10 Reacties
één jaar geleden
Hier een zoontje van net 2 jaar. Altijd al een moeilijke eter geweest. Dit gaat er ongeveer per dag bij hem op:
Ontbijt 1 broodje jam zonder korst.
Tussendoor paar stukjes fruit/lange vinger o.i.d.
Lunch meestal 1 broodje met smeerkaas/vlees/tosti/jam heel soms 2 broodjes.
Tussendoor iets van chips/koekje
Avondeten 200 gram aan groentes en wat stukjes vlees.
Verder drinkt hij veel melk en ranja tussendoor.
één jaar geleden
Ontbijt: 1 a 2 broodjes
Tussendoor: fruit/soepstengels
Lunch: vaak 2 broodjes
Tussendoor: soepstengels volkoren/rozijntjes
Avondeten: groente, vlees en aardappels of pasta.(met de pot mee) en nog een toetje.
Wil er wel bij zeggen dat dit gemiddeld is. Met avondeten eet ze soms helemaal niks en het brood eten verschilt iedere dag weer. Ene keer super veel eten en andere x helemaal niks.
één jaar geleden
Ontbijt 1 a 2 broodjes met melk, korst laat ze liggen
Tussendoor stuk fruit
Middag 1 a 2 broodjes met melk
Tussendoor rozijntjes/ koekje oid
Avond gewoon met de pot mee, ene keer een goeie bord vol en de andere keer maar een paar happen.
Op de peuterspeelzaal eet ze minder brood maar eet ze met alle liefde de hele fruitschaal leeg
één jaar geleden
Ontbijt: 2 broodjes met melk of thee
Tussendoor: stukjes fruit
Lunch: 2 broodjes of simpel warm eten zoals noedels of pasta
Tussendoor: fruit en koekjes of rozijntjes
Avondeten: met de pot mee
Drinken: vooral water en soms sapje
Op de opvang eten ze altijd warm als lunch
één jaar geleden
Ontbijt: melk en 2 broodjes of een croissant
Tussendoor: fruit
Lunch: broodje/eierkoek/kaasstengel/tosti
Tussendoor: fruit/roerei/koekje/snoepje/chips ligt eraan wat hij wil
Avond: met de pot mee + toetje
In het weekend doen we meestal ontbijten/lunchen buiten de deur dan eet hij het liefst pannenkoek
Drinken doet hij heel de dag door, we hebben appel-peer soort crystal clear. Weekend mag hij ook een fristi daar is hij gek op
één jaar geleden
Ontbijt 1-2 boterhammen, meestal zonder korstjes
Tussendoor 1 stuks fruit, of maiswafel, of een wat ongezonder tussendoortje als er feest is of ik zin heb in iets.
Lunch: 1-2 boterhammen, soms avocado, een visje, een restje warm eten van de dag ervoor
Tussendoor: rozijntjes of fruit of maiswafel ofzo. Of wat ik aan het snaaien ben (ook boterhammen die ik tussendoor eet gaan meestal deels naar hem)
Avond: met de pot mee, soms een paar hapjes, soms een paar porties, afhankelijk van zijn honger of hoe lekker hij het vindt.
Hij drinkt water (heel slecht), soms limonade, soms wat melk of karnemelk of -de laatste hit- thee. Voor het slapengaan in de avond en middag drinkt hij nog melk bij mij.
één jaar geleden
Ontbijt: 2 boterhammen en 1 stuk fruit en thee (wisselend beleg)
10:00 fruit en rijstwafel en water
Lunch: 2a3 boterhammen en melk
Tussendoor: tea biscuit en rozijntjes en water
Avondeten: met de pot mee, en yoghurt als toetje en beker water
Voor het slapen gaan een fles thee met melk.
één jaar geleden
Ontbijt:
1 boterham met wisselend beleg en nog steeds een flesje melk. Of magere yoghurt met fruit en muesli.
Op zondag croissantjes of afbak broodjes.
Tussendoor:
Fruit of bijv. stukje eierkoek van de bakker ofzo als we boodschappen doen. Als dat zo is, krijgt hij smiddags fruit.
Lunch:
2 boterhammen met wisselend beleg. Ook wel eens een tosti, of zachte bolletjes of een krentenbol of eierkoek oid. Ik wissel af.
Tussendoor:
Iets lekkers. Rozijntjes, koekje, nu met het lekkere weer een ijsje, etc. etc.
Avondeten:
Met de pot mee. Ene avond meer dan de andere, maar eet altijd wel iets. Als toetje magere yoghurt met fruit of een Danoontje of een zelfgemaakt ijsje van vers fruit uit de blender. Ook dat wissel ik af.
Voor ‘t slapen gaan nog een flesje melk.
Gedurende de dag drinkt hij water. Nu het zo warm is doe ik er vaak ook wat ranja bij zodat hij net wat meer drinkt.