3 Reacties

10 dagen geleden

Ook een dochter van 3 hier en baby van 2 maanden. Ik zie bij mijn dochter veel verandering in gedrag sinds komst broertje: niet meer zindelijk, niet meer alleen willen slapen (ik of mijn man liggen sommige nachten uren naast haar), s nachts vaker wakker (duurt geen uren hier) of heel vroeg in de ochtend, kdv niet meer leuk vinden etc etc. Ik heb het idee dat ze haar plekje aan het zoeken is en moeite heeft met aandacht verdelen. Volgens kdv duurt dit een paar maanden en gaat dit vanzelf over. Maar wanneer hè..sterkte! Ps; wij proberen de oudste extra 1 op 1 aandacht te geven , vooral ik wanneer de baby slaapt.

6 dagen geleden

Hoi! Wij hebben hier ook al een week of 3 'drama'. Vaak nog voor 00.00 dat het begint. We dachten eerst aan nachtangst omdat er bij ons ook een terrorbui bij komt kijken van soms 1.5 uur. Ze kan we bepaalde verzoeknummers draaien in haar verdriet (neus poetsen, ik moet plassen, ik wil drinken je kent het wel). En dat kan volgens mij niet als het nachtangst is. Maar wij weten ook écht niet meer wat we ermee moeten. Mijn vriend is iets strenger en die gaat er nu steeds heen (ik ben nét zwanger en moeee) en dan is ze vrij vlot stil. Maar pff we hadden tot ze 2 jaar was een superslaper! Helaas draaide dat om

3 dagen geleden

Mijn dochter slaapt ook slecht. Ik denk.. hoop… dat het een fase is waarbij ze gewoon veel sterker uittesten wat de grenzen zijn. Ik heb geen gouden tip, we zijn zo moe dat we haar vaak in bed nemen. Ze moet dan wel stil zijn anders gaat ze terug naar eigen bed, en meestal werkt dat “doemscenario” wel genoeg voor haar dat ze bij ons gewoon slaapt. Maar ja, super uitgerust raak je niet van een peuter in bed