30 Reacties

3 jaar geleden

Ik mag met 6,5 al een ‘pret’echo, omdat bij mijn eerste zwangerschap een leeg vruchtzakje had. Gewoon opeisen! Onzin dat je zo lang moet wachten :(

3 jaar geleden

Wij mogen ook al met 6w6d komen! Gaan uiteindelijk pas met 7en 3 dagen, maar het mag dus wel. Zou zeker even verloskundige bellen (of anders een andere praktijk die een eigen echo apparaat heeft?). Eerste echo is wel bij de verloskundige

3 jaar geleden

Misschien is dat een ziekenhuis regel. Alle verloskundige bij mij in de buurt hadden op hun site staan dat je een 8 en 12 weken echo krijgt en dat ze bij de 8 direct urine en bloed controleren. Dus zou een afspraak bij de verloskundige maken.

3 jaar geleden

Inderdaad, als je het eist, kan het wel. Je kan altijd een extra echo krijgen, als je maar betaalt. Er wordt maar een aantal terugbetaald... In België dan. Als je je bezorgdheid uit, kan het wel. Xxx

3 jaar geleden

Dit is mijn 5de zwangerschap, ook 2 misgegaan, maar ik moest het overleggen, ze doen het niet zomaar. Je kunt het wel doen als je zelf betaald.

3 jaar geleden

Ik ook echo met 7 weken bij verloskundige

3 jaar geleden

Dit is voor mij ook de 4de zwangerschap. De laatste 2 zijn bij mij ook niet goed gegaan. Ik mocht tijdens de vorige zwangerschap en nu weer met 7 weken komen voor een eerste echo (vanwege de miskramen).

3 jaar geleden

Dit is mijn eerste zwangerschap en heb mijn eerste echo met 8 weken en nog een met 12 weken bij de verloskundige, maar weet niet of het in een ziekenhuis anders ligt.

3 jaar geleden

Ik ben voor de 2de keer zwanger, vorige keer was het bij 6 weken misgegaan.ik heb de verloskundige opgebeld en de situatie uitgelegd en mag nu bij 6w5d langskomen voor een echo.

3 jaar geleden

Ik heb verhoogd risico en mag met zeven weken voor eerste echo komen bij gynaecoloog

3 jaar geleden

Ik mag zelfs bij 6 weken al komen en nog een keer met 8/9 weken. Om mij gerust te stellen dat het vruchtje goed ingesteld ook is. Bij mijn 1e zwangerschap een miskraam na 13 weken zwangerschap gekregen ...

3 jaar geleden

Ik ben zwanger geworden mbv ifv. Nu 3e terugplaatsing. In principe zou ik ook met 8 weken pas de eerste echo hebben. Helaas bloed ik weer en heb gebeld naar het zh. Nu mag ik aankomende maandag al komen voor een vroege echo. Eigenlijk ook alleen maar voor onze geruststelling want er valt alleen te zien of het vruchtje nog in de baarmoeder zit. Ze zeiden wel erbij dat ze het idd in het zh normaal niet zo vroeg doen omdat er zo weinig aan op te maken is met 6 weken.

3 jaar geleden

Maar tussen de 7 en 8 weken is er al wel wat te zien. Het hartje zou dan al moeten kloppen. Wanneer het hartje klopt is de kans kleiner op een miskraam. Het sluit het natuurlijk nog niet uit, maar geeft wel iets meer zekerheid. Hier met 7 weken en 2 dagen een eerste echo bij de verloskundige. Ik zou het dus ook nog proberen. En anders naar een particulier pretecho bureau?

3 jaar geleden

Ik krijg mijn eerste echo met 6,5 week omdat ik 2 miskramen heb gehad. Verloskundige vertelde dat ze vanaf 6 week vaak het hartje kunnen horen kloppen maar dat dit nog niet altijd het geval is..

3 jaar geleden

Ik ben nu momenteel voor de 2de zwanger, eerste zwangerschap liep na 6weken verkeerd af, waardoor ik mijn eerste echo tussen 7 en 8 weken is, op vraag / aandringen van mezelf. 🤞🍀

3 jaar geleden

Ik heb nu een afspraak over 3 weken bij de gyn ipv verloskunde. Ben benieuwd....

3 jaar geleden

Omdat mijn vorige zwangerschap buitenbaarmoederlijk was moet ik ook op 6 weken om te zien of het deze keer op de juiste plaats zit.

3 jaar geleden

Volgende week woensdag een vroege echo via gynaecologie met een verwijzing van de huisarts. Ben benieuwd. Dan ben ik 6 weken zwanger, precies het moment waarop mijn 1ste miskraam een feit werd.... zenuwen gieren door mijn lijf!

3 jaar geleden

Reactie op Triciapoeh

Volgende week woensdag een vroege echo via gynaecologie met een verwijzing ...
Spannend! Hopelijk krijg je een mooi kloppend hartje te zien🍀

3 jaar geleden

Hi allemaal, Net gebelt door de verloskundige , ze gaan ervanuit dat ik vandaag 5.1 ben🥰 18 augustus krijg ik mijn 1e vroege echo, super fijn en spannend! 🥰