Hoi mama's,
Mijn kleine van bijna 18 maanden kan enorme driftbuien krijgen. Dit krijgt ze wanneer ze wordt begrensd, als ze moe is en soms gewoon uit t niets. Ze gooit zichzelf gewoon om ver en gaat hard huilen. Soms wil ze dan ook absoluut niet aangeraakt te worden. Wanneer ik haar dan oppak, gaat ze soms slaan en aan mijn haren trekken. Ik heb uiteraard hierop gereageerd en probeer dan uit te leggen dat dat niet aardig is. Bij de opvang doet ze dit ook (hier heeft ze gelukkig nog niemand geslagen). Ik heb geprobeerd om haar streng toe te spreken maar dit helpt niet. Dus nu negeer ik haar driftbuien en probeer haar af te leiden, maar toch vind ik het zielig om haar zo gefrustreerd te zien.
Voor de rest is ze super energiek en leuk, maar pfoe wat een pit..
Herkent iemand dit? En hoe pakken jullie dit aan?
Die van mij heeft het sinds anderhalve week ook. Daarvoor had ze het niet maar ik weet soms echt niet wat ik ermee aan moet. Ik probeer wat muziek op te zetten, dat maakt haar weet vrolijk en leidt haar bui af.
Ohh die meid van mij heeft ook die buien! Als ze iets niet mag of dr zin niet krijgt gaat ze huilen gillen en bijten! Mij of zichzelf gaat uit frustratie ergens in bijten 🤷♀️ hoop dat dit een fase is😬
Oh nou, dan is t niet alleen bij mij. Soms lijkt dat zo, omdat de medewerkers van de opvang het naar mij gevoel laten blijken dat ze de enige is 😅. Maar ik heb er net veel over gelezen en ik zie dat ze vanaf 18 maanden zich opstandig kunnen gedragen en dat dit tot een jaar of 3/4 duurt.. 😭😂
Ja hier ook een dame met een eigen wil. Soms laat ik haar maar gewoon even stampvoeten op de grond. Soms knuffelen, Soms er gewoon bij zitten, haar zelf en de omgeving veilig stellen dus bijvoorbeeld bord eten even afpakken, afleiden vanalles probeer ik 😬
Jep hier ook. Ik laat haar even uitrazen, haar oppakken maakt het erger. Ik zorg wel dat ze zich niet kan bezeren. Als ik merk dat ze rustiger wordt neem ik haar bij me en daarna is het vaak goed en is ze weer gezellig.
Ja ik laat haar nu ook gewoon uitrazen want ik merk dat wanneer ik een reactie geef (lief of boos) dat ze bozer wordt. 😅 Achja, je zeggen hoe extroverter het kind hoe meer driftbuien en dat deze periode ook over gaat.