Emotioneel

JennyRS
4 maanden geleden
Volgen
Haaii dames, Ik wou even zeggen dat ik jullie adviezen en topic's zo handig en leerzaam vind ! Voor mij is dit de eerste keer en zit nu in de 4e week als het goed is. Ik durf er nog niet met bekende over te praten omdat het nog zo vroeg is dus ben echt heel blij met deze app. Ik hoop dat het voor jullie allemaal een hele mooie zwangerschap wordt en dat alle baby's en mama's gezond mogen zijn en blijven🥰 Ik heb wel het idee dat ik veel emotioneler wordt hebben jullie dit ook ?? En bij hoeveel weken gaan jullie het aan jullie omgeving vertellen ??
  • Rapporteren
Reageer
Typ hier je reactie
12 reacties
Célinetje
4 maanden geleden
Eerst en vooral proficiat!! Wij ook voor het eerst zwanger en vandaag 4 weken en 6 dagen ver. Ik ben suuuuper prikkelbaar en mijn humeur schommelt de hele dag door.. Wij hebben op 11 augustus onze eerste echo en gaan dan waarschijnlijk mijn zus inlichten. We hebben een bewogen traject achter de rug en zij was eigenlijk de enige die wist van onze plannen. Onze ouders zullen kort daarna volgen. Liefs ❤
  • Rapporteren
Blonk28
4 maanden geleden
Hihi ja dat zijn de hormonen! Ik heb ook echt het gevoel dat ik op een roze wolk leef en mijn vriend ook. Gisteren waren we op kraamvisite bij vrienden en toen versprak hij zich! Mega schattig eigenlijk, want hij is zo blij en gelukkig dat hij het iedereen wil vertellen. Maar met nog geen 6 weken zwanger moeten we toch echt nog even wachten, er kan nog zoveel mis gaan... Wij hebben 10 augustus de eerste echo en dan willen we het onze ouders vertellen (ja, die weten het nog niet en vrienden nu wel hahahha). Kan niet wachten en ben zo benieuwd naar de reacties 🥰
  • Rapporteren
Dotty90
4 maanden geleden
Ik wil eerst de 1e echo afwachten en het dan aan de mensen vertellen die echt dichtbij staan.. na 12 weken pas aan de rest.. Mijn vriend had eerst het idee om te wachten het tegen iemand te vertellen tot de 16 weken en dan gelijk de gender reveal er bij te doen, maar dat vind ik allemaal wel lang duren haha weet niet of ik zo lang niks kan zeggen😅
  • Rapporteren
Eva_L
4 maanden geleden
Wij gaan ook wachten tot na de termijn echo, misschien onze ouders wel na de pret echo! We hebben het inmiddels wel aan onze contactpersoon in Italië verteld want daar gaan we over twee weken heen en we gaan een kookcursus doen. We moesten even doorgeven dat ik zwanger ben. Dus een Italiaanse kokkin weet het als eerste😂🇮🇹 Qua emoties merk ik nog niks. Ik ben benieuwd wanneer ik wel wat meer ga voelen want ik heb nauwelijks symptomen. Ben nu 4+4. Dit is onze eerste dus heel spannend allemaal.🤰🏼🥰 En idd, ik vind het ook heel fijn om jullie adviezen te lezen en alles te kunnen delen!🤗
  • Rapporteren
CK95
4 maanden geleden
Wij hebben het direct aan mijn ouders en zus verteld. We zijn een super hecht gezin en ik kon het niet verzwijgen. Gelijk de hele avond erover gekletst en mijn moeder vertelde ook allemaal dingen over toen ze net zwanger was van mij. Was zo leuk. Er kan inderdaad nog super veel mis gaan, ben zelf bijna 4 weken. Maar ook als het mis gaat, kan ik op de steun van mijn ouders en zus rekenen en dan ben ik ‘blij’ dat ze het van begin af aan al geweten hebben. Vrienden en andere familieleden wachten we mee tot na de echo.
  • Rapporteren
Sannetjuh
4 maanden geleden
Phoe.. Ik kan de hele dag wel janken 😁 Maar ook zeker van geluk!! Hormonen doen rare dingen met je.. Hoort er allemaal bij
  • Rapporteren
JennyRS
4 maanden geleden
Bedankt voor jullie reacties 🤗 vind het ook zo geweldig dat iedereen zo positief is en elkaar graag wil helpen 🥰 Ik zie dat sommige in augustus al een echo hebben is dat dan die jullie zelf moeten betalen ? Want mijn verloskundige vertelde dat ik in september pas voor een echo mag die vergoed wordt en als ik eerder wil dat ik die zelf moet betalen tenzij je om medische redenen eerder moet. En de pret echo kan dat ook al zo vroeg in de zwangerschap ?
  • Rapporteren
Eva_L
4 maanden geleden
Reactie op JennyRS
Bedankt voor jullie reacties 🤗 vind het ook zo geweldig dat iedereen zo positief is en elkaar graag wil helpen 🥰 Ik zie dat sommige in augustus al een echo hebben is dat dan die jullie zelf moeten betalen ? Want mijn verloskundige vertelde dat ik in september pas voor een echo mag die vergoed wordt en als ik eerder wil dat ik die zelf moet betalen tenzij je om medische redenen eerder moet. En de pret echo kan dat ook al zo vroeg in de zwangerschap ?
De termijnecho wordt vergoed, de pretecho niet. Ik heb hem met 8 weken. We zijn zo nieuwsgierig dat we de termijnecho niet wilden afwachten🥰
  • Rapporteren
JennyRS
4 maanden geleden
Reactie op Eva_L
De termijnecho wordt vergoed, de pretecho niet. Ik heb hem met 8 weken. We zijn zo nieuwsgierig dat we de termijnecho niet wilden afwachten🥰
Oowh ja ik zou dat ook graag willen. Me man zei gelijk wacht gewoon tot de termijn echo doe chill😅 maar wil het toch graag zien en allemaal zeker weten denk ik.. terwijl ik al 8 testen heb gedaan
  • Rapporteren
Dotty90
4 maanden geleden
Reactie op JennyRS
Ik heb zojuist voor 31 augustus een afspraak gemaakt, ben dan net over de 9 weken. Dit valt onder mijn intake, termijn echo is dan weer rond 12 weken.
  • Rapporteren
Eva_L
4 maanden geleden
Reactie op JennyRS
Oowh ja ik zou dat ook graag willen. Me man zei gelijk wacht gewoon tot de termijn echo doe chill😅 maar wil het toch graag zien en allemaal zeker weten denk ik.. terwijl ik al 8 testen heb gedaan
Snap ik, wij dachten eerst, wat maken die twee weken verschil nou uit. Maar toen ik eenmaal de verloskundige sprak, wilde ik toch wel heel graag die pretecho. Mijn man gelukkig ook, en de het kost maar €30,-. Op zich had ik dat er wel voor over🤗
  • Rapporteren