5 Reacties
één jaar geleden
Onze kraamzorg heeft daar niets over gezegd, ze zei alleen weer even opnieuw uitkoken. Onze jongste is nu 3 maanden en we gebruiken speen 1 van de natural variant. Dezelfde die we dus al hadden, niets nieuws gekocht. Naast borstvoeding blijven we voorlopig ook speen 1 gebruiken zodat het niet te makkelijk wordt.
Wij gebruiken wel een klein flesje, die grote zijn zo groot bij zo'n kleintje 😅 en ze drinkt bij ons vaak ook naar 50 of 60 cc. Dus vind het zelf wel praktischer. Ik kolf vaak direct op de fles, dus in verband daarmee hebben we wel meerdere flesjes. Op de crèche 1 en thuis een aantal. Ook speen 1 hebben we er meerdere van. Maar hoeveel je nodig hebt is vooral afhankelijk van hoe jullie het willen gaan doen en de voorkeur van je nieuwe mini denk ik. Hoe vaak, hoe veel, hoe kolven, enz
Nieuwe varianten speen enzo kan ik je dus helaas niet mee helpen, die hebben we niet in huis of zelfs maar naar gekeken 😅
één jaar geleden
Reactie op Cirche
Onze kraamzorg heeft daar niets over gezegd, ze zei alleen weer even opnieu ...
Vind het ook lastig want ik zie dus ook dat er nieuwe flessen zijn. Wij hebben het gekleurde logo en de nieuwe natural response hebben een grijs logo.
Jullie gebruiken dan ook nog steeds dezelfde spenen en niet de nieuwe variant? Zie dat je de oude wel kan kopen nog maar geen idee wat het verschil is en of dat past.. Anders toch maar eens in de winkel gaan vragen, zie daar zo tegenop met een dreumes die overal aan op en in wil zitten. 😂🫣
één jaar geleden
0 en 1 gebruik je de eerste weken en maanden, beetje afhankelijk hoe snel je kleintje drinkt! Als ik het mij goed herinner, moeten ze ongeveer 20 minuten over een fles doen (maarja er kan zomaar in die 2 jaar tijd alweer een ander advies zijn😅) drinkt hij/zij te langzaam, dan een speentje verder, te snel? Dan weer een maatje terug. Wij hebben toen heel lang op 0 en 1 gezeten omdat ons kleintje anders echt te snel dronk en steesd meer wilde.
De 1/2/3 vind ik persoonlijk niet de zelfde gaatjes hebben als de "normale" spenen, dat gat is veel groter.
Qua fles, tis meer wat jezelf prettig vind, alleen moet je wel extra uitkijken als je gelijk de grotere gebruikt dat er niet te veel lucht in het speentje komt, dat gaat toch sneller bij een grotere fles. Maar een fles is zo bijgekocht, daar zou ik lekker mee wachten totdat het zover is. Wellicht besluit je kleintje net zoals bij je eerste om alleen aan de tepel te willen 🙃
één jaar geleden
Reactie op Corinaal
0 en 1 gebruik je de eerste weken en maanden, beetje afhankelijk hoe snel j ...
Daarom wil ik nu geen bv meer geven, zie het niet zitten met nog een dreumes in huis. Zal dus kv worden met deze flessen, tenzij hij straks niet goed drinkt uit deze flessen dan wordt het natuurlijk een andere fles.
één jaar geleden
Ik heb deze ook gebruikt voor mijn jongste, nu 9 maanden. We begonnen met de 0 speen en daarna stap je zelf over op gevoel naar 1, bij ons was dit na een paar weken al. Naar 2 zijn we nooit gegaan want het verschil tussen 1 en 2 is echt supergroot... ik ben na 8 weken overgestapt op de difrax wijde fles Maat M, ze sliep gelijk door toen, heel gek. Ze mogen maximaal 20 minuten over de fles doen, je merkt straks zelf hoe het gaat. Op een gegeven moment wordnde zuigbehoefte veel minder waardoor je een grotere speen kan gebruiken,