Onze dochter van 3,5 heeft echt een heel leuk karaktertje: sociaal, enthousiast, vrolijk,.. Los daarvan vinden wij haar echt extreem druk. Met momenten zwijgt zij geen minuut.. Haar beste vriendje komt soms spelen en dan is zij continu aan het praten en durft ze hem soms wat domineren: doe dit, doe dat,… Ze blijft wel lief hoor. Nooit slaan of iets fout doen. Maar wij vinden het soms zooooo vermoeiend als ze maar blijft praten. Ze herhaalt zaken soms ook vaak, zo van ‘mama kijk de maan is daar’, maar dan dus drie keer of meer 😂. Wat ze ook doet is door ons heen praten.. Wij wijzen haar er wel op, maar ze blijft het doen. Op school stelt ze totaal geen problemen, ze omschrijven haar als erg zelfstandig en lief.
Zelf heb ik ADHD. Als kind nam ik medicatie maar nu al jaren niet meer. Ik kan mijn symptomen wel onder controle houden.. Ben zelf psycholoog dus weet ook wel hoe ik ermee kan omgaan. Echter vraag ik mij dus soms af als mijn dochter misschien ook wel zo druk is vanwege ADHD, of als dit gewoon hoort bij haar normale drukke karaktertje.
Mijn vraag is, is deze drukte bij nog mensen herkenbaar?? Dan heb ik het vooral over het continue praten 🤭. Tips?