38 Reacties

5 jaar geleden

Hey, geen ervaring met ivf traject e.d. maar ik ben de vorige keer wel op controle geweest en dan was het zogezegd 7w1d terwijl het volgens mijn berekeningen echt minimaal 8w2d moesten zijn (hadden ook geen seks meer gehad na die week dus kon niet anders) maar het hartje klopte dus ik vond het al prima. 2 weken later (10w) een beetje bloederig slijm op mn papiertje bij toiletbezoek, uit het niets. Volgende dag klein beetje bruinverlies. Ik heb gebeld naar de gynaecoloog, mocht op controle en t hartje was gestopt bij 8w1d.. dan hebben ze ook gezegd dat het waars kleiner was dan verwacht omdat de celdeling al niet helemaal meer goed ging. Heb dan een miskraam moeten opwekken met medicatie omdat ze niet vanzelf kwam. Dat is mijn ervaring, laten we vooral hopen dat het voor jou zo niet eindigt, en er zijn volgens mij ook wel verhalen waarbij er groeispurtjes worden gedaan, maar bij mij blijft het toch een risico in mn hoofd..

5 jaar geleden

Reactie op DanielleN

Hey, geen ervaring met ivf traject e.d. maar ik ben de vorige keer wel op c ...
Dankjewel voor het delen van je verhaal. Super verdrietig. Ik wens je heel veel sterkte.

5 jaar geleden

Wat een verdrietig nieuws.. Het is nu een week in een onzekerheid zitten voordat je echt meer weet.. Zelf was tijdens mijn eerste echo het baby’tje ook kleiner dan verwacht. (Weet namelijk zelf precies wanneer ‘het’ is gebeurd..) Toch vond de VK het er wel goed uit zien. Moest ook na anderhalve week weer komen om te kijken of het was gegroeid. Toen was het gelukkig wel zo! Dat vonden ze een goed teken.. tsja hoe het dan kan dat het qua aantal weken niet helemaal klopt weet ik ook niet, maar ze gaven ook aan dat het soms ook best moeilijk is om het exact goed te meten als het ng zo klein is. Vandaag heb ik termijn echo dus het is nu wel erop of eronder.. dat is wel heel spannend. Het moet namelijk nu wel zo zijn dat het echt een aantal week verder is.. Dus dat is nog even spannend. Maar mijn ervaring met dat het kleiner is dan verwacht is tot nu toe zonder slecht nieuws, ondanks dat ik er wel onzeker van wordt ik laat het vandaag maar op me af komen. Sterkte komende week!!

5 jaar geleden

Reactie op YFB

Wat een verdrietig nieuws.. Het is nu een week in een onzekerheid zitten vo ...
Dankjewel!! Jij ook heel veel succes vandaag met je termijnecho. Ik hoop dat alles goed is. Als je wilt dan mag je de uitslag met me delen. Graag zelfs!

5 jaar geleden

Ik heb vandaag ook de eerste echo ben benieuwd of het allemaal goed is en of het klopt qua weken

5 jaar geleden

Vorige week eerste echo, op ik dacht 7+6 maar terug gezet naar 6+1 ook veel te klein dus 5,3 mm ipv boven de 1 cm. Straks echo, ga kapot van de zenuwen. Dus ik begrijp je heel goed... ik hoop dat ik je straks hoop kan geven! 🍀 🤞🏼

5 jaar geleden

Reactie op Waarom

Dankjewel voor het delen van je verhaal. Super verdrietig. Ik wens je heel ...
Graag gedaan. Wij zijn nu terug in verwachting en inmiddels 11weken dus al verder dan de vorige keer. Toch blijft de schrik enorm en ben ik elk toiletbezoek bang voor bloed. Anderzijds probeer ik ook te genieten omdat tot nu toe alles prima is. Ik duim voor je! ❤

5 jaar geleden

Reactie op LLS90

Vorige week eerste echo, op ik dacht 7+6 maar terug gezet naar 6+1 ook veel ...
Heel veel sterkte!! 🍀

5 jaar geleden

Reactie op DanielleN

Graag gedaan. Wij zijn nu terug in verwachting en inmiddels 11weken dus al ...
Dankjewel!! Super lief! Fijn dat het bij jou deze keer beter gaat. Het blijft spannend ja en probeer inderdaad vooral ook te genieten. ❤️

5 jaar geleden

Reactie op Waarom

Heel veel sterkte!! 🍀
Dankje jij ook, en heeel veel kracht gewenst deze lastige week... ❤️

5 jaar geleden

De afmetingen in deze app kloppen ook niet met wat mijn VK zegt. De app zwangerschap+ klopt wel

5 jaar geleden

Hello! Ik zou inderdaad uitgaan van de afmetingen die de arts noemt :) hier kloppen ze inderdaad geloof ik niet helemaal. Ik heb dit ook gehad na een cryo terugplaatsing. Toen is het helaas in de week daarna misgegaan. Echter nu ik weer zwanger ben geworden, was bij de eerste echo het kindje ook iets te klein. Ik zat al in zak en as, maar nu is het vruchtje wel goed bijgegroeid! Het kan echt twee kanten opgaan en ik hoop voor jou de goede ♥️ probeer je te focussen op de alledaagse dingen, dan gaat de tijd wat harder. Succes!

5 jaar geleden

Reactie op Milou1989

Hello! Ik zou inderdaad uitgaan van de afmetingen die de arts noemt :) hier ...
Wat fijn om te horen dat het ook goed kan gaan. Ik probeer me daaraan vast te houden. Dankjewel voor je lieve reactie en heel veel succes met de zwangerschap.

5 jaar geleden

Bron: Oei ik Groei - hét zwangerschaps handboek

5 jaar geleden

Sterkte, hoop dat het goed komt 😘

5 jaar geleden

Sterkte, hoop dat het goed komt 😘
Dankjewel voor je positieve berichtje uit het boek oei ik groei. 😘

5 jaar geleden

Helaas hier geen goed nieuws. Hartje gestopt met groeien. Hoop voor jou dat je heeeel ander nieuws mag krijgen. 🍀🍀🍀❤️

5 jaar geleden

Wat een verschil in reactie van behandelaren. Hier ook ivf ivm endometriose. Poging 3, verse terugplaatsing. Met 7+3 een echo gehad, was ook 8 mm. Iets aan de kleine kant maar de gynaecoloog vond het geen probleem. Hij zei, "als ik morgen meet kan het wel weer anders zijn, niets om je druk over te maken" hartje klopte stevig, dus was dikke prima. Ben nu 10+1 en morgen weer een echo. Ik ga er vanuit dat het gewoon goed is. Heb meerdere miskramen gehad, maar het voelt deze keer gewoon anders. Tuurlijk voelt het af en toe onzeker en zorgelijk. Maar het kloppende hartje staat op mijn netvlies. Probeer op je lichaam te vertrouwen. 😘

5 jaar geleden

Reactie op Muts

Wat een verschil in reactie van behandelaren. Hier ook ivf ivm endometriose ...
Dankjewel! Heel lief en geruststellend berichtje. Dankjewel! Veel plezier en succes morgen met de echo. 😘

5 jaar geleden

Reactie op LLS90

Helaas hier geen goed nieuws. Hartje gestopt met groeien. Hoop voor jou dat ...
Ooh nee wat erg Liselotje 😢 Ik wens je heel veel sterkte! 😘