5 Reacties
één jaar geleden
Nog geen ervaring maar mijn dochter heeft gister ook een onderzoek gehad. Ze heeft ook een lui oog. Over een paar weken gaan ze kijken of ze slecht ziet. Daaruit beslissen ze of ze een bril moet of dat we kunnen afplakken.
Ik heb ook niet het idee dat ze slecht ziet, maar het kan dus wel...
één jaar geleden
Hoe is dit bij jullie “ontdekt”? En wat was de reden voor onderzoek? Ik heb het zelf gehad en ben bang dat mijn dochter het ook heeft. Ik betrap haar soms op licht scheel kijken maar ik ben er ook wel heel erg alert op (zelf erg gepest ermee dus wil het zo snel mogelijk aanpakken zodat de kans zo klein mogelijk is dat haar hetzelfde overkomt😔).
CB wuift het steeds weg want het mag nog steeds etc etc.. Mijn man wil niet de molen in als het niet nodig is dus we staan er ook erg dubbel in. 😅
Bij mij is het net als bij vele helemaal goed gekomen, ik heb van mijn 2e tot 12 jaar een bril gehad en daarna niet meer nodig!
Misschien hebben ze tips als je de bril uitkiest/ophaalt voor deze leeftijd? Misschien een beloningssysteem of eerste een paar uurtjes?
één jaar geleden
Reactie op Kruimel90
Hoe is dit bij jullie “ontdekt”? En wat was de reden voor onderzoek? Ik heb ...
Aaah vervelend he! En super lastig bij die kleintjes..
Ons zoontje zijn linker oogje was altijd iets kleiner dan zijn rechter. CB heeft nooit iets gezegd.
Maar de laatste paar maanden viel het ons op dat zijn oogje steeds meer naar binnen draaide met ergens naar kijken wat een beetje schuin weg was zeg maar. Ook als hij moe werd zagen we het steeds meer.
Ook viel het mijn collega op de opvang op dat het steeds erger leek te worden, steeds verder naar binnen zeg maar.
Dus zelf afspraak gemaakt bij de huisarts en zij heeft ons doorgestuurd naar het ziekenhuis.
Hier hebben ze 2 metingen gedaan met een laser apparaat en druppeltjes in z'n oogjes..
En was het vrij snel duidelijk dat het geen lui oog was maar echt een zichtsafwijking.
één jaar geleden
Reactie op Mirthe89
Aaah vervelend he! En super lastig bij die kleintjes..
Ons zoontje zijn li ...
Oh die druppels weet ik nog, zo vervelend! Was het wel een beetje te doen voor hem? Ik wist altijd dat het kwam en begreep er later iets meer van, al is het zicht dat je dan hebt altijd vervelend.
Mijn dochter gaat niet naar de opvang dus helaas is er geen extra zicht op wat dat betreft. Vind het ook erg moeilijk om te zien, je wil je ook niet blind staren maar je kop in het zand steken is ook weer het andere uiterste.. Zo lastig!
Fijn dat er bij jullie nu duidelijkheid is en er iets aan gedaan gaat worden. Hoe vervelend ook, het is om hem te helpen!
één jaar geleden
Reactie op Kruimel90
Oh die druppels weet ik nog, zo vervelend! Was het wel een beetje te doen v ...
Jaa lijkt mij ook echt mega vervelend. Gelukkig onder ging hij het prima, eventjes boos maar gelukkig niet overstuur!
Ja lastig he met die kleintjes.. heb je ook geen opa of oma die misschien achteruit gang ziet?
Onze huisarts zegt altijd wel beter dat je 10 keer langs komt voor niks dan 1 keer niet langs komt voor iets wat toch verholpen kon worden.
Misschien kan je eerst telefonisch overleggen en je twijfel bespreken. Misschien is het nu nog wel met een pleistertje op te lossen 😊😘