jij geen grenzen zet voor jezelf houd je het mede in stand. Hoe moeilijk ook jij moet aan jezelf en ongeboren kindje denken en voor jezelf hulp zoeken . En als hij echt van jullie houd veranderd hij wel. Verslaafde mensen hebben miljoenen excuses en smoesjes trap er niet in.. mijn vader was verslaafd aan alcohol nog geen 45 jaar geworden. Dus weet hoe het is.

5 jaar geleden

Wij zijn beide gezellige drinkers, maar we zijn echt samen zwanger, en dat vindt ik echt heel knap! Ik heb hiervoor ook te maken gehad met de vader van mijn meisjes, die dronk er ook goed op los......maar het is afwachten tot het fout gaat, en ik zou gewoon niet meer instappen!

5 jaar geleden

Wat een moeilijke situatie! Ik denk dat je even alleen aan jezelf en je kind moet denken. Het is waar dat hij waarschijnlijk ook zit met zijn verslaving en voor hem is het ook een vervelende situatie. Maar alleen hij kan een beslissing nemen hulp hiervoor te zoeken. Ik vind wel dat rijden met drank op een keuze is en niks met alcoholisme te maken heeft. Je kan ook drinken en niet rijden. Agressief gedrag heeft straks invloed op je kind ook al is ie heel jong. Dat is mss goed om in je achterhoofd te houden. Maar dit moet je niet alleen gaan doen. Ik denk dat het een goed begin is om met je huisarts te bespreken. Ik zeg niet dat je hem in de steek moet laten hoor, maar zorg dat jij en je kind veilig zijn en een veilige rustige omgeving krijgen. Ik wens je heel veel sterkte toe. Wat je ook doet het zal moeilijk zijn.

5 jaar geleden

Reactie op Sarah0204

Hijzelf wil niet verder gaan ermee want gij blijft beweren dat hij kan stop ...
Jij kan hem niet helpen en fixen. Dat moet hij zelf doen. En hoe meer je hem ondersteund door bij hem te blijven, hoe meer hij verslaafd zal blijven en geen reden zal hebben om te stoppen. Het is niet hem in de steek laten. Het is kiezen voor jouw gezondheid en veiligheid en als je jezelf hard maakt heb jij de meeste kans dat hij zal stoppen en voor jullie kiest. En doet hij dat niet, dan heb je ook je antwoord en aan een vader van je kind die zo drinkt heb je ook niets. Heel veel sterkte

5 jaar geleden

Reactie op Sarah0204

Ik wou da tik kon zeggen wat je moet doen, maar ik weet het zelf niet. Zeke ...
Niemand mag je overigens bedreigen met de dood ook niet voor de grap dat zijn geen grappen dus dat hij dat doet vind ik heel erg voor je. Probeer sterk te zijn voor jezelf voor je kind. Heel veel sterkte 🍀😘🍀

5 jaar geleden

Ik zou zeker hulp zoeken. Dit klinkt heftig en het lijkt me héél normaal als je dit niet alleen af kunt. Heel veel sterkte!

5 jaar geleden

Een alcoholist kan nooit alleen maar, zo maar een keer een biertje drinken... Helaas in mijn omgeving al verschillende keren vrij heftige dingen mee, mee gemaakt. Mijn partners beste vriend eraan verloren. Hij had iedere x goede excuses en verhalen en wist het mooi in te pakken. Alcoholmisbruik is echt een ziekte, en alcoholisten weten het vaak erg goed te verbloemen en goed te praten. Ik denk dat je echt stappen moet gaan nemen. Stop met het goedpraten ervan voor jezelf, alcoholisten stoppen niet zo maar. Ze moeten het echt willen en zelfs dan is het een behoorlijke opgave. Zoek idd hulp bij mensen die hier ervaring mee hebben. Een vriendin is recentelijk na jaren aanmodderen eindelijk bij haar vriend weg gegaan na jaren proberen met 2 kleine kids. Hij zat gewoon dronken achter het stuur met 2 kleine kids achterin, nee ik heb maar 2 pilsjes op... wees eerlijk naar jezelf toe, neem je de stap ook echt om bij hem weg te gaan als dit niet stopt? Waar ligt je grens?

5 jaar geleden

Reactie op Draakje22

Een alcoholist kan nooit alleen maar, zo maar een keer een biertje drinken. ...
Je laatste vraag 100 % ja! Ik ga bij hem weg als dit niet stopt, hoe graag ik hem ook zie. Ik heb diemt al gedaan en ik doe het opnoeuw. Nu gaat het niet meer om mij. Ik heb de verantwoordelijkheid de beste keuze te maken voor mijn kind en niet meer voor mezelf. En dat besef ik maar al te goed. En dat heb ik heb ookla verschillende keren gezegd. Ik denk ik heb Mischien nog 1 maal erop wijs, we weten ook nog maar 3 weken dat ik zwanger ben. Doet hij he tnog 1 keer ben ik de dag erna weg, ik kan perfect terug naar mijn ouders (tijdelijk, zou graag mijn kind zelfstandig opvoeden, maar we zitten nog in het begin dus tijd om een apartepentje te zoeken of dergelijke heb ik nog) en dan ga ik ook effectief pas terug als hij hulp aannoemt en stappen onderneemt. Ik ben het zat, ik heb zelf een agressieve vader (zonder alcohol) en ik weet wat dat met d e opvoeding van een kind doet.... Dat ga ik echt niet laten gebeuren. Maar dan misschien al ver nagedacht, hoe hou je dat kind bij hem weg, hij heeft rechten toch? Want als ik bij hem weg ga kan het 2 kanten opgaan, of hij ziet het eindelijk in of hij is volledig omzeep en valt in oude gewoontes die nog 10000 keer erger zijn.

5 jaar geleden

Reactie op Sarah0204

Je laatste vraag 100 % ja! Ik ga bij hem weg als dit niet stopt, hoe graag ...
Ben je getrouwd?? Woon je in Nederland? Als je niet getrouwd bent dan heeft de vader zelfs na erkenning geen ouderlijk gezag namelijk gaat via de rechter